GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYİSL1021 HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli Ders Grubu 1 1 3,00

Önlisans


Türkçe


Halkla İlişkilerin tarihçesi, dünyada ve Türkiye’de halkla ilişkiler, halkla ilişkilerin tanımı, amaçları ve sosyal sorumlulukları, halkla ilişkiler ve reklam, halkla ilişkiler ve propaganda, halkla ilişkiler ve pazarlama, halkla ilişkiler ve tanıtım, halkla ilişkiler ve iletişim, halkla ilişkilerin örgütsel yapısı, halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri, halkla ilişkilerde hedef kitle konuları ders kapsamında derinlemesine incelenerek öğrenciye yetkinlik kazandırılması amaçlanmaktadır


Öğr. Gör. T. Kutay TÜRKMENOĞLU


1 Halkla İlişkiler terminolojisini açıklayabilir.
2 Halkla İlişkiler yapılanmalarını açıklayabilir.
3 Halkla İlişkiler ve halkla İlişkilerin örgütsel yapılarını açıklayabilir.
4 Halkla İlişkilerin amaçları ve sorumlulukları üzerine yetkinlik kazanılır.
5 Farklı halkla ilişkiler durumları için uygun araştırma yöntem ve uygulamasını seçer ve uygular

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi,halkla ilişkilerde tanımlar ve diğer ilişkili olduğu alanlar,reklam ve propaganda dan farkları,halkla ilişkiler departmanı ve organizasyondaki yeri,halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitle,iletişim, örgütsel iletişim,reaktif ve proaktif iletişimin içeriği ve uygulama alanları,halkla ilişkilerde ilkeler ve etiklik sorunu,sponsorluk ve yapılmasının nedenleri,halkla ilişkilerin görevleri, kullanılan araçlar, yöntem ve teknikler,kriz iletişimi,Türkiye'de halkla ilişkiler uygulamaları ve örnek olaylar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Halkla İlişkilerin Tanımı
2 Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
3 Halkla İlişkilerin Özellikleri
4 Hakla İlişkiler, Reklam ve Propaganda
5 Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler
6 Sponsorluk, Sosyal Sorumluluk, Kriz Yönetimi, Etkinlik Yönetimi, Lobicilik ...
7 Ara Sınav
8 Halkla İlişkiler ve Pazarlama
9 Halkla İlişkiler Teorileri: Basın Ajansı ve Kamuyu Bilgilendirme
10 Halkla İlişkiler Teorileri: İki Yönlü Asimetrik Model ve İki Yönlü Simetrik Model
11 Halkla İlişkiler Kampanya Tasarımı
12 Halkla İlişkiler Kampanyalarında Araştırma, Planlama ve Uygulama
13 Halkla İlişkiler Kampanyalarında Değerlendirme ve Analiz
14 Halkla İlişkiler Kampanya Örnekleri
15 Final Sınavı

A.Okay ve A. Okay,Halkla İlişkiler, İstanbul: F.B.Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta A. Asna, Halkla İlişkiler, Pozitif Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Bütünleme Sınavı 1 30
Derse Katılım 14 20
Soru-Yanıt 10 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 3 45
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 73

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 2
ÖÇ 2 2
ÖÇ 3 2
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek