Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYOLA2033 | Örnek Olay Analizi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Temel amaç, öğrencilere, olaylara geniş boyutlu yaklaşma ve insanları bu yaklaşım içerisinde değerlendirme görüşünü kavratmak, örnek olayın çözümlemesinin öğrenciler tarafından yapılmasını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Şehriban YÜREKTÜRK
1 | Bir olayla veya durumla ilgili sorunlar hakkında farklı görüşleri ortaya koymak |
2 | Bir olay, durum veya düşünceye farklı çözüm önerileri sunulmasına yardımcı olmak |
3 | Sorunlara çözüm yolu aramaya yardımcı olmak |
4 | Bir olay, durum veya düşüncenin farklı açılardan yorumlanabileceğini göstermek |
5 | Katılanların çözümleme yeteneğinin geliştirilmesine yardımcı olmak |
Yok
Yok
Örnek Olay Analizi Dersi;bir olayın yazılı veya sözlü olarak anlatılarak, görsel veriler kullanarak, konu ile ilgili öğrencilerin çözümleme, öneri ve düşüncelerini ortaya koyma tekniğidir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Örnek olay çalışmasının tanımı | ||
2 | Örnek olay çalışmasının amaçları | ||
3 | Örnek olay çözümünde dikkat edilmesi gereken konular | ||
4 | Örnek olayın çözümlenmesi aşamaları | ||
5 | Mevcut durumun analizi, problemin ve temel unsurların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi | ||
6 | Alternatif hareket seçeneklerinin formüle edilmesi ve tartışılması | ||
7 | Seçeneklerin değerlendirilmesi ve kıyaslanması | ||
8 | ARA SINAV-Problemi çözecek seçeneğin seçimi çalışması, uygulanır hale getirilmesi | ||
9 | Örnek olay analizinde kaçınılması gereken hatalar | ||
10 | Örnek olay çözümünün sözlü ve yazılı olarak ifade edilmesi | ||
11 | Örnek olay çalışmasından kaçınma nedenleri | ||
12 | Örnek olay çalışması ile stratejik yönetim ve toplam kalite yönetiminin bağdaştırılması | ||
13 | İzletilecek videolar üzerinden çıkarsamalar yaptırılması | ||
14 | Laboratuvar da karşılaşılan problemleri örnek olay çerçevesinde grup çalışması | ||
15 | Genel tekrar yapılması, ders değerlendirmesi, dersin katkısının tartışılması | ||
16 | final |
Yaşar Sucu'nun örnek olay çözümlemesi ve stratejik yönetim ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Tartışma | 1 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 15 | 15 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 72 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |