| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MYTER2025 | Terapötik Rekreasyon | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, engelli bireylerin fiziksel, zihinsel ve sosyal işlevselliklerini destekleyen, yaşam kalitelerini artıran ve sosyal izolasyonu azaltan terapötik rekreasyon programlarını planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini öğrenciye kazandırmaktır.
Reyhan Orhun
| 1 | 1. Engellilik türlerini ve her grubun özel gereksinimlerini tanımlar. 2. Rekreasyonun fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişim üzerindeki etkilerini değerlendirir. 3. Engelli bireylerin katılımına uygun, kapsayıcı ve bireye göre uyarlanmış etkinlikler tasarlar. 4. Erişilebilirlik ilkelerini program planlamasında uygular. 5. Grup çalışmalarında iletişim ve etkileşim becerilerini etkin kullanır. 6. Rekreasyonel faaliyetlerin bireyin yaşam kalitesi üzerindeki etkilerini gözlemleyerek raporlar. 7. Toplum temelli rehabilitasyon yaklaşımlarını terapötik rekreasyon çerçevesinde analiz eder. |
Birinci Öğretim
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
[Yok]
Bu ders, engelli bireylerin yaşam kalitesini artırmak amacıyla terapötik rekreasyonun kullanımını kuramsal ve uygulamalı yönleriyle ele almaktadır. Ders boyunca öğrenciler, farklı engel türlerine özgü ihtiyaçları değerlendirerek erişilebilir, kapsayıcı ve bireye uyarlanmış etkinlikler tasarlamayı öğrenir. Fiziksel aktivite, oyun, yaratıcı sanatlar ve grup çalışmaları aracılığıyla bireylerin fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlayacak programların planlanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi konularında yetkinlik kazandırılır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Terapötik Rekreasyona Giriş: Kavramlar, Tarihçe ve Amaçlar | ||
| 2 | Engellilik Türleri: Fiziksel, Zihinsel, Duyusal ve Çoklu Yetersizlikler | ||
| 3 | Rekreasyonun Rehabilitasyondaki Yeri ve Önemi | ||
| 4 | Engelli Bireyler İçin Rekreasyonel Etkinlik Türleri (Fiziksel, Zihinsel, Sosyal) | ||
| 5 | Adaptif Fiziksel Aktiviteler: Spor, Egzersiz, Hareket Oyunları | ||
| 6 | Sanat Terapisi, Oyun Terapisi ve Duyusal Etkinlikler | ||
| 7 | Sosyal Becerilerin Geliştirilmesine Yönelik Grup Etkinlikleri | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Erişilebilirlik, Çevre Düzenlemeleri ve Risk Yönetimi | ||
| 10 | Aile ve Toplumun Rekreasyona Katılımı: Destek Sistemleri | ||
| 11 | Kapsayıcı Etkinlik Planlama: Uygunluk, Motivasyon, Güvenlik | ||
| 12 | Engelli Bireyler İçin Olgu Temelli Müdahale Planı | ||
| 13 | Etkinliklerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi: Gözlem, Ölçüm ve Geri Bildirim | ||
| 14 | Proje Sunumları, Geri Bildirimler ve Genel Tekrar |
Çiçek,D. ''Fiziksel aktivite ve sağlık' Nobel Yayın Dağıtım, Aralık,2020 Özer, D. “Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor”. Nobel Yayın Dağıtım , Ankara, Mayıs, 2001 Özer, D. Özer, K. “Çocuklarda Motor Gelişim” Kazancı Kitap A.Ş. İstanbul ,2000
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
staj yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Proje Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 86 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |