GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYTRH1026 REKREASYON VE ANİMASYON Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Rekreasyon ve Animasyon dersi, öğrencilere boş zaman aktivitelerini planlama, organize etme ve yönetme becerileri kazandırmayı amaçlar. Ders kapsamında, rekreasyonun bireyler ve toplum üzerindeki olumlu etkileri, animasyon teknikleri, etkinlik yönetimi, katılımcı psikolojisi, güvenlik ve risk yönetimi gibi konularda eğitim verilir. Ayrıca, öğrencilere kendi rekreasyon ve animasyon projelerini geliştirme fırsatı sunulur. Bu ders, turizm, spor yönetimi ve eğlence sektörü gibi alanlarda kariyer yapmayı hedefleyen öğrencilere yönelik olup, onların mesleki bilgi ve becerilerini artırmayı hedefler.


Öğr.Gör. Yasemin YETKİN


1 Serbest zaman, boş zaman ve rekreasyon kavramlarını tanımlayabilir ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklayabilir. Serbest zamanın bireylerin fiziksel ve psikolojik sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirebilir. Rekreasyonun bireysel ve toplumsal yaşam üzerindeki önemini kavrayabilir.
2 Rekreasyonun Özellikleri, gelişimi ve çeşitlerini bilir ve açıklar.
3 Liderlik kavramını ve farklı liderlik stillerini tanımlayabilir. Rekreasyon faaliyetlerinde etkili liderlik özelliklerini ve becerilerini belirleyebilir. Rekreasyon programlarında liderlik uygulamalarını analiz edebilir ve bu uygulamaların etkinliğini değerlendirebilir.
4 Rekreasyon faaliyetlerini farklı kriterlere göre sınıflandırabilir. Her bir rekreasyon faaliyeti türünün özelliklerini ve katılımcılar üzerindeki etkilerini açıklayabilir. Farklı yaş grupları ve ihtiyaçlara uygun rekreasyon faaliyetlerini planlayabilir.
5 Rekreasyon ve oyun teorilerinin temel prensiplerini tanımlayabilir. Bu teorilerin rekreasyon faaliyetlerine nasıl uygulanabileceğini açıklayabilir. Rekreasyon ve oyun teorilerini kullanarak etkinlik planlaması yapabilir.
6 Rekreasyon alanında kullanılan temel teorileri ve bu teorilerin gelişimini tanımlayabilir. Rekreasyon teorilerini çeşitli durumlara ve faaliyetlere uygulayabilir. Rekreasyon teorilerinin pratikteki etkilerini analiz edebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Rekreasyon ve Animasyon dersinin içeriği, öğrencilerin boş zaman aktivitelerini etkin bir şekilde planlama, organize etme ve yönetme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Ders kapsamında, öncelikle rekreasyon kavramı ve bu aktivitelerin bireyler ile toplum üzerindeki olumlu etkileri ele alınır. Ardından, çeşitli animasyon teknikleri ve bu etkinliklerin nasıl planlanacağı, uygulanacağı ve yönetileceği konusunda pratik bilgiler verilir. Etkinlik yönetimi başlığı altında spor, sanat ve doğa etkinliklerinin planlanması ve organizasyonu detaylandırılır. Katılımcı psikolojisi konusu, farklı yaş gruplarına ve ilgi alanlarına yönelik etkinliklerin düzenlenmesini ve katılımcıların motivasyonlarını artırmayı içerir. Ayrıca, etkinliklerin güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesi için gerekli güvenlik ve risk yönetimi önlemleri üzerinde durulur. Ders, uygulamalı çalışmalarla öğrencilerin kendi rekreasyon ve animasyon projelerini geliştirmelerine olanak tanır, bu sayede öğrencilere teorik bilgileri pratiğe dökme fırsatı sunulur.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Serbest Zaman, Boş Zamana ve Rekreasyon kavramları
2 Liderlik Kavramı ve Rekreasyon Uygulamalarında Liderlik
3 Rekreasyon Faaliyetlerinin Sınıflandırılması
4 Rekreasyon ve Oyun Teorileri
5 Teoriler ve Rekreasyon
6 Rekreasyonun Özellikleri, gelişimi ve çeşitleri.
7 Rekreasyon ve Turizm İlişkisi
8 Ara Sınav
9 Animasyon Kavramı, Planlama ve Proje İlkeleri
10 Animasyon hizmetlerinin çeşitleri.
11 Animasyon hizmetlerinin fonksiyonları.
12 Animasyon hizmetlerinin ilkeleri
13 Animasyon hizmetlerinin turistik ürüne etkisi
14 Animasyon hizmetlerinin turistik ürüne etkisi
15 Örnek Animasyon Programları
16 Final

• Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi,N. Hacıoğlu, A. Gökdeniz, Y. Dinç, Detay Yay. Ankara 2017 • Rekreasyon ve Animasyon, Hazar, A., Detay Yay. Ankara 2014 • Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,2012 • Rekreasyon Yönetimi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,2016 • Rekreasyona Giriş, Yaylı, A. Detay Yay., Ankara,2014 • Rekreasyon Bilimi2, Karaküçük, S., Akgül, B.,M.,Gazi Kitap Evi, Ankara ,2017



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek