Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYMOD2001 | ÜST YÜZEY İŞLEMLERİ I | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlanması, ağaç malzemede renk açma, renklendirme ve koruyucu katman hazırlama tekniklerinin uygulanışı, Mobilyada üst yüzey işlemleri ile estetikliğinin artırılması.
Dr. Öğr. Üyesi Göksel ULAY
1 | Üst yüzey in önemini kavrar |
2 | Ürünlere uygulanabilecek üst yüzey işlemini belirler |
3 | Uygun üst yüzey malzemesini seçer |
4 | Ürünlere estetiklik görünüm kazandırır |
5 | Mobilyalara kullanım alanına göre üst yüzey işlemi uygular |
6 | Yüzey işlemi tamamlanmış ürünlerin kalite kontrolünü yaparak değerlendirmesini yapar |
Birinci Öğretim
Yok
Dersin daha verimli ve etkili olması için katılımcıların ders dışı araştırma olanakları çerçevesinde farklı uygulamaları yapmaları, yüzey işlemleri ile ilgili işlem yapan atölye ziyaretleri, sanat atölyeleri, sanayi kuruluşları vb. yerleri ziyaret ederek kullanılan yöntem ve teknikleri gözlemleyerek mesleki kültürlerini geliştirmeleri önerilmektedir.
Üst yüzey işlemlerinin tanımı ve amaçları, üst yüzeyin önemi, tutkal v e reçine lekelerinin üst yüzey işlemlerine etkisi, ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlanması, renk açma işlemleri, renklendirme işlemleri ve uygulaması, koruyucu katmanın tanımı ve önemi, Vernik sistemleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Üst yüzey işlemlerinin tanımı ve amaçları | Araştırma, ders dışı hazırlık | |
2 | Mobilyada üst yüzeyin önemi | Araştırma, ders dışı hazırlık | |
3 | Ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlanması | Araştırma, ders dışı hazırlık | |
4 | Renk açma işlemleri ve uygulanması | Araştırma, ders dışı hazırlık | |
5 | Renklendirme işlemlerinin teknik yönü | Araştırma, ders dışı hazırlık | |
6 | Ağaç boyaları ve renklendirme işlemlerinin uygulanışı | Araştırma, ders dışı hazırlık | |
7 | Koruyucu katmanın tanımı ve önemi | Araştırma, ders dışı hazırlık | |
8 | Vize Sınavı | Sınava hazırlık ve araştırma | |
9 | Film oluşumunun esasları | Araştırma, ders dışı hazırlık | Film oluşumuna ait analiz |
10 | Vernikler ve Vernik sistemlerinde kuruma | Araştırma, ders dışı hazırlık | Kuruma için ortam farklarını incelenmesi |
11 | Vernik sistemleri ve kullanım alanları | Araştırma, ders dışı hazırlık | Vernik incelemeleri |
12 | Vernik sistemleri ve sınıflandırılması | Araştırma, ders dışı hazırlık | |
13 | Üst yüzey uygulama teknikleri | Araştırma, ders dışı hazırlık | |
14 | Üst yüzey uygulama koşulları | Araştırma, ders dışı hazırlık | Atölye uygulaması |
15 | Üst yüzey atölyelerinin özellikleri ve kurulumu | Araştırma, ders dışı hazırlık | |
16 | Final sınavı | Sınava hazırlık ve araştırma |
- Sönmez , A.(2000) Ağaçişlerinde Üsty üzey İşlemleri I, Hazırlık v e Renklendirme Gazi Üniv ersitesi TEF. - Ahmet Kurtoğlu, 2000, Yüzey İşlemleri Cilt -1 İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları. - Mobilya Dekorasyon Dergisi, Ahşap Teknik Dergisi, Boya Firmaları Katalogları ve çeşitli makaleler. - Sektörel dergiler ve firmaların web sayfalarında yer alan bilgiler.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Gözlem | 3 | 5 | 15 |
Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 65 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |