Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYTRH2036 | KÜLTÜREL MİRAS | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Dersin amacı öğrencilere kültürel miras kavramıyla ilgili genel bilgiler vererek, kültürel miras değerlerinin turizm açısından önemini vurgulamaktır. Bununla birlikte öğrencilerin özellikle UNESCO Dünya Mirası Listesine girmiş kültürel miras değerlerinin araştırması, anlatması, tur planı oluşturulması gibi konularda da gelişim göstermesi amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Bertan KALABA
1 | Kültürel miras kavramını bilir ve açıklar. |
2 | Kültürel mirasın turizm açısından önemini bilir ve açıklar. |
3 | Türkiye’deki kültürel miras değerlerini bilir. |
4 | Kültürel varlıklarla ilgili araştırma yapar ve raporlar. |
5 | Kültürel bir tur planlayabilir. |
6 | Bir topluluk önünde sunum yapabilme becerisini geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Ders kapsamında öğrencilere ilk iki hafta kültürel miras kavramıyla ilgili genel bilgiler verilerek, kültürel mirasın özellikle turizm açısından önemi anlatılmaktadır. Ardından öğrencilerden UNESCO Dünya Mirası Listesindeki kültürel miras varlıklarıyla ilgili raporlama yaparak ve ilgili konuyla ilgili tur planı oluşturarak, sınıf ortamında sunmaları beklenmektedir. Sunum sonlarında soru-cevap-tartışma yapılarak, konu derinlemesine işlenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kültürel miras kavramı ve özellikle turizm açısından önemi. | ||
2 | Türkiye kültürel miras varlıkları. Bir konuyla ilgili bilgi toplama ve raporlama teknikleri. | ||
3 | “Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası” ile “Mardin Midyat Çevresi (Tur Abdin) Geç Antik ve Orta Çağ Kilise Manastırları” kültürel değerlerinin anlatımı. | ||
4 | "Göreme Millî Parkı ve Kapadokya” ile” Hattuşa: Hitit Başkenti” kültürel değerlerinin anlatımı. | ||
5 | “Nemrut Dağı” ile “Hieropolis-Pamukkale” kültürel değerlerinin anlatımı. | ||
6 | “Xanthos-Letoon” ile “Safranbolu Şehri” kültürel değerlerinin anlatımı | ||
7 | “Truva Arkeolojik Alanı” ile “Edirne Selimiye Camii ve Külliyesi” kültürel değerlerinin anlatımı. | ||
8 | Ara sınav. | ||
9 | Çatalhöyük Neolitik Alanı” ile “Bursa ve Cumalıkızık: Osmanlı İmparatorluğunun Doğuşu” kültürel değerlerinin anlatımı. | ||
10 | “Bergama Çok Katmanlı Kültürel Peyzaj Alanı” ile “Diyarbakır Kalesi ve Hevsel Bahçeleri Kültürel Peyzajı” kültürel değerlerinin anlatımı. | ||
11 | “Efes” ile “Ani Arkeolojik Alanı” kültürel değerlerinin anlatımı. | ||
12 | “Aphrodisias” ile “Göbekli Tepe” kültürel değerlerinin anlatımı. | ||
13 | “Arslantepe Höyüğü” ile “Gordion” kültürel değerlerinin anlatımı. | ||
14 | Anadolu’nun Orta çağ Dönemi Ahşap Hipostil Camilerinin anlatımı. | ||
15 | İstanbul'un Tarihî Alanlarının anlatımı. |
https://www.unesco.org.tr/ başta olmak üzere çevrimiçi veya basılı akademik kaynaklar.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Tartışma | 1 | 7 | 7 |
Soru-Yanıt | 1 | 7 | 7 |
Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 1 | 5 | 5 |
Performans | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 81 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 |