GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYTRH1037 FARSÇA I Seçmeli Ders Grubu 1 1 3,00

Önlisans


Türkçe


Fars dilinin alfabesinin ve seslerinin öğretilmesi ve Farsçanın temel dilbilgisi kurallarının basit düzeyde kavratılması.


Arş. Gör. Dr. Sinan ÇAKAR


1 Farsçanın gelişim sürecini kavrayabilme.
2 Farsçanın sentaks yapısının öğrenebilme
3 Farsça metin okumalarını kavratabilme
4 Farsça metin analizlerini öğretebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fars dilini öğrenmeye yeni başlayanlarca Fars dilinin temel kurallarının bir bölümünün kavranılmasına yönelik bir derstir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 a)Sesler: Öğrencilerin Fars dilindeki seslerle tanıştırılması, b) Alfabe: Harfler, harflerin yalın olarak yazılışları, harflerin adları, temsil ettikleri sesler
2 a) Alfabe: Yalın harflerin yazılışı üzerine alıştırmalar; b) Alfabe: Harflerin kelime içinde aldıkları biçimler, bitişmeyen harfler, ünlüler, kısa ünlüler (harekeler), uzun ünlüler
3 a) İşaret zamiri, b) işaret sıfatı, c) –imek (bûden-hesten) fiilinin geniş zamanda kullanımı
4 a)–imek (bûden-hesten) fiilinin geniş zamanda kullanımına ilişkin örnek tümceler, imek fiilinin olumsuzu, b) işaret zamirinin soru cümlelerinde kullanımı
5 a)Kişi zamirleri, b) –imek (bûden-hesten) fiilinin kişilere göre çekimi, örnek
6 -imek (bûden-hesten) fiilinin geçmiş zamanı, olumlu ve olumsuz yapı, soru tümceleri, örnek tümceler
7 Ara Sınav
8 Ad, çoğul adlar, çoğul yapma kuralları, çoğul adların tümcede kullanımı; b) iyelik bildiren fiil: “dâşten”, geniş zamanda ve geçmiş zamanda kullanımı, olumlu ve olumsuz yapısı, soru tümceleri
9 a)Sayılara giriş, 1’den 20’ye dek sayıların yazılışı, okunuşu, rakamlar; sayılarla ilgili alıştırmalar; b) Fiil, mastar, basit ve birleşik fiiller; c) Fiilin geçmiş zaman kökü; d)Gozeşte-i sâde (di’li geçmiş zaman); örnek tümceler, konunun önceki konularla bağdaştırılması
10 a)Bitişik zamirler, tümcede kullanımı, ayrı zamirlerle karşılaştırılması; b) dönüşlü zamir (hod/kendi); önceki bilgileri kullanarak konuyla ilgili örnek tümceler üzerinde çalışma; c) Sayılar (devam)
11 a)Muzari, fiilin muzari kökü b) Muzari-i ihbâri (geniş ve şimdiki zaman): Olumlu ve olumsuz yapı, birleşik fiillerde muzari-i ihbârî, soru tümceleri
12 a) Emir kipi, olumlu emir cümleleri, olumsuz emir cümleleri, birleşik fiillerde emir kipi, b) Dilek-istek kipi, olumlu ve olumsuz yapı
13 Dilek-istek kipi: Kullanım alanları konusunda özet bilgi, dilek istek kipiyle kullanılan “ki” ve “tâ” bağlaçları
14 a) Sıra sayıları: Birinci ve ikinci grup sıra sayıları, sıra sayılarının tümce içindeki durumu, örnekler; b) Belirsiz isim, “yâ” eki; c) “yekî ez + çoğul ad”
15
16

Hicabi Kırlangıç, Farsça I (Başlangıç), Ankara, 2000 Mürsel Öztürk, Farsça Dilbilgisi, 2. bs., Ankara 2001 Nimet Yıldırım, Farsça Dilbilgisi, 2. bs. Erzurum 2000 Nimet Yıldırım, Farsçada Fiiller, Kipler ve Zamanlar, Erzurum 1997 Nazif Şahinoğlu, Farsça Grameri Sarf ve Nahiv, İstanbul 1997



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 20 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 1 10 10
Ev Ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek