| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MYFIP2025 | Fizyopatoloji | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Fizyopatoloji ile ilgili temel kavramları değerlendirmek.
Öğr.Gör.Necmi TÜRKMEN
| 1 | Fizyolojinin tanımını ve insan yaşamında fizyolojinin önemini kavrar. |
| 2 | Hücre fizyolojisi hakkında genel bilgileri bilir. |
| 3 | Sistemlerin temel fizyolojisini bilir. |
| 4 | Sistemlerde oluşabilecek fizyolojik değişiklikleri bilir |
| 5 | Sistemlerde oluşabilecek patolojik değişiklikleri bilir. |
| 6 | Hemostazisin nasıl sağlandığını açıklayabilir |
Yok
Yok
Bu ders öğrencilere sistemlerin fizyopatolojisi hakkında bilgi verir.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Hücrenin fizyolojisi ve patolojik durumlar | ||
| 2 | Zar fizyolojisi ve patolojik durumlar | ||
| 3 | İskelet kası ve düz kas fizyolojisi ve patolojik durumlar | ||
| 4 | Kalp kasının fizyolojisi, uyarı ve ileti sistemi ve EKG | ||
| 5 | EKG ‘de patolojik durumlar ve kardiyak aritmiler | ||
| 6 | Dolaşım, mikro dolaşım, lenfatik sistem fizyolojisi ve patolojik durumlar | ||
| 7 | Kan akımının dokular tarafından yerel ve hümoral kontrolü, dolaşımın sinirsel düzenlenmesi, arter basıncının kontrolü | ||
| 8 | Kan akımının dokular tarafından yerel ve hümoral kontrolü, dolaşımın sinirsel düzenlenmesi, arter basıncının kontrolü-Ara Sınav | ||
| 9 | Kalp debisi, venöz dönüş ve düzenlenmesi, koroner dolaşım ve patolojik durumlar | ||
| 10 | Kalp hastalıklarının fizyopatolojisi ve dolaşım şoku | ||
| 11 | Vücut sıvı bölmeleri, ödem, böbreklerde idrar oluşumu | ||
| 12 | Ekstraselüler sıvı ozmoloritesinin ve sodyum konsantrasyonunun düzenlenmesi, potasyum, kalsiyum, fosfat ve magnezyumun böbrekler tarafından düzenlenmesi | ||
| 13 | Asit- Baz dengesinin düzenlenmesi, böbrek hastalıkları ve diüretikler | ||
| 14 | Kan hücreleri, bağışıklık ve kan pıhtılaşması. Kan grupları; transfüzyon; doku ve organ transplantasyonu | ||
| 15 | Kan hücreleri, bağışıklık ve kan pıhtılaşması. Kan grupları; transfüzyon; doku ve organ transplantasyonu | ||
| 16 | Final sınavı |
1.Guyton& Hall . Tıbbi Fizyoloji. Çeviri Editörleri; Çavuşoğlu H, Çağlayan Yeğen B, Nobel Tıp Kitapevleri, 2007 2. Mc Phee S.J, Lingappa VR, Ganong WF. Hastalıkların Patofizyolojisi Klinik Tıpla Bir Tanışma Çeviri Editörleri; Çoban E, Süleymanlar G, Palme Yayıncılık, 2006 3.Ganong WF. Tıbbi Fizyoloji, Çeviri: Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, Nobel Tıp Kitapevleri, 2002 4. Kummar V, Abbas AK, Fausto N, Mitchell R. Basic Pathology (temel Patoloji) Çeviri Editörü, Çevikbaş U, YÜCE reklam/yayın/dağıtım AŞ ile Nobel Tıp Kitapevleri, 2008 5.Çağlayan Ş.Yaşam bilimi fizyoloji. Panel matbacılık, İstanbul, 1999
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 60 |
| Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 86 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |