GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYİLŞ2033 İletişim Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı kimya teknikerler adaylarına sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kazandırmak amacıyla, kişiler arası ve kişi içi iletişim süreçlerini, iletişim çatışmalarını, problem çözme becerilerini kavratmak, kültür ve iletişim etkileşimini açıklamak, psiko-linguistik yapılar ve iletişim hakkında bilgi vermek ve onların empatik düşünme becerileri geliştirmektir.


Öğr. Gör. Gülen ÖNAL


1 Öğrenciler, iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve öğelerini açıklayabileceklerdir
2 Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir
3 Öğrenciler, öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabileceklerdir
4 Öğrenciler, iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir
5 Öğrenciler, veli iletişiminin önemi hakkında bilgi edineceklerdir


Yok


Yok


Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb. ) , iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İletişimin tanımı ve temel bileşenleri
2 İletişim Modelleri
3 Etkili iletişim
4 Etkili iletişim
5 Etkili iletişimin engelleri
6 Konuşma ve dinleme
7 Konuşma ve dinleme
8 Arasınav
9 Etkili iletişimde çatışma yönetimi
10 Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler
11 Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler
12 Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları
13 Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları
14 Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim
15 İletişim kampanyaları ve uygulamaları
16 Final

Demiray,U. 2008; Etkili İletişim,Ankara:Pegem Akademi Mutlu, E. 1998; İletişim Sözlüğü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları McKay, M. 2006; İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 48

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 1 1 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 5 5
ÖÇ 5 5 3 5 5 5 5 4 5 5 5 5 1 1 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek