Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYMAK1030 | ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Uzunluk, alan, kesit ve çap ölçümü, eğim, hacim ve ağırlık ölçümü, vektör ölçümü, moment ölçümü, hız ve devir, sıcaklık, ışık ve ses ölçümü, basınç ve gerilme, akışkan ölçümü, ölçme ve ölçü aletleri, ölçme hataları, birimler ve dönüşümleri, direnç ve bobin ölçümü, kondansatör ve rlc ölçme, akım ve gerilim ölçme, frekans ölçümü ve osilaskop, ölçü trafoları, güç ve enerji ölçümünü bilecek ve Doğru akımda devre çözüm yöntemlerinin ve iş, enerji konularının incelenmesi, doğru akımı tanımlayabilme ve etkilerini açıklayabilme, akım gerilim arasındaki ilişkiyi, ohm kanunu kavrayabilme, kaynak dönüşümlerini yapabilme, dönüşümün kullanım alanlarını kavrayabilme, devre kurarken pratikte karşılaşabilecekleri sorunlara teorik olarak yaklaşabilme ve devre çözüm yöntemlerini kavrayabilmek
Öğr.Gör.Muhammed Cihat ALTIN
1 | Ölçme hatalarını bilir, Ölçme hatalarını sınıflandırır |
2 | Ölçmenin temel ilkelerini açıklar. |
3 | Alternatif akım ve gerilimin özelliklerini bilir ve ayırt eder.Alternatif akım ve gerilim ölçümü yapar |
4 | Doğru akım ve gerilimin özelliklerini bilir ve ayırt eder,Doğru akım ve gerilim ölçümü yapar |
5 | Doğru akım devrelerinin çözümlerini yapabilmek |
Birinci Öğretim
[Yok]
Uzunluk, alan, kesit ve çap ölçümü, eğim, hacim ve ağırlık ölçümü, vektör ölçümü, moment ölçümü, hız ve devir, sıcaklık, ışık ve ses ölçümü, basınç ve gerilme, akışkan ölçümü, ölçme ve ölçü aletleri, ölçme hataları, birimler ve dönüşümleri, direnç ve bobin ölçümü, kondansatör ve rlc ölçme, akım ve gerilim ölçme, frekans ölçümü ve osilaskop, ölçü trafoları, güç ve enerji ölçümü.Doğru akımda devre çözüm yöntemlerinin ve iş, enerji konularının incelenmesi, doğru akımı tanımlayabilme ve etkilerini açıklayabilme, akım gerilim arasındaki ilişkiyi, ohm kanunu kavrayabilme, kaynak dönüşümlerini yapabilme, dönüşümün kullanım alanlarını kavrayabilme, devre kurarken pratikte karşılaşabilecekleri sorunlara teorik olarak yaklaşabilme ve devre çözüm yöntemlerini kavrayabilme, kondansatör , bobin gibi elemanların doğru akıma verdiği tepkileri değerlendirebilme, manyetik alanın elektrikteki önemini ve manyetik alanla ilgili temel kanunları kavrama
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Uzunluk, alan, kesit ve çap ölçümü, eğim, hacim ve ağırlık ölçümü, vektör ölçümü, | ||
2 | moment ölçümü, hız ve devir, sıcaklık, ışık ve ses ölçümü, basınç ve gerilme, akışkan ölçümü, | ||
3 | ölçme ve ölçü aletleri, ölçme hataları, birimler ve dönüşümleri, | ||
4 | direnç ve bobin ölçümü, kondansatör ve rlc ölçme, | ||
5 | akım ve gerilim ölçme, frekans ölçümü ve osilaskop, | ||
6 | ölçü trafoları, güç ve enerji ölçümü. | ||
7 | ölçü trafoları, güç ve enerji ölçümü. | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | ,Elektrik enerjisi, iş ve güç kavramlar | ||
10 | Doğru Akımda Devre çeşitleri | ||
11 | Doğru Akımda Devre çeşitleri | ||
12 | Doğru Akımda Devre Çözümleri | ||
13 | Doğru Akımda Devre Çözümleri | ||
14 | Doğru Akımda Devre Çözümleri | ||
15 | Doğru Akımda Devre Çözümleri | ||
16 | Final Sınavı |
Elektrik – Elektronik Ölçme Tekniği Mahmut NACAR
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 68 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |