Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYZEE2022 | Zihinsel Engeliler Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste öğrenciler zihinsel yetersizliği, bu yetersizlikleri olan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları ve eğitim uygulamalarına etkilerini, bu yetersizliğin nedenlerini, tanılama ölçütlerini ve değerlendirme sürecini ve özelliklerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Gültaç ERFİDAN
1 | Zihinsel yetersizliği tanımlar. |
2 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından tanımlar. |
3 | Zihinsel yetersizliğe yol açan nedenleri tanımlar. |
4 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin özelliklerini tanımlar. |
5 | Zihinsel yetersizlikteki tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini tanımlar |
Yok
Yok
Zihinsel yetersizliğin tanımı, bu yetersizlikleri olan bireylerin eğitimindeki gelişmelerin tarihçesi, bu yetersizliklerin nedenleri, tanılama ölçütleri, değerlendirme süreci ve özellikleri, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Zihinsel yetersizliğin tanımı ve tarihçesi | ||
2 | Zihinsel yetersizliği tanılama süreci ve zihinsel yetersizliği olan bireylerin sınıflandırılması | ||
3 | Zihinsel yetersizliğin yapısal nedenleri | ||
4 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin demografik, sosyal ve öğrenme özellikleri | ||
5 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin dil, konuşma, davranış, psikolojik ve sağlık özellikleri | ||
6 | Zihinsel yetersizliğin ve ilgili alanların değerlendirilmesi | ||
7 | Zihinsel engelli çocukların özellikleri | ||
8 | Ara Sınav-Zihinsel engelli çocukların özellikleri | ||
9 | Zihinsel engellilerin fiziksel ve motor gelişimleri. | ||
10 | Zihinsel engellilerin fiziksel ve motor gelişimleri. | ||
11 | Zihinsel engellilerin dil gelişim özellikleri. | ||
12 | Zihinsel engellilerin sosyal gelişim özellikleri. | ||
13 | Zihinsel engellilerin kişilik gelişim özellikleri. | ||
14 | Zihin engellilerde kavram öğretimi | ||
15 | Zihin engellilerde kavram öğretimi | ||
16 | Final sınavı |
Sucuoğlu, B. (2009). Zihin Engelliler ve Eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |