GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYTER2025 Terapötik Rekreasyon Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, engelli bireylerin fiziksel, zihinsel ve sosyal işlevselliklerini destekleyen, yaşam kalitelerini artıran ve sosyal izolasyonu azaltan terapötik rekreasyon programlarını planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini öğrenciye kazandırmaktır.


Reyhan Orhun


1 1. Engellilik türlerini ve her grubun özel gereksinimlerini tanımlar. 2. Rekreasyonun fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişim üzerindeki etkilerini değerlendirir. 3. Engelli bireylerin katılımına uygun, kapsayıcı ve bireye göre uyarlanmış etkinlikler tasarlar. 4. Erişilebilirlik ilkelerini program planlamasında uygular. 5. Grup çalışmalarında iletişim ve etkileşim becerilerini etkin kullanır. 6. Rekreasyonel faaliyetlerin bireyin yaşam kalitesi üzerindeki etkilerini gözlemleyerek raporlar. 7. Toplum temelli rehabilitasyon yaklaşımlarını terapötik rekreasyon çerçevesinde analiz eder.

Birinci Öğretim


Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.


[Yok]


Bu ders, engelli bireylerin yaşam kalitesini artırmak amacıyla terapötik rekreasyonun kullanımını kuramsal ve uygulamalı yönleriyle ele almaktadır. Ders boyunca öğrenciler, farklı engel türlerine özgü ihtiyaçları değerlendirerek erişilebilir, kapsayıcı ve bireye uyarlanmış etkinlikler tasarlamayı öğrenir. Fiziksel aktivite, oyun, yaratıcı sanatlar ve grup çalışmaları aracılığıyla bireylerin fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlayacak programların planlanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi konularında yetkinlik kazandırılır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Terapötik Rekreasyona Giriş: Kavramlar, Tarihçe ve Amaçlar
2 Engellilik Türleri: Fiziksel, Zihinsel, Duyusal ve Çoklu Yetersizlikler
3 Rekreasyonun Rehabilitasyondaki Yeri ve Önemi
4 Engelli Bireyler İçin Rekreasyonel Etkinlik Türleri (Fiziksel, Zihinsel, Sosyal)
5 Adaptif Fiziksel Aktiviteler: Spor, Egzersiz, Hareket Oyunları
6 Sanat Terapisi, Oyun Terapisi ve Duyusal Etkinlikler
7 Sosyal Becerilerin Geliştirilmesine Yönelik Grup Etkinlikleri
8 Ara Sınav
9 Erişilebilirlik, Çevre Düzenlemeleri ve Risk Yönetimi
10 Aile ve Toplumun Rekreasyona Katılımı: Destek Sistemleri
11 Kapsayıcı Etkinlik Planlama: Uygunluk, Motivasyon, Güvenlik
12 Engelli Bireyler İçin Olgu Temelli Müdahale Planı
13 Etkinliklerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi: Gözlem, Ölçüm ve Geri Bildirim
14 Proje Sunumları, Geri Bildirimler ve Genel Tekrar

Çiçek,D. ''Fiziksel aktivite ve sağlık' Nobel Yayın Dağıtım, Aralık,2020 Özer, D. “Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor”. Nobel Yayın Dağıtım , Ankara, Mayıs, 2001 Özer, D. Özer, K. “Çocuklarda Motor Gelişim” Kazancı Kitap A.Ş. İstanbul ,2000



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

staj yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Soru-Yanıt 14 1 14
Proje Hazırlama 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 86

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek