Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYSOR2007 | Sosyal Rehabilitasyon | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Sağlıklı yada hasta engelli bakımında ihtiyaç duyulabilecek her türlü sosyal rehabilitasyon tekniklerininin, dersi alan öğrenciler tarafından kavranması hedeflenmektedir.
Öğrt. Gör. Sema SANCAK
1 | Sosyal rehabilitasyonu tanımlayabilir. |
2 | Engelliye günlük yaşam becerilerinin nasıl kazandırılacağını öğrenir. |
3 | Ev idaresi egzersiz programlarını öğrenir |
4 | Ev egzersiz programlarını öğrenir |
5 | Engelliye sosyal model uygulamasını yapabilir. |
Yok
Yok
Sosyal Rehabilitasyon tanımı ve kapsamı, engellilerde sosyal rehabilitasyon, engellinin sosyal yaşamını sürdürmede özgüvenini korumasını sağlama, engelliye günlük yaşam becerileri kazandırma, Ev idaresi, Özel ev egzersiz programları, Hobi ve boş zamanlarını değerlendirme aktiviteleri. Engellinin karşılaştıkları toplumsal sorunlar, ruhsal sorunlar, engellinin gereksinimleri ve beklentilerine çözüm bulmayı içerir. Engellinin fiziksel ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik uygulamalara yönelik hizmet modellerini içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma ve Dersin İşleyişi | ||
2 | Engellilerin İstihdamı ve Sosyal İçerme İlişkisi | ||
3 | Sosyal Yardım ve Sosyal Hizmet Faaliyetleri Açısından Isparta Belediyesi: Farkındalık, Yararlanma ve Değerlendirme Açısından Bir Araştırma | ||
4 | Sağlık sektöründe kadın emeğinin toplumsal cinsiyet açısından analizi | ||
5 | Yoksulluk ekseninde engellilerin eğitimi | ||
6 | Bilişim Teknolojilerinin Zihinsel Engellilerin E-Eğitiminde Kullanılması Ve Örnek Bir Uygulama Geliştirilmesi | ||
7 | Türkiye’de Engellilerin İstihdam Yöntemi Olarak Korumalı İşyeri | ||
8 | Özel eğitimde kullanılan alternatif programlar (montessori yaklaşımı) | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Türkiye’de Özürlülere Yönelik Yasal Düzenlemeler | ||
11 | Özel İhtiyaçları Olan Çocuklarda Spor | ||
12 | Özel İhtiyaçları Olan Çocuklarda Spor | ||
13 | Televizyon Kanallarındaki Gündüz Programlarında Kadın Sağlığı Ve Toplumsal Cinsiyete Bakışın Değerlendirilmesi | ||
14 | Televizyon Kanallarındaki Gündüz Programlarında Kadın Sağlığı Ve Toplumsal Cinsiyete Bakışın Değerlendirilmesi alizi | ||
15 | Sağlık sektöründe kadın emeğinin toplumsal cinsiyet açısından analizi | ||
16 | Final Sınavı |
Eğitim fakültesi dergisi Cilt: xvıı, sayı: 1, 2003 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Erdem Uçar Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008 Akademik incelemeler dergisi (journal of academic ınquiries)Cilt/volume: 8, sayı/number:1, yıl/year: 2013
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 78 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |