Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYTRH1037 | FARSÇA I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Fars dilinin alfabesinin ve seslerinin öğretilmesi ve Farsçanın temel dilbilgisi kurallarının basit düzeyde kavratılması.
Arş. Gör. Dr. Sinan ÇAKAR
1 | Farsçanın gelişim sürecini kavrayabilme. |
2 | Farsçanın sentaks yapısının öğrenebilme |
3 | Farsça metin okumalarını kavratabilme |
4 | Farsça metin analizlerini öğretebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Fars dilini öğrenmeye yeni başlayanlarca Fars dilinin temel kurallarının bir bölümünün kavranılmasına yönelik bir derstir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | a)Sesler: Öğrencilerin Fars dilindeki seslerle tanıştırılması, b) Alfabe: Harfler, harflerin yalın olarak yazılışları, harflerin adları, temsil ettikleri sesler | ||
2 | a) Alfabe: Yalın harflerin yazılışı üzerine alıştırmalar; b) Alfabe: Harflerin kelime içinde aldıkları biçimler, bitişmeyen harfler, ünlüler, kısa ünlüler (harekeler), uzun ünlüler | ||
3 | a) İşaret zamiri, b) işaret sıfatı, c) –imek (bûden-hesten) fiilinin geniş zamanda kullanımı | ||
4 | a)–imek (bûden-hesten) fiilinin geniş zamanda kullanımına ilişkin örnek tümceler, imek fiilinin olumsuzu, b) işaret zamirinin soru cümlelerinde kullanımı | ||
5 | a)Kişi zamirleri, b) –imek (bûden-hesten) fiilinin kişilere göre çekimi, örnek | ||
6 | -imek (bûden-hesten) fiilinin geçmiş zamanı, olumlu ve olumsuz yapı, soru tümceleri, örnek tümceler | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Ad, çoğul adlar, çoğul yapma kuralları, çoğul adların tümcede kullanımı; b) iyelik bildiren fiil: “dâşten”, geniş zamanda ve geçmiş zamanda kullanımı, olumlu ve olumsuz yapısı, soru tümceleri | ||
9 | a)Sayılara giriş, 1’den 20’ye dek sayıların yazılışı, okunuşu, rakamlar; sayılarla ilgili alıştırmalar; b) Fiil, mastar, basit ve birleşik fiiller; c) Fiilin geçmiş zaman kökü; d)Gozeşte-i sâde (di’li geçmiş zaman); örnek tümceler, konunun önceki konularla bağdaştırılması | ||
10 | a)Bitişik zamirler, tümcede kullanımı, ayrı zamirlerle karşılaştırılması; b) dönüşlü zamir (hod/kendi); önceki bilgileri kullanarak konuyla ilgili örnek tümceler üzerinde çalışma; c) Sayılar (devam) | ||
11 | a)Muzari, fiilin muzari kökü b) Muzari-i ihbâri (geniş ve şimdiki zaman): Olumlu ve olumsuz yapı, birleşik fiillerde muzari-i ihbârî, soru tümceleri | ||
12 | a) Emir kipi, olumlu emir cümleleri, olumsuz emir cümleleri, birleşik fiillerde emir kipi, b) Dilek-istek kipi, olumlu ve olumsuz yapı | ||
13 | Dilek-istek kipi: Kullanım alanları konusunda özet bilgi, dilek istek kipiyle kullanılan “ki” ve “tâ” bağlaçları | ||
14 | a) Sıra sayıları: Birinci ve ikinci grup sıra sayıları, sıra sayılarının tümce içindeki durumu, örnekler; b) Belirsiz isim, “yâ” eki; c) “yekî ez + çoğul ad” | ||
15 | |||
16 |
Hicabi Kırlangıç, Farsça I (Başlangıç), Ankara, 2000 Mürsel Öztürk, Farsça Dilbilgisi, 2. bs., Ankara 2001 Nimet Yıldırım, Farsça Dilbilgisi, 2. bs. Erzurum 2000 Nimet Yıldırım, Farsçada Fiiller, Kipler ve Zamanlar, Erzurum 1997 Nazif Şahinoğlu, Farsça Grameri Sarf ve Nahiv, İstanbul 1997
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 |