Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYAEG2013 | Aile Eğitimi | Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilere aile kavramı, aile yapıları, aile yaşam döngüsü,anne, babalık, aile-içi iletişim ve çocuğun aile için önemini kavramaktır. Engelli Aile Bireylerinin Yaşadıkları Süreçler ve Yaşanabilecek Psikolojik Sorunlar Türkiye’deki aile eğitimi programları ve bu programların özelliklerini öğreneceklerdir.
Öğretim Görevlisi Mehmet Salih ÖTER
1 | Aile kavramını ve aile yapılarını, ailenin özelliklerini öğreneceklerdir |
2 | Aile yaşam döngüsü, ve ailelerle iletişim kurulması konusunda bilgi ve beceri sahibi olabileceklerdir |
3 | Aile eğitim programı ve bu programların uygulanması konusunda bilgi sahibi olabileceklerdir |
4 | Engelli Aile Bireylerinin yaşadıkları Süreçler ve Yaşanabilecek Psikolojik Sorunlar ve çözüm yollarını ifade edebilecekler |
5 | Çocuk eğitimi konusunda bilgi sahibi olabileceklerdir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Aile eğitimi, Aile eğitim programı hazırlama süreci, Aile ve çocuk hakkında bilgi edinme, Engelli Aile Bireylerinin Yaşadıkları Süreçler veYaşanabilecek Psikolojik Sorunlar çözüm yolları ve verilecek destekler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Engelli Aile Bireylerinin Yaşadıkları Süreçler ve Yaşanabilecek Psikolojik Sorunlar | ||
2 | Engelli Bireylerin Ailelerine Sunulacak Psikolojik Destek ve Yardım Türler | ||
3 | Engelli Bireylerin Ailelerine Sunulacak Sosyal Destek Hizmetleri | ||
4 | Engelli Çocukların Ailelerinde Aile Katılımı ve Aile Eğitim | ||
5 | Engelli Bireylere Kardeşlerinin Bakım Sorumluluğu | ||
6 | Engelli Bireylerde Aile Eğitimi Uygulama Modelleri | ||
7 | Yetişkin Engelli Bireylerin Bakımları ve Bakım Sunan Ekip Üyeleri ile İşbirliği | ||
8 | ARA SINAV - Aile Sorunları ve Çocuklara Yönelik Hizmetler | ||
9 | Engelli Bireylerin Aileleri ile İş Birliği ve İletişim | ||
10 | Aile İçi Demokrasi, Çocuk Hakları, İstismar ve İhmal | ||
11 | Özel Gereksinimli Çocuklara Sahip Ailelerin Eğitimi | ||
12 | Özel Gereksinimlilere Hizmet Veren Kurumlar | ||
13 | Aile Danışmanlığının Kuramsal ve Tarihsel Temelleri | ||
14 | Aile Danışmanlığında Uygulama Süreci ve Danışman Nitelikleri 1 | ||
15 | Aile Danışmanlığında Uygulama Süreci ve Danışman Nitelikleri 2 | ||
16 | Final Sınavı |
DERS KAYNAKLARI: 1. Aile Katılımı ve İşbirliği :T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3827 2. Aile Eğitimi : T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 3. Aile Eğitimi: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ 4. Aile Eğitimi : ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Seminer | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Seminer | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 62 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |