Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYDB2037 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerinin mesleki formasyonunun tamamlanması açısından, insan davranışının neden ve sonuçlarını irdeleyerek insan davranışlarını geliştirici konularda ayrıntılı bilgilere sahip olmalarını ve böylece verimliliği arttırıcı yöndeki insan davranışlarını geliştirici politikaları işletmelerde uygulanabilmeleri yönünde bilgi ve beceri kazandırmak.
Öğr.Gör. Aykut KABAK
1 | Davranış kavramı, Davranış bilimleri, Davranış bilimlerinin diğer sosyal bilimlerle olan ilişkisini açıklayabilme. |
2 | İnsan ve toplum davranışlarının şekillenmesinde etkili olan bilgi türlerini açıklayabilme ve bunlar arasındaki ilişkileri irdeleyebilme. |
3 | İnsan ve toplum davranışlarının şekillenmesinde etkili olan bireysel ve sosyo-kültürel çevre unsurlarını açıklayabilme. |
4 | Savunma mekanizmaları, nevrotik davranışlar, psikozlar ve psikosomatik rahatsızlıkları açıklayabilme. |
5 | Davranış düzlemi, statü, statü sembolleri ve rol davranışlarını açıklayabilme |
6 | Sosyal kurumların (Aile, Din, Devlet, Eğitim) birey ve toplum yaşamındaki önemini açıklayabilme ve bunlar arasındaki ilişkileri irdeleyebilme. |
7 | Kültürün, birey ve toplum davranışlarındaki yeri ve önemini açıklayabilme. |
8 | Kişilik, kişilik teorileri ve kişilik tiplerini açıklayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerinin Tanımı ve Gelişmesi | ||
2 | Davranış Bilimlerinde Metod (Bilginin Kaynağı ve Bilgi Türleri / Bilimsel Faaliyetlerin Amaçları ve Bilgi Toplumu) | ||
3 | Davranış Bilimlerinde Metod (Davranış Bilimlerinin Kullandığı Metod Bilgisi) | ||
4 | İhtiyaçlar Hiyerarşisi ve İhtiyaçların Karşılanması | ||
5 | Savunma Mekanizmaları ve Normal Dışı Davranışlar (Savunma Mekanizmaları) | ||
6 | Savunma Mekanizmaları ve Normal Dışı Davranışlar (Nevrotik Davranışlar / Psikozlar / Psikosomatik Rahatsızlıklar) | ||
7 | Davranış Düzlemi-Statü ve Rol Davranışları | ||
8 | Davranış Düzlemi-Statü ve Rol Davranışları/Ara Sınav | ||
9 | Sosyal Kurumların İnsan Davranışlarındaki Yeri ve Önemi (Sosyal Kurum Kavramı / Bir Sosyal Kurum Olarak Aile) | ||
10 | Sosyal Kurumların İnsan Davranışlarındaki Yeri ve Önemi (Bir Sosyal Kurum Olarak Din / Bir Sosyal Kurum Olarak Devlet / Bir Sosyal Kurum Olarak Eğitim) | ||
11 | Kültürün Tanımı, Çeşitleri ve Kapsamı | ||
12 | Kültür Değişmeleri ve Davranış | ||
13 | Sosyal Çözülme ve Kitle Kültürü | ||
14 | Kişilik Kavramı, Kişilik Teorileri ve Tipleri | ||
15 | Final Sınavı | ||
16 | Final Sınavı |
Eroğlu F, (2017). Davranış Bilimleri, 15.Baskı, Beta Basım A.Ş., Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 94 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 7 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | |||||
ÖÇ 8 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 |