Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYSSK2064 | SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, öğrencilere sağlığı koruma ve geliştirme kavramları ve stratejileri ile ilgili temel düzeyde bilgi kazandırmaktır. Ders, sağlıklı yaşam biçimi davranışları ile ilgili farkındalık oluşturmayı ve sağlığı geliştirme bilincinin aşılanması amaçlamaktadır. Öğrencilerin, sağlığı koruma ve geliştirme davranışlarını kazandırmada hemşirelik girişimlerinin önemini anlamasını sağlar.
Dr.Öğr.Üyesi.Ali Bilgin YILMAZ
1 | Sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını öğrenme ve hemşirelik uygulamalarına yansıtabilme, |
2 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini kavrama |
3 | Davranış değişim sürecinin aşamalarını ve her aşamada kullanılabilecek davranış değiştirme tekniklerini öğrenme |
4 | Bireye sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazandırmaya yönelik olarak; egzersiz ve fiziksel |
5 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırma ve sürdürmede destek olabilecek toplum kaynaklarını tanımada, bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir |
Yok
Yok
Bu ders; birey, aile ve toplum gruplarının sağlığını koruma ve geliştirme üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazandırmada, davranış değiştirme stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olurlar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | ||
2 | Sağlık Tanılanması, Sağlık Belirleyicileri Ve Sağlığı Geliştirme | ||
3 | Sağlığı Koruma ve Geliştirme Kavram ve Kuramları Sağlığı Koruma ve Geliştirmede Davranışa Başlama ve Sürdürme Sağlığı Geliştirilmesinde modeller ve Uygulama Örnekleri | ||
4 | Sağlığı Geliştirilmesinde modeller ve Uygulama Örnekleri | ||
5 | Sağlık ve kültür Sağlık ve maneviyat Sağlık ve Beslenme | ||
6 | Sağlığı Olumsuz Etkileyen Risk Faktörlerinden Korunma Çevre Sağlığı; Sağlıklı ve Güvenli Çevrenin Oluşturulması | ||
7 | Ruh Sağlığının Geliştirilmesi ve Stres Yönetimi Sigara, Alkol ve Madde Bağımlılığı; Önleme, Koruma ve Bıraktırma | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Kazalar ve Şiddetin Önlenmesi | ||
10 | Etkili iletişim | ||
11 | Sağlık ve Fiziksel Aktivite | ||
12 | Karbon Ayak İzi | ||
13 | Tuz Gıda Katkı Maddeleri | ||
14 | Şeker ve Sağlık Stres Yönetimi | ||
15 | Şeker ve Sağlık Stres Yönetimi | ||
16 | Final sınavı |
1. Clark CC. 2002. Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company,
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 54 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |