Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYOLA2033 | Örnek Olay Analizi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste, ilk ve acil yardım alanında ortaya çıkan/çıkabilecek sorunların çözümünü, örnek olay yöntem ve tekniği kullanarak öğrencilerle birlikte çözümlemektir. Böylece öğrenciler, daha önceki yarıyıllarda öğrenmiş oldukları teorik bilgileri uygulayarak, iş yaşamında ortaya çıkabilecek benzer sorunları çözümleme yeteneğini kazanmış olacaklardır.
Öğr.Gör.Necmi TÜRKMEN
1 | Örnek olay analizini anlayarak çözüm yolları üretme |
2 | Kurumsal bilgileri iş hayatına uyarlayabilme |
3 | Örnek olaylar üzerinde tartışabilme |
4 | Elde var olan bilgiler ile daha etkili ve verimli çözümler üretebilme |
5 | Yeni düşüncelerin kuruma etkisini analiz edebilme |
Yok
Yok
Gerçek iş yaşamında karşılaşılan veya karşılaşılması muhtemel sorunlar, programda dört yarıyıl boyunca alınan diğer tüm derslerdeki teorik bilgiler yardımı ile bu derste ele alınarak, incelenecek ve çözüm yolları önerilecektir. Örneklerle hangi durumda, nasıl davranmanın, konuyu nasıl ele almanın en iyi yaklaşım olduğu pekiştirilmeye çalışılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Örnek olay analizinin tanımı | ||
2 | Örnek olay analizinin amaçları | ||
3 | Örnek olay çözümünde dikkat edilmesi gereken konular | ||
4 | Örnek olayın çözümlenmesi aşamaları | ||
5 | Mevcut durumun analizi, problemin ve temel unsurların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi | ||
6 | Alternatif hareket seçeneklerinin formüle edilmesi ve tartışılması | ||
7 | Seçeneklerin değerlendirilmesi ve kıyaslanması | ||
8 | Seçeneklerin değerlendirilmesi ve kıyaslanması-ara sınav | ||
9 | Problemi çözecek seçeneğin seçimi çalışması, uygulanır hale getirilmesi | ||
10 | Örnek olay analizinde kaçınılması gereken hatalar | ||
11 | Örnek olay çözümünün sözlü ve yazılı olarak ifade edilmesi | ||
12 | Örnek olay çalışmasından kaçınma nedenleri | ||
13 | Örnek olay çalışması ile stratejik yönetim ve toplam kalite yönetiminin bağdaştırılması | ||
14 | İzletilecek videolar üzerinden çıkarsamalar yaptırılması | ||
15 | Genel tekrar yapılması, ders değerlendirmesi, dersin katkısının tartışılması | ||
16 | final sınavı |
Örnek olay analizini konu alan kitaplar, makaleler ve slaytlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |