Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYMUH1004 | TİCARİ MATEMATİK | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Önlisans
Türkçe
To understand the development of the philosophy of mathematics.
SERPİL SEVİMLİ DENİZ
1 | Matematiğin bilimler arasındaki yerini açıklayabilecektir. |
2 | Teorem, ispat, aksiyom gibi temel matematiksel kavramları açıklayabilecektir. |
3 | Matematiğin nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirliğini açıklayabilecektir. |
4 | Matematik felsefesi alanında çalışan önemli bilim adamlarının görüşlerini açıklayabilecektir. |
5 | Matematik felsefesindeki temel kuramları açıklayabilecektir. |
Birinci Öğretim
None
None
What is mathematics, Mathematics and science, The place of mathematics in science, Methods of mathematical thinking, Inductive deductive distinction, The meaning of various mathematical concepts and propositions, Objectivity in mathematics and applicability to the real world, Depressions in mathematics, Philosophical views on the foundations of mathematics, Logicism, Formalism, Intuitionism, Structuralism; Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, and Gödel.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematik nedir | ||
2 | Matematik ve bilim. | ||
3 | Matematiğin bilimdeki yeri | ||
4 | Matematiksel düşünme yöntemleri. | ||
5 | İndüktif dedüktif ayrımı. | ||
6 | Çeşitli matematiksel kavramların ve önermelerin anlamları. | ||
7 | Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik. | ||
8 | Midterm Exam | ||
9 | Matematikte bunalımlar. | ||
10 | Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler. | ||
11 | Mantıkçılık. | ||
12 | Biçimcilik. | ||
13 | Sezgicilik. | ||
14 | Frege, Russel, Hilbert, gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları. | ||
15 | Brouwer ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları. | ||
16 | Final Exam |
1. Bilim felsefesi, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi, 2016. 2. Matematik felsefesi, Bekir S. Gür, Kadim Yayınları, 2004. 3. Matematik felsefesi, Stephen F. Barker, İmge Kitabevi, 2017. 4. Matematiksel düşünme, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi, 2016.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 157 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 |