| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MYEÖB1006 | Engellilerde Özbakım Becerileri | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Engelli bireylerde öz bakım yetersizliği olanları tanımlayıp, yetersiz olan becerileri planlayarak yapılması, kazanılan becerilerin genellendirilmesi ve kalıcı öğretimin sağlanılması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Şehriban YÜREKTÜRK
| 1 | engelli bireylerde öz bakımın öneminin kavranılması ve öz bakımda karşılaşılan sıkıntıların değerlendirilmesi |
| 2 | el-yüz yıkam becerileri ve uygun giysi giyme çıkarma becerileri kavramlarının öğrenilmsi |
| 3 | uyku-dinlenme alışkanlığı ve uygun tuvalet eğitimin yapılması |
| 4 | deri temizliği ve banyo alışkanlığının kazanılması |
| 5 | Uygun spor faaliyetlerinin kazandırılması |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
öz bakımda engelli bireylerin el-yüz yıkama ( Ayak, Ağız, Diş, Tırnak, Burun, Göz, Kulak Temizliği) Alışkanlığı Kazanma,özel eğitimde uygun giyinmeyi kavrama,uygun tuvalet eğitimi,uygun beslenme alışkanlığının kazanılması,özel eğitimde uyku-dinlenme alışkanlığı, deri ve banyo temizliği ve spor ve egzersiz alışkanlıklarının kazandırılmasıdır
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Engelli bireylerde öz bakımın önemi ve yaşanan sıkıntılar | ||
| 2 | Engelli bireylerde yetersiz olan becerilerin planlama ve pekiştireç kavramları | ||
| 3 | Öz bakım becerilerinin kazandırılmasında kullanılan yöntemler | ||
| 4 | Özel eğitimde el- yüz yıkama becerilerinin kazanılması | ||
| 5 | engelli bireylerde uygun giysi giyme ve çıkarma becerilerinin kazanılması | ||
| 6 | Engelli bireylerde tuvalet eğitimi I | ||
| 7 | engelli bireylerde tuvalet eğitimi II | ||
| 8 | GENEL TEKRAR VE ARA SINAV | ||
| 9 | engelli bireylerde uygun beslenme alışkanlığının kazanılması | ||
| 10 | Engelli bireylerin yaşadığı çevre ve ortamın düzeltilmesi | ||
| 11 | engelli bireylerde uyku ve dinlenme alışkanlığı I | ||
| 12 | engelli bireylerde uyku ve dinlenme alışkanlığı II | ||
| 13 | engelli bireylerde spor faaliyetlerinin kazandırılması | ||
| 14 | Engelli bireylerde deri temizliği ve banyo alışkanlığının kazandırılması | ||
| 15 | FINAL |
web, megep ve ders notları ve Prof. Dr. Necate Baykoç,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. 2017, Ankara
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Derse Katılım | 1 | 10 |
| Tartışma | 1 | 0 |
| Takım/Grup Çalışması | 1 | 40 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 0 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 0 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Tartışma | 1 | 10 | 10 |
| Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 53 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |