Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYDYG2034 | Davranış Yönetimine Giriş | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Davranış Bilimleri yaşamın her alanındaki ilişkileri ve bu ilişkiler içinde kendimizi anlamamızda yol gösterici kavram ve konuları ele alır. Bu açıdan tüm sosyal bilim dalları, Davranış Bilimleri ile yakın ilişki içindedir. Çünkü Davranış Bilimleri, insanı ve insanın etkileşim içinde olduğu çevreyi ve toplumu odak alır. Bireyin toplumla kurduğu ilişkiyi anlamlı hale getirecek ve süreçleri kontrol etmesini sağlayacak temel bilgilerin aktarımıdır.
Öğr. Gör. Şeyma ARVAS
1 | Davranış bilimlerinin diğer alanlar ile olan bağını kavrar ve bu bağı iletişim süreçleri çerçevesinde değerlendirir |
2 | Bilimsel bilgileri sunma, paylaşma ve tartışma konusunda etkin yöntemler kullanır. Bilimsel ve mesleki bilgileri kullanarak yaşadığı dünyanın sorunlarına çözüm getirebilecek cesarete ve donanıma sahiptir. |
3 | Davranış bilimleri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mesleki etik değerlere bağlı kalarak kullanır |
4 | Hastayla olan iletişimde hastayı daha iyi anlar, empatik davranışın iletişimin kalitesini nasıl arttıracağını ve daha pozitif bir hale getirebileceğini bilir |
5 | Sosyal bilimler alanındaki birçok bilim insanını, kuramlarıyla birlikte tanır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Davranış Bilimleri ve Diğer Sosyal Bilimler | ||
2 | Öğrenme ve iletişim | ||
3 | Öğrenme ve iletişim | ||
4 | Güdüleme, güdülemeli davranış, engellenme ve çatışma | ||
5 | id, ego ve süper ego kavramları | ||
6 | Gruplar, Sosyal Etki ve tutumlar | ||
7 | Toplumsal Cinsiyet kavramı | ||
8 | ARA SINAV-Toplumsal Cinsiyet kavramı | ||
9 | Algı kuramları, bilinçaltı iletişim fenomeni | ||
10 | Freud'un psiko-seksüel gelişim basamakları | ||
11 | Freud'un psiko-seksüel gelişim basamaklar | ||
12 | Erikson'un psikososyal gelişim basamakları: (İnsanın sekiz evresi) Temel güven, özerklik, girişim, çalışma ve yapıcılık, kimlik, yakınlaşma, üretkenlik, benlik bütünlüğü | ||
13 | Erikson'un psikososyal gelişim basamakları: (İnsanın sekiz evresi) Temel güven, özerklik, girişim, çalışma ve yapıcılık, kimlik, yakınlaşma, üretkenlik, benlik bütünlüğü | ||
14 | Liderlik, saldırganlık ve çatışma gibi davranış kalıplarının incelenmes | ||
15 | Liderlik, saldırganlık ve çatışma gibi davranış kalıplarının incelenmes | ||
16 | FİNAL |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |