GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYTRH1010 TURİZM PAZARLAMASI Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere hizmet sektörüne özgü pazarlama yaklaşımlarını turizm bağlamında aktararak, turistik ürünlerin etkili biçimde pazarlanabilmesi için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders kapsamında özellikle hizmet pazarlamasının genişletilmiş pazarlama karması olarak bilinen 7P modeli (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, insan, fiziksel kanıt ve süreç) ele alınmaktadır. Bu bileşenlerin turizm sektöründe nasıl uygulandığı örneklerle analiz edilmektedir. Öğrencilerin, hedef pazar belirleme, turist davranışlarını anlama, rekabet analizi yapma, marka konumlandırma ve pazarlama stratejisi geliştirme konularında stratejik bakış açısı kazanmaları hedeflenmektedir.


Öğr. Gör. Bertan KALABA


1 Turizm pazarlamasının temel kavramlarını, gelişimini ve sektörel önemini açıklar.
2 Turizm sektörüne özgü pazarlama stratejilerini tanımlar ve analiz eder.
3 Turistik tüketici davranışlarını etkileyen bireysel, psikolojik ve sosyo-kültürel faktörleri değerlendirir.
4 Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma (STP) stratejilerini uygular.
5 Genişletilmiş hizmet pazarlama karması (7P) bileşenlerini turizm bağlamında yorumlar.
6 Turizm işletmeleri için etkili ve sürdürülebilir pazarlama planları geliştirir.

Birinci Öğretim


None


None


Bu derste, öncelikle turizm pazarlamasının tanımı, kapsamı ve gelişim süreci ele alınarak turizm sektörüne özgü pazarlama anlayışının teorik temelleri incelenmektedir. Ardından, turizm pazarlamasının temel işlevleri ve bu işlevlerin sektörel uygulamaları irdelenmektedir. Ders kapsamında turizm pazarlama sistemi analiz edilmekte, sistemin iç ve dış çevresel faktörlerle olan etkileşimi değerlendirilmektedir. Turistik tüketici davranışı konusu ele alınarak, tüketici karar verme süreci, bu süreci etkileyen bireysel, psikolojik ve sosyo-kültürel faktörler ile turizm pazarlaması açısından taşıdığı önem açıklanmaktadır. Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma (STP) stratejileri detaylı biçimde ele alınmaktadır. Turizm sektöründe bu stratejilerin uygulanmasına ilişkin örnek olay analizleri yapılmaktadır. Ayrıca hizmet pazarlamasına özgü genişletilmiş pazarlama karması (7P) elemanları turizm bağlamında ayrı ayrı işlenmekte, bu unsurların etkili yönetimiyle ilgili temel ilke ve uygulamalar tartışılmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Pazarlama kavramı, gelişimi ve pazarlama karması üzerine genel bir bakış
2 Hizmet pazarlamasının temel özellikleri ve turizm pazarlamasına giriş
3 Turizm pazarlamasının farklılıkları, sektörel özellikleri ve önemi
4 Turizm pazarlamasında makro çevre analizi (ekonomik, demografik, teknolojik vb.)
5 Mikro çevre analizi: Turizm işletmeleri, rakipler, aracılar ve paydaşlar
6 Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejileri (STP)
7 Turizm ürünü: Tanımı, sınıflandırılması, somut ve soyut yönleri
8 Ara Sınav
9 Turizmde dağıtım kanalları: Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin rolü
10 Turizmde fiyat ve fiyatlandırma süreçleri
11 Turizmde tutundurma elemanı
12 Turizmde insan öğesi: Çeşitli kuramlar
13 Turizmde Fiziksel kanıtlar elemanı
14 Süreç yönetimi ve turizm hizmetlerinde süreçsel pazarlama
15 Genel değerlendirme, örnek olay analizi ve dönem sonu sınavına hazırlık

1-Turizm Pazarlaması, Kozak, N. & Sop, S.A. Detay Yayıncılık, Ankara 2023 (9. Baskı) 2- AÖF Turizm Pazarlaması E-Kitap



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 1 7 7
Soru-Yanıt 1 7 7
Beyin Fırtınası 1 5 5
Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 59

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1 2 4 1 2 3
ÖÇ 2 2 3 2 3
ÖÇ 3 1 1 4 2 4
ÖÇ 4 3 2 4
ÖÇ 5 3 4 2 4
ÖÇ 6 3 1 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek