GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UNVYD0003 YABANCI DİL I Ders 1 1 2,00

Önlisans



Öğrencilerin Turist Rehberliği lisansı alabilmek için gerekli olan yabancı dil bilgisini edinmeleri hedeflenmektedir.


ÖĞR. GÖR. MEHMET DOĞAN ÖZ


1 Öğrenciyi doğrudan ilgilendiren konularla ilgili sık kullanılan kelimeleri ve kalıpları anlamak.
2 Kısa ve basit metinleri, reklamları, kılavuzları, menüleri ve zaman çizelgelerini okuyabilmek ve ayrıca basit metinlerdeki genel bilgileri kavrayıp anlayabilmek ve kişisel mektupları anlayabilmek
3 Tanıdık konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi gerektiren basit ve rutin görevlerde iletişim kurmak.
4 Aileyi ve diğer insanları, yaşam koşullarını, eğitim durumunu ve son işini tanımlamak için bir dizi ifade ve tümceyi kullanabilmek.
5 Kişisel mektup gibi kısa, basit notlar ve mesajlar yazabilmek.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


İngiliz dili temel gramer bilgileri, okuma-yazma ve konuşma, Türkçe-İngilizce İngilizce-Türkçe çeviri teknikleri, Türkçe-İngilizce dönüşümlü cümle ve paragraf çevirileri, İngilizce kelime dağarcığını geliştirme, cümle içerisinde en doğru veya uygun kelimeyi kullanma, İngilizce öğreniminde görsel ve işitsel tekniklerden yararlanma, self-study tekniğinin geliştirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 TANIŞMA
2 Personal Pronouns (I/me/my/mine) Subject Pronouns (I, you, he) Possessive Pronouns (mine, yours, hers) Reflexive pronouns (myself, yourself, herself) Object Pronouns (me, him, her) Possessive Adjectives (my, his, your) This / That / These / Those (işaret zamirleri) ARE YOU REALLY A NON-SMOKER? (OKUMA VE KONUŞMA)
3 Nouns (İsimler) Articles (a, an, the) Using articles with nouns Omission of Articles Singular / Plural (Tekil / Çoğul) SCHOOL INSPECTORS (OKUMA VE KONUŞMA)
4 There is / There are have got / has got (sahip olma) Some / Any (Biraz / Hiç) Much / Many (Çok miktar / Çok adet) A lot, a little, a few (Az miktar / Az adet) PAIN (OKUMA VE KONUŞMA)
5 Adjectives (Sıfatlar) -ed and –ing adjectives Comperative Adjectives Superlative Adjectives As…as Adverbs (Zarflar) TYPHOONS (OKUMA VE KONUŞMA)
6 Verbs (Fiiller) Regular verbs (Düzenli Fiiller) Irregular verbs (Düzensiz Fiiller) WHAT DOES THE CHIP MEAN TO YOU? (OKUMA VE KONUŞMA)
7 GENEL TEKRAR THE OCEAN FLOOR (OKUMA VE KONUŞMA)
8 ARA SINAV
9 Simple Present Tense (Geniş Zaman) MOTORWAYS (OKUMA VE KONUŞMA)
10 Simple Present Tense (Zaman Zarfları) CONSUMER PRESSURE (OKUMA VE KONUŞMA)
11 Present Continuous Tense (Şimdiki Zaman) LAW OF CONSERVATION OF MATTER: EVERYTHING MUST GO SOMEWHERE (OKUMA VE KONUŞMA)
12 Present Continuous Tense (When, While) THE PALEOLITHIC AGE (OKUMA VE KONUŞMA)
13 Simple Past Tense (Geçmiş Zaman) TRENDS (OKUMA VE KONUŞMA)
14 Simple Past Tense (Geçmiş Zaman) Past Continuous Tense (I was going) NUCLEAR POWER - A SAFE SOLUTION? (OKUMA VE KONUŞMA)
15 GENEL TEKRAR HOW TO STOP COMPUTER ABUSE (OKUMA VE KONUŞMA) THE MIND AND THE BODY (OKUMA VE KONUŞMA)
16 FINAL SINAVI

Kandiller B, Velioğlu A. (2013) “Reader at Work I” Middle East Technical University Department (ODTÜ), Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Derse Katılım 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 80
Toplam 80
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek