Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYTRH2006 | DİNLER TARİHİ | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Din kavramı ve dinler hakkında bilgi sahibi olması, Dinleri, ortaya çıktığı ve yayıldığı coğrafi bölgelere göre tasnif etmesi, Dinleri temel özelliklerine göre (inanç, ibadet, ahlaki öğretiler, semboller vb.) tanıması, Türkiye’deki dinleri ve dinî grupları tanıması, Farklı din mensuplarıyla sağlıklı iletişim kurma ve birlikte yaşama becerisi kazanması, dinlerle ilgili bilgilerden yararlanarak din ve sanat arsındaki ilişkiyi kavraması amaçlanmaktadır.
Özlem Hakan
1 | Bir Disiplin olarak Dinler Tarihinin ortaya çıkışı ve gelişimini bilir. |
2 | Dinlerin Kronolojik, coğrafi ve Fenomenolojik açıdan sınıfalandırılmış olması ile ilgili bilgi sahibidir. |
3 | Dinlerin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimini bilir. |
4 | Sümer Dinleri, Anadolu Dinleri, Eski Türk Dinleri, Hinduizm, Budizm, Mahiheizm, Yahudilik, Hırıstiyanlık, İslam gibi öne çıkan dinleri tanımlar. |
5 | Dinlerin tarihsel gelişimini, temel İnanç esaslarını, ibadetlerini, Önemli bayram ve ritüellerini, sembollerini bilir. |
6 | VI- Dinlerin, kültürel ve siyasi olarak Dünya ve Anadolu tarihi üzerindeki etkileri ile ilgili fikir sahibidir. |
7 | |
8 | Dinin sanat ve mimari üzerindeki etkilerini yorumlayabilir. |
9 | Geleneksel katı teolojik din anlayışının dışına çıkarak objektif ve bilimsel bir yaklaşımla dinleri tarihsel ve fenomonolojik açıdan tanımlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dinler Tarihi Dersinde; Bir Disiplin olarak “Dinler Tarihi” , kavram olarak “din “, dinlerin ortaya çıkışı ,dinin ; Kronolojik ,coğrafi, ve fenomenolojik olarak sınıflandırılması, Mezopotamya dinlerinden başlayarak Anadolu dinleri, Eski Türk Dinleri, Hinduizm, Budizm, Manehizm, Mecusilik, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam inleri ile ilgili konuları içermektedir. Derslerde dinlerin genel tanımı, tarihsel ve coğrafi açısından gelişimleri, İbadet, Temel İnanç esasları, önemli bayram ve ritüelleri, mezhepleri, sembolleri ders içeriğinin önemli bir kısmını oluşturan konulardır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dinler Tarihine Giriş | ||
2 | Kavram olarak din | ||
3 | Dinlerin Sınıflandırılması | ||
4 | Mezopotamya Dinleri (Sümer) | ||
5 | Mezopotamya Dinleri (Babil, Asur) | ||
6 | Anadolu Dinleri( Hitit Dini, Urartu Dini) | ||
7 | Anadolu Dinleri( Frig Dini, Lidya Dini) | ||
8 | |||
9 | İran Dinleri (Zerdüştlük) | ||
10 | Hinduizm | ||
11 | Budizm | ||
12 | Yahudilik | ||
13 | Hıristiyanlık | ||
14 | Hıristiyanlık |
ADAM, Baki (Editör), Dinler Tarihi, Ankara , 2023. DOĞAN, Mehmet, YURTGAZİ Muhammet, Dinler Tarihi, İstanbul 1982. DEMİRCİ, Kürşat, Dinler Tarihi 2015, İstamünbul. ALICI , Mustafa, Dünyanın Yerel Bilimi: Dinler Tarihi Renart, Juhn, A’dan Z’ye Dinler Tarihi, 2024. ABD
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 9 |