GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYKLV2024 Klavye Kullanımı II Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


İngilizce


Dersin amacı - öğrencilere F klavyede 10 parmakla yazmayı öğretmektir.


Doç. Dr. Novruz BASHİROV


1 Öğrenciler F klavye ile tanış olacaklar
2 Öğrenciler F klavye ile sözler yazmayı öğrenecekler
3 Öğrenciler 10 parmakla F klavyede hızlı şekilde sözler yazmağı öğrenecekler
4 Öğrenciler F klavyede cümleler yazmayı öğrenecekler
5 Öğrenciler F klavyede hızlı şekilde 10 parmakla cümleler yazmayı öğrenecekler


Yok


Yok


Dersin içeriği - F klavyede 10 parmakla yazmayı öğreten konulardan oluşmaktadır. Bu konular 16 hafta için bölünmüş ve her hafta bir konu Bilgisayar üzerinden öğrencilere anlatılıyor.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 AĞAM, ANAM, UĞURLU, UĞURLAMA UĞURLAMALARI SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
2 ORDUMLA, EMANETLER, EMELLEDİĞİ, ARAMADIĞI, NEYLEDİĞİ, DAĞLARDAKİ SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
3 AĞAMLARDAKİ,TEĞMEN, TEĞMENDEKİ, AMİRAL, AMİRALDAKİ, AMAN, AMANDAĞI, UĞRADIĞIMLA SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
4 AMAN, AMANDAĞI, UĞRADIĞIMLA, DUMAN, DUMANDAKİ, FİŞEKLER FİŞEKLEDİĞİ SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
5 NİNE, NİNEMLE, LEYLALAR, LEYLALARDAKİ, TENDE, TENDEKİ SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
6 EĞERLEDİMDE, TENTE, TENTEDEKİLER, İRONİK,İRONİKLER SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
7 EGE,DEMİRDEKİ, GEMİLERDEKİLER, ORİGAMİ, EKMELERDE, TEKNELERDEKİLER, GORİL SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
8 ARASINAV
9 HATAY, GORİLLERDE, UĞURLADIĞIM, HEYHATLARIM, ARDIMDAKİLER, FITIKLADIĞIM, KEMALDEKİ, HATAYDA SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
10 KEMALDEKİ, HEYHATLARIM, ARDIMDAKİLER, FITIKLADIĞIM, HARİKALAR, DİYARI, MEYDAN, HEYETTEKİLER, KEYGEN, EĞERDENİM SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
11 AHU, FİGAN, DEMİREL, DEMİRELDEN, KIŞLALARDA, KIŞLALARDAKİ, AMİR, SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
12 KOMUTAN, KOMUTANDAN, KOMUTANIM, EKMEK, EKMEKLİ, KEMALİYDEKİ, HALEP, HALEPTE, LAYLAM, AİLE, HARUN, HARUNDA SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
13 ŞEMŞİT, PARADOKYA, ORTADOĞU, IRGATLAR, PINAR, PINARLARDA, PEYAMİ, İMAME, İMAMLAR, GÜRÜLTÜ, DİNAR, DİPLİK SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
14 ŞAMPAYALI, ŞAMPAYALILAR, IĞDIR, IĞDIRLI, IĞDIRLILAR, YAKUT, YAKUP, YAKUPLAR SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
15 AFŞİN, AFŞİNLİ, AFŞİNLİLER, MEŞALE, MEŞGUL, MEŞGULİYET, MEŞGULİYETLİ, OĞLAK, OĞLAKLAR, OĞLAKLARLA, OTAĞ, OTAĞI, OTAĞDA, OTAĞLILAR SÖZLERİNİ EN AZ 50 DEFA F KLAVYEDE YAZMAK. Uygulama
16 FİNAL

1. 20 Günde 10 Parmakla KLAVYE KULLANIMI. 2. www.sinanoglu.net 2. Hocanın kendi DERS NOTLARI



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Uygulama/Pratik 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 1 25 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 77

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek