Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UNVYD0004 | YABANCI DİL II | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
İngilizce
İngiliz dili temel gramer bilgileri, okuma-yazma ve konuşma, Türkçe-İngilizce İngilizce-Türkçe çeviri teknikleri, Türkçe-İngilizce dönüşümlü cümle ve paragraf çevirileri, İngilizce kelime dağarcığını geliştirme, cümle içerisinde en doğru veya uygun kelimeyi kullanma, İngilizce öğreniminde görsel ve işitsel tekniklerden yararlanma, self-study tekniğinin geliştirilmesi.
Öğr. Gör. Mehmet Doğan ÖZ
1 | Öğrenciler, farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir. |
2 | Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır. |
3 | Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır. |
4 | Açık ve anlaşılır bir telaffuz kullanarak konuşur. |
5 | Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır. |
6 | Başarılı, bağımsız ve hızlı bir okuyucu olmak için çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanır. |
7 | Bilinmeyen sözcükleri anlamak için anlamı bağlamdan çıkartma ve söz bölüklerini tanıma stratejileri kullanır. |
8 | Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır. |
9 | Metni okuduktan sonra metindeki fikirleri hatırlar. |
10 | Sözcük ve atıf ifadelerini tanıyarak metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar. |
11 | Günlük yaşamda kullanılan konuşma dilini tanır. |
12 | Sözlü yönergeleri saptayarak tepki verir. |
13 | Konuşmada geçen ana fikri belirler. |
14 | Dinlerken belli bir bilgiyi ayırt eder. |
15 | Farklı türlerde metinler yazarak kendilerini ifade edebilir. |
16 | Yazılı iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır. |
17 | Resmi olmayan mektup ve elektronik posta yazar. |
18 | Herhangi bir başvuru ve rezervasyon formunu uygun bir şekilde doldurur. |
19 | Yazdıkları metinlerde ilintili bilgiyi seçerek uygun ve doğru dilbilgisi yapılarını gerek üslup gerekse toplumsal söylem biçimlerine uygun olarak kullanabilir. |
20 | Gerekli söylem belirteçlerini, bağlaçları ve geçiş sözcüklerini kullanır noktalama işaretlerini doğru bir biçimde kullanır. |
Birinci Öğretim
YABANCI DİL I
[Yok]
Paragraf tercüme etme, Kelime bilgisini zenginleştirme, Gramer yapılarını pekiştirme, Telaffuz düzeltme, Geçmiş yıllara ait yabancı dil sınavı (YDS) soruları çözme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Present Perfect Tense (I have gone) Halley's Commet (OKUMA) | ||
2 | Present Perfect Tense (I have gone) High Rise (OKUMA) | ||
3 | Present Perfect Tense Time expressions (Since, for, just...) Atoms 1 (OKUMA) | ||
4 | Present Perfect or Simple Past (I have gone or I went) Music and Noise (OKUMA) | ||
5 | Present Perfect Simple or Present Perfect Continuous (I have gone or I have been going) THE AUSTRALIAN ABORIGINES (OKUMA) | ||
6 | GRAMMAR REWIEW, AQUIFERS (OKUMA) | ||
7 | GRAMMAR REVIEW, EDUCATIONAL STANDARDS (OKUMA) | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Past Perfect Tense (I had gone), SCHOOL FOR CHANGE (OKUMA) | ||
10 | Past Perfect Tense (I had gone), THE OLYMPIC GAMES (OKUMA) | ||
11 | Past Perfect Continuous Tense (I had been going), TRAVEL AND TOURISM (OKUMA) | ||
12 | Past Perfect Continuous and Past Perfect Tense (I had been going and I had gone), HARRODS: A DIFFERENT WORLD (OKUMA) | ||
13 | Simple Past Tense / Past Perfect Tense (I went / I had gone) WORK MATTERS (OKUMA) | ||
14 | Exercises 1 LAYING INSOMNIA TO REST (OKUMA) | ||
15 | Exercises 2, ACUPUNCTURE (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
16 | FİNAL SINAVI |
KANDİLLER B. & VELİOĞLU A. (1994) "Reader at Work 2" ODTÜ Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Quiz | 1 | 5 | 5 |
Uygulama/Pratik | 1 | 2 | 2 |
Gözlem | 1 | 5 | 5 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 53 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 11 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 12 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 13 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 14 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 15 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 16 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 17 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 18 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 19 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 20 | 5 |