Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYTDY2034 | Toplumsal Duyarlılık | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
öğrencilerin içinde yaşadıkları toplum sorunlarını gözlemlemelerine, topluma karşı sorumluluklarını takım çalışması içinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatif alarak gerçekleştirebilmelerine katkıda bulunmaktır.
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ATİLLA DURMUŞ
1 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyabilme. |
2 | Toplumsal duyarlılık geliştirebilme. |
3 | Öğrenciler sorunların çözümüne yönelik projeler üretebilecek. |
4 | Öğrenciler sosyal ve güncel sorunların farkına varacak. |
5 | Gönüllü çalışmayı öğrenebilme. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi | ||
2 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme | ||
3 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması | ||
4 | Yaşlı Çevre Çocuk Aile içi şiddet konularında proje olasılıklarının tartışılması | ||
5 | Belirlenen problemlere yönelik çözüm önerileri üretme | ||
6 | Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projeler | ||
7 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Günümüzde topluma hizmet uygulamaları: Kamu kurumlarının ve Sivil toplum kuruluşlarının topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projeleri | ||
10 | Topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin önemi ve örnekler | ||
11 | Hedef Kitle Problemlerini belirleme | ||
12 | Toplumsal duyarlılığın geliştirilmesi için toplumun cesaretlendirilmesinde görev alabilme | ||
13 | Panel, Konferans, bilgilendirme seminerleri düzenleme | ||
14 | Toplumsal projelerde yer alma | ||
15 | Güvenlik hizmetlerinde toplumsal duyarlılık | ||
16 | FİNAL SINAVI |
[1] Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara Türkiye'nin Toplumsal Sorunları / Doç.Dr.Mustafa Gündüz Topluma Hizmet Uygulamaları ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Ders Yönergesi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 3 | 1 | 3 |
Tartışma | 11 | 1 | 11 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
Performans | 3 | 1 | 3 |
Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 |