Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYİLŞ2033 | İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı kimya teknikerler adaylarına sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kazandırmak amacıyla, kişiler arası ve kişi içi iletişim süreçlerini, iletişim çatışmalarını, problem çözme becerilerini kavratmak, kültür ve iletişim etkileşimini açıklamak, psiko-linguistik yapılar ve iletişim hakkında bilgi vermek ve onların empatik düşünme becerileri geliştirmektir.
Öğr. Gör. Gülen ÖNAL
1 | Öğrenciler, iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve öğelerini açıklayabileceklerdir |
2 | Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir |
3 | Öğrenciler, öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabileceklerdir |
4 | Öğrenciler, iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir |
5 | Öğrenciler, veli iletişiminin önemi hakkında bilgi edineceklerdir |
Yok
Yok
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb. ) , iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tanımı ve temel bileşenleri | ||
2 | İletişim Modelleri | ||
3 | Etkili iletişim | ||
4 | Etkili iletişim | ||
5 | Etkili iletişimin engelleri | ||
6 | Konuşma ve dinleme | ||
7 | Konuşma ve dinleme | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Etkili iletişimde çatışma yönetimi | ||
10 | Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler | ||
11 | Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler | ||
12 | Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları | ||
13 | Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları | ||
14 | Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim | ||
15 | İletişim kampanyaları ve uygulamaları | ||
16 | Final |
Demiray,U. 2008; Etkili İletişim,Ankara:Pegem Akademi Mutlu, E. 1998; İletişim Sözlüğü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları McKay, M. 2006; İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 48 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 |