Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYBSF1027 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı davranış bilimlerinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmaktır; örgütlerde çalışan bireylerin davranışlarına etkide bulunan süreçleri öğretmektir.
Öğr.Gör. Aykut KABAK
1 | Davranış kavramı, Davranış bilimleri, Davranış bilimlerinin diğer sosyal bilimlerle olan ilişkisini açıklayabilme. |
2 | İnsan ve toplum davranışlarının şekillenmesinde etkili olan bilgi türlerini açıklayabilme ve bunlar arasındaki ilişkileri irdeleyebilme. |
3 | İnsan ve toplum davranışlarının şekillenmesinde etkili olan bireysel ve sosyo-kültürel çevre unsurlarını açıklayabilme. |
4 | Savunma mekanizmaları, nevrotik davranışlar, psikozlar ve psikosomatik rahatsızlıkları açıklayabilme. |
5 | Davranış düzlemi, statü, statü sembolleri ve rol davranışlarını açıklayabilme. |
6 | Sosyal kurumların (Aile, Din, Devlet, Eğitim) birey ve toplum yaşamındaki önemini açıklayabilme ve bunlar arasındaki ilişkileri irdeleyebilme. |
7 | Kültürün, birey ve toplum davranışlarındaki yeri ve önemini açıklayabilme. |
8 | Kişilik, kişilik teorileri ve kişilik tiplerini açıklayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Davranış Bilimlerinin tanımı, Davranış Bilimlerinde metot, normal ve savunma davranışları, sosyal kurumlar ve davranış, kültür tanımı ve kültür değişmeleri, kitle kültürü ve davranışsal etkileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerinin Tanımı ve Gelişmesi | ||
2 | Davranış Bilimlerinde Metod (Bilginin Kaynağı ve Bilgi Türleri / Bilimsel Faaliyetlerin Amaçları ve Bilgi Toplumu) | ||
3 | Davranış Bilimlerinde Metod (Davranış Bilimlerinin Kullandığı Metod Bilgisi) | ||
4 | İhtiyaçlar Hiyerarşisi ve İhtiyaçların Karşılanması | ||
5 | Savunma Mekanizmaları ve Normal Dışı Davranışlar (Savunma Mekanizmaları) | ||
6 | Savunma Mekanizmaları ve Normal Dışı Davranışlar (Nevrotik Davranışlar / Psikozlar / Psikosomatik Rahatsızlıklar) | ||
7 | Davranış Düzlemi-Statü ve Rol Davranışları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Davranış Düzlemi-Statü ve Rol Davranışları | ||
10 | Sosyal Kurumların İnsan Davranışlarındaki Yeri ve Önemi (Sosyal Kurum Kavramı / Bir Sosyal Kurum Olarak Aile) | ||
11 | Sosyal Kurumların İnsan Davranışlarındaki Yeri ve Önemi (Bir Sosyal Kurum Olarak Din / Bir Sosyal Kurum Olarak Devlet / Bir Sosyal Kurum Olarak Eğitim) | ||
12 | Kültürün Tanımı, Çeşitleri ve Kapsamı | ||
13 | Kültür Değişmeleri ve Davranış | ||
14 | Sosyal Çözülme ve Kitle Kültürü | ||
15 | Kişilik Kavramı, Kişilik Teorileri ve Tipleri | ||
16 | Final Sınavı |
Eroğlu, F. (2017). Davranış Bilimleri. Beta Basım Yayım Dağıtım.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 |
Ev Ödevi | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 67 |
Seminer | 1 | 33 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 68 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |