Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYRTP2005 | Bilgisayarlı Tedavi Planlaması | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin, radyoterapi uygulamalarında hasta tedavilerinde kullanılan tedavi planlama sistemlerinin çalışma prensibini anlayarak, hastaların tedavi planlamalarında nelerin kullanıldığı, uygun tedavi şekline nasıl karar verildiği, radyasyon alanları, doz dağılımları, kritik organ dozları gibi önemli kavramları öğrenmesini sağlamak.
Öğr. Gör. Taylan TUĞRUL
1 | Bilgisayarlı tedavi planlama sistemlerinin ara yüzünü incelemek. |
2 | Farklı enerjilerde doz dağılımlarını karşılaştırarak, radyasyon dozunun farklı materyallerde davranışını incelemek. |
3 | 3 Boyutlu Konformal Radyoterapi ve Yoğunluk Ayarlı Radyoterapi (IMRT) tekniklerini incelemek. |
4 | Farklı hasta gruplarının radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. |
Yok
Yok
Bilgisayarlı tedavi planlama sistemlerinin ara yüzünü incelemek. Farklı enerjilerde doz dağılımlarını karşılaştırarak, radyasyon dozunun farklı materyallerde davranışını incelemek. 3 Boyutlu Konformal Radyoterapi ve Yoğunluk Ayarlı Radyoterapi (IMRT) tekniklerini incelemek. Beyin bölgesinde tümör bulunan bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. Baş-boyun bölgesinde tümör bulunan bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. Akciğer bölgesinde tümör bulunan bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. Özofagus kanserli bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. Meme kanserli bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. Mide kanserli bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. Pelvis bölgesinde tümör bulunan bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarlı tedavi planlama sistemlerinin ara yüzünü incelemek. | ||
2 | Bilgisayarlı tedavi planlama sistemlerinin ara yüzünü incelemek. | ||
3 | Farklı enerjilerde doz dağılımlarını karşılaştırarak, radyasyon dozunun farklı materyallerde davranışını incelemek. | ||
4 | Wedge, bolus gibi yapıların radyasyon dağılımına etkisini incelemek. | ||
5 | 3 Boyutlu Konformal Radyoterapi ve Yoğunluk Ayarlı Radyoterapi (IMRT) tekniklerini incelemek. | ||
6 | 3 Boyutlu Konformal Radyoterapi ve Yoğunluk Ayarlı Radyoterapi (IMRT) tekniklerini incelemek. | ||
7 | Beyin bölgesinde tümör bulunan bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. | ||
8 | Baş-boyun bölgesinde tümör bulunan bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. | ||
9 | Vize sınavı | ||
10 | Akciğer bölgesinde tümör bulunan bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. | ||
11 | Özofagus kanserli bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. | ||
12 | Meme kanserli bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. | ||
13 | Mide kanserli bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. | ||
14 | Pelvis bölgesinde tümör bulunan bir hastanın radyoterapi tedavi planlamasını incelemek. | ||
15 | Cilt tümörlerinin ışınlanması ve elektron tedavisi. | ||
16 | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 4 | 20 |
Soru-Yanıt | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 3 | 10 | 30 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |