Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYDAV2034 | Davranış Bilimleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin insan davranışını kavramalarını ve insan ve toplum ilişkilerini yorumlamalarını sağlamaktır.
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÇAĞLAR ÇİÇEK
1 | Davranış bilimlerinin temel kavramları ve kapsamını bilir. |
2 | Davranış bilimlerinin diğer alanlar ile olan bağını kavrar ve bu bağı iletişim süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
3 | Karşılaştığı sorunları ve problemleri bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder. |
4 | Davranış bilimleri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mesleki etik değerlere bağlı kalarak kullanır. |
5 | Davranışı açıklayan temel psikoloji kuramları hakkında bilgi kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Davranış Bilimleri dersinde öğrencilere insan davranışının temelleri, insan ilişkileri ve iletişim, güdülenme, temel psikoloji kuramları, birey ve toplum ilişkileri, bireylerin davranış kalıpları gibi konular hakkında bilgi verilmektedir. Öğrencilerin öğrenmiş oldukları bu kavramları yorumlayarak hem kendi davranışları hem de diğer bireylerin davranışlarını anlamaları hedeflenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, kaynak ve yardımcı kaynakların tanıtılması, ders işlenişi hakkında bilgi verilmesi | Sözlü anlatım | |
2 | Davranış Bilimleri ve Diğer Sosyal Bilimler | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme | |
3 | Öğrenme ve iletişim | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme, uygulama | |
4 | Güdüleme ve davranış, engellenme ve çatışma | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme | |
5 | İletişim | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme, uygulama | |
6 | Gruplar ve Sosyal Etki | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme | |
7 | Tutumlar | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme | |
8 | ARA SINAV | ||
9 | Empati | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme, uygulama | |
10 | Toplumsal Cinsiyet kavramı | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme | |
11 | Kişilik Kuramları | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme | |
12 | Kişilik Kuramları | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme | |
13 | Liderlik | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme, uygulama | |
14 | Saldırganlık ve Çatışma | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme | |
15 | Çatışma çözümleme | Sözlü anlatım, tartışma, örneklendirme, uygulama | |
16 | FİNAL SINAVI |
BARLI, Önder(2007), Davranış Bilimleri, Bizim Büro Basım Evi, Ankara DE LA BEDOYERE, Q.(1997), Sorun Çözme Teknikleri(Çeviren: Doşan Şahiner), Rota, İstanbul EROĞLU, Feyzullah (2004), Davranış Bilimleri, Beta, İstanbul JAMES Judi (1999), Beden Dili: Olumlu İmaj Oluşturma (çeviren: Murat Sağlam), Alfa, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |