Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYÇED2024 | Çevre Kirliliği ve Çevresel Etki Değerlendirmesi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
ÇED Yönetmeliğince belirlenen tesisler için Çevresel Etki Değerlendirme Raporları hazırlama yeterliğinin kazandırılması. ÇED Raporlarının hazırlanması esnasında takip edilmesi gereken teknik ve idari adımlar konusunda gerekli bilginin sağlanması. Çevre Kanunu ve ilgili yönetmelikler konusunda genel bilginin kazandırılması, yönetmeliklerin inceleme. ÇED için gerekli dokümanların temin edilmesi konusunda araştırma yeteneğinin geliştirilmesi. Faaliyetleri çevresel etkilerine göre değerlendirmek konusunda sistematik ve çok disiplinli bir ekip çalışması anlayışının kazandırılması.
Dr. Öğr. Üyesi Yaşar KARATAŞ
1 | ÇED raporunu tanımlar ve gerekliliğinin sebeplerini açıklar. |
2 | ÇED prosedürünü aşamalarıyla bilir. |
3 | İdeal bir ÇED raporu hazırlarken dikkat edilecek noktalar konusunda geniş bilgiye sahiptir. |
4 | Konu ile ilgili yönetmelikleri bilir ve yorumlar. |
5 | Hazırlanmış ÇED raporlarını inceler ve değerlendirir. |
6 | Örnek bir ÇED raporu denemesi yapabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
ÇED Yönetmeliğince belirlenen tesisler için Çevresel Etki Değerlendirme Raporları hazırlama yeterliğinin kazandırılması. ÇED Raporlarının hazırlanması esnasında takip edilmesi gereken teknik ve idari adımlar konusunda gerekli bilginin sağlanması. Çevre Kanunu ve ilgili yönetmelikler konusunda genel bilginin kazandırılması, yönetmeliklerin inceleme. ÇED için gerekli dokümanların temin edilmesi konusunda araştırma yeteneğinin geliştirilmesi. Faaliyetleri çevresel etkilerine göre değerlendirmek konusunda sistematik ve çok disiplinli bir ekip çalışması anlayışının kazandırılması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | ÇED ve Türkiye? de ÇED Uygulaması | ||
2 | Çevresel Etki Değerlendirme Yönetmeliği | ||
3 | ÇED Raporu ve ÇED Ön Araştırma Raporu | ||
4 | Faaliyet, Faaliyet Sahibi ve Faaliyet Aşamaları | ||
5 | İş Akım Çizelgeleri ve Rapor | ||
6 | Çevre, Ortam ve Etki Alanları | ||
7 | Formatlar, Kararlar | ||
8 | Başvuru Makamları, Komisyonlar, Kurullar, Kurumlar ve Kuruluşlar | ||
9 | Yükümlülükler ve Görevler | ||
10 | İdari ve Teknik Usul ve Esaslar | ||
11 | ÇED ve ÇED Ön Araştırma Sürecinde Etkilerin Ele Alınış Biçimleri | ||
12 | Hazırlanan ÇED raporlarının sunumu | ||
13 | Hazırlanan ÇED raporlarının sunumu | ||
14 | Hazırlanan ÇED raporlarının sunumu |
Çevresel Etki Değerlendirmesi, Orhan USLU, Türkiye Çevre Vakfı Yayınları,1996, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |