Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYORT1009 | MATEMATİK | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrenciye ders kapsamındaki konuları verimli bir şekilde öğreterek gerekli ve yeterli matematik temeli oluşturmak, meslek derslerindeki Matematik konularını daha iyi anlamasını ve öğrendiği matematik konularını mesleğinde kullanmasını sağlamak, aritmetik işlemleri yapabilme, üs ve kök hesabı yapabilme, hesap makinesi kullanabilme, ikili, sekizli ve onaltılı sayılarla ilgili işlemler yapabilme, cebirsel işlemleri yapabilme, formüler; dönüştürülebilme ve formülde değer yazabilme, çarpanlara ayırma işlemi yapabilme, rasyonel ifadeleri en sade şekilde yazabilme, denklem çözebilme, denklem sistemi çözebilme, mesleki uygulamalarla ilgili basit denklemler kurarak çözebilme, fonksiyonu kavrayabilme, fonksiyonlarda değer bulabilme, doğru ve parabol çizebilme, logaritmayı kavrayabilme,üstel fonksiyonların grafiğini çizebilme, üstel formüllerde, üsdeki bilinmeyeni çekebilme, açısal ölçüm birimlerini dönüştürebilme, trigonometrik oranları bulabilme, trigonometrik fonksiyonların grafiğini çizebilme, üçgende alan, kenar ve açı bulabilme, alan ve hacim hesaplayabilme, dik üçgende pisagor ve öklit bağıntılarını kullanabilme, daire ile ilgili problemleri çözebilme, düzgün olmayan alanları hesaplayabilme: Sözlü anlatım türlerine uygun iletişim becerilerine sahip olabilme.
Öğr. Gör. Necati ERDOĞAN
1 | Mesleği için gerekli olan temel matematiksel işlemleri yapabilme. |
2 | Öğreneceği temel matematiksel işlemleri mesleği ile ilgili işlemlerde kullanabilme |
3 | Cebirsel İfadeler, Özdeşlikler,Önceden planlanmış özel beceriler, Çarpanlara Ayırma Ve Rasyonel İfadeler bilir |
4 | Fonksiyonları bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
A. Sayılar, B. Cebir, C. Denklemler, D. Eşitsizlikler, E. Fonksiyonlar, özel fonksiyonlu grafikler, F trigonometri, logaritma, grafikler, G. sayılar (doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar ve ondalık sayılar), üslü sayılar, köklü sayılar cebirsel ifadeler, özdeşlikler, çarpanlara ayırıma ve rasyonel ifadeler, fonksiyonlar, H. birinci dereceden denklemler, ikinci dereceden denklemler ve eşitsizlikler, I. ikinci dereceden fonksiyon ve grafikleri, üçgenlerde trigonometrik ifadeler, logaritma , üslü denklemlerin çözüm
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sayılar | ||
2 | Cebir | ||
3 | Denklemler | ||
4 | Eşitsizlikler | ||
5 | Eşitsizlikler | ||
6 | Fonksiyonlar, özel fonksiyonlu grafikler | ||
7 | Fonksiyonlar, özel fonksiyonlu grafikler | ||
8 | ARASINAV | ||
9 | trigonometri, logaritma, grafikler | ||
10 | trigonometri, logaritma, grafikler | ||
11 | sayılar (doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar ve ondalık sayılar), üslü sayılar, köklü sayılar cebirsel ifadeler, özdeşlikler, çarpanlara ayır | ||
12 | birinci dereceden denklemler, ikinci dereceden denklemler ve eşitsizlikler | ||
13 | birinci dereceden denklemler, ikinci dereceden denklemler ve eşitsizlikler | ||
14 | ikinci dereceden fonksiyon ve grafikleri, üçgenlerde trigonometrik ifadeler, logaritma , üslü denklemlerin çözümü | ||
15 | |||
16 |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |