Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UNVYD0003 | YABANCI DİL I | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Öğrencilerin Turist Rehberliği lisansı alabilmek için gerekli olan yabancı dil bilgisini edinmeleri hedeflenmektedir.
ÖĞR. GÖR. MEHMET DOĞAN ÖZ
1 | Öğrenciyi doğrudan ilgilendiren konularla ilgili sık kullanılan kelimeleri ve kalıpları anlamak. |
2 | Kısa ve basit metinleri, reklamları, kılavuzları, menüleri ve zaman çizelgelerini okuyabilmek ve ayrıca basit metinlerdeki genel bilgileri kavrayıp anlayabilmek ve kişisel mektupları anlayabilmek |
3 | Tanıdık konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi gerektiren basit ve rutin görevlerde iletişim kurmak. |
4 | Aileyi ve diğer insanları, yaşam koşullarını, eğitim durumunu ve son işini tanımlamak için bir dizi ifade ve tümceyi kullanabilmek. |
5 | Kişisel mektup gibi kısa, basit notlar ve mesajlar yazabilmek. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
İngiliz dili temel gramer bilgileri, okuma-yazma ve konuşma, Türkçe-İngilizce İngilizce-Türkçe çeviri teknikleri, Türkçe-İngilizce dönüşümlü cümle ve paragraf çevirileri, İngilizce kelime dağarcığını geliştirme, cümle içerisinde en doğru veya uygun kelimeyi kullanma, İngilizce öğreniminde görsel ve işitsel tekniklerden yararlanma, self-study tekniğinin geliştirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | TANIŞMA | ||
2 | Personal Pronouns (I/me/my/mine) Subject Pronouns (I, you, he) Possessive Pronouns (mine, yours, hers) Reflexive pronouns (myself, yourself, herself) Object Pronouns (me, him, her) Possessive Adjectives (my, his, your) This / That / These / Those (işaret zamirleri) ARE YOU REALLY A NON-SMOKER? (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
3 | Nouns (İsimler) Articles (a, an, the) Using articles with nouns Omission of Articles Singular / Plural (Tekil / Çoğul) SCHOOL INSPECTORS (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
4 | There is / There are have got / has got (sahip olma) Some / Any (Biraz / Hiç) Much / Many (Çok miktar / Çok adet) A lot, a little, a few (Az miktar / Az adet) PAIN (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
5 | Adjectives (Sıfatlar) -ed and –ing adjectives Comperative Adjectives Superlative Adjectives As…as Adverbs (Zarflar) TYPHOONS (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
6 | Verbs (Fiiller) Regular verbs (Düzenli Fiiller) Irregular verbs (Düzensiz Fiiller) WHAT DOES THE CHIP MEAN TO YOU? (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
7 | GENEL TEKRAR THE OCEAN FLOOR (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Simple Present Tense (Geniş Zaman) MOTORWAYS (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
10 | Simple Present Tense (Zaman Zarfları) CONSUMER PRESSURE (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
11 | Present Continuous Tense (Şimdiki Zaman) LAW OF CONSERVATION OF MATTER: EVERYTHING MUST GO SOMEWHERE (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
12 | Present Continuous Tense (When, While) THE PALEOLITHIC AGE (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
13 | Simple Past Tense (Geçmiş Zaman) TRENDS (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
14 | Simple Past Tense (Geçmiş Zaman) Past Continuous Tense (I was going) NUCLEAR POWER - A SAFE SOLUTION? (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
15 | GENEL TEKRAR HOW TO STOP COMPUTER ABUSE (OKUMA VE KONUŞMA) THE MIND AND THE BODY (OKUMA VE KONUŞMA) | ||
16 | FINAL SINAVI |
Kandiller B, Velioğlu A. (2013) “Reader at Work I” Middle East Technical University Department (ODTÜ), Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Toplam | 80 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |