| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MYSTB1028 | Sağlık Teknikerliğinde Mesleki Bilgiler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, sağlık teknikerliği alanında çalışan öğrencilerin mesleklerine ilişkin temel kavramları, etik ilkeleri, yasal sorumlulukları ve sağlık hizmetlerinde rol ve görevlerini tanımalarını sağlamaktır. Öğrencilerin, sağlık sisteminin işleyişi, hasta güvenliği, mesleki iletişim ve ekip çalışması konularında bilgi ve farkındalık kazanmaları hedeflenmektedir.
Öğr. Gör. Nuran BAZENCİR
| 1 | Sağlık teknikerliğinin tanımı, görev alanı ve sorumluluklarını açıklar. |
| 2 | Sağlık hizmetlerinde ekip çalışmasının önemini kavrar. |
| 3 | Mesleki etik ilkelere uygun davranış geliştirir. |
| 4 | Hasta hakları ve güvenliği konusunda bilinç kazanır. |
| 5 | Sağlık mevzuatı ve yasal düzenlemeleri temel düzeyde açıklar. |
| 6 | Sağlık kurumlarında etkili iletişim ve profesyonel tutum sergiler. |
| 7 | Acil durumlarda mesleki bilgi ve becerilerini doğru şekilde uygular. |
Birinci Öğretim
YOK
Öğrencilerin dersin teorik içeriğini desteklemek amacıyla hastane veya sağlık merkezlerinde kısa süreli gözlem faaliyetlerine katılmaları, sağlık profesyonelleriyle mesleki deneyim paylaşımı yapmaları ve ulusal/uluslararası sağlık mevzuatıyla ilgili güncel gelişmeleri izlemeleri tavsiye edilir.
Sağlık teknikerliğinin tarihçesi ve gelişimi; sağlık sisteminin yapısı; sağlık meslekleri ve görev tanımları; mesleki etik ve deontoloji; hasta hakları; sağlıkta iletişim ve empati; sağlık mevzuatı; iş sağlığı ve güvenliği; hasta güvenliği ve kalite yönetimi; ekip çalışması; mesleki sorumluluklar; kriz yönetimi ve stresle başa çıkma.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık teknikerliğine giriş, mesleğin tanımı ve tarihsel gelişimi | ||
| 2 | Sağlık sisteminin yapısı ve sağlık hizmetlerinin sınıflandırılması | ||
| 3 | Sağlık teknikerinin görev, yetki ve sorumlulukları | ||
| 4 | Sağlık hizmetlerinde ekip çalışması ve meslekler arası iletişim | ||
| 5 | Mesleki etik ilkeler ve deontoloji | ||
| 6 | Hasta hakları, hasta güvenliği ve gizlilik ilkeleri | ||
| 7 | Vize Sınavı | ||
| 8 | Sağlık mevzuatı ve yasal düzenlemeler | ||
| 9 | Sağlık kurumlarında iletişim becerileri ve profesyonel tutum | ||
| 10 | İş sağlığı ve güvenliği, risk yönetimi | ||
| 11 | Kriz durumları ve stresle başa çıkma | ||
| 12 | Sağlık hizmetlerinde kalite ve hasta memnuniyeti | ||
| 13 | Mesleki gelişim, sürekli eğitim ve kariyer planlaması | ||
| 14 | Final Sınavı |
dersin hocası tarafından hazırlanan kaynaklar
Anlatım ve tartışma Vaka analizi Rol yapma (örnek olay canlandırmaları) Grup çalışmaları Görsel materyallerle desteklenmiş ders anlatımı
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
öğrenciler staj yapmayacaklardır.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
| Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
| Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 5 | 25 |
| Performans | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 75 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |