GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYZEE2022 Zihinsel Engeliler Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu derste öğrenciler zihinsel yetersizliği, bu yetersizlikleri olan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları ve eğitim uygulamalarına etkilerini, bu yetersizliğin nedenlerini, tanılama ölçütlerini ve değerlendirme sürecini ve özelliklerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Gültaç ERFİDAN


1 Zihinsel yetersizliği tanımlar.
2 Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından tanımlar.
3 Zihinsel yetersizliğe yol açan nedenleri tanımlar.
4 Zihinsel yetersizliği olan bireylerin özelliklerini tanımlar.
5 Zihinsel yetersizlikteki tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini tanımlar


Yok


Yok


Zihinsel yetersizliğin tanımı, bu yetersizlikleri olan bireylerin eğitimindeki gelişmelerin tarihçesi, bu yetersizliklerin nedenleri, tanılama ölçütleri, değerlendirme süreci ve özellikleri, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Zihinsel yetersizliğin tanımı ve tarihçesi
2 Zihinsel yetersizliği tanılama süreci ve zihinsel yetersizliği olan bireylerin sınıflandırılması
3 Zihinsel yetersizliğin yapısal nedenleri
4 Zihinsel yetersizliği olan bireylerin demografik, sosyal ve öğrenme özellikleri
5 Zihinsel yetersizliği olan bireylerin dil, konuşma, davranış, psikolojik ve sağlık özellikleri
6 Zihinsel yetersizliğin ve ilgili alanların değerlendirilmesi
7 Zihinsel engelli çocukların özellikleri
8 Ara Sınav-Zihinsel engelli çocukların özellikleri
9 Zihinsel engellilerin fiziksel ve motor gelişimleri.
10 Zihinsel engellilerin fiziksel ve motor gelişimleri.
11 Zihinsel engellilerin dil gelişim özellikleri.
12 Zihinsel engellilerin sosyal gelişim özellikleri.
13 Zihinsel engellilerin kişilik gelişim özellikleri.
14 Zihin engellilerde kavram öğretimi
15 Zihin engellilerde kavram öğretimi
16 Final sınavı

Sucuoğlu, B. (2009). Zihin Engelliler ve Eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 80

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24
ÖÇ 1 3 4 3 4 5 3 4 4 5 3 4 5 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 2 3 3 4 3 4 5 4 5 5 4 4 5 5 4 5 3 5 4 4 5 5 4 5 3
ÖÇ 3 4 3 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 3 3 5 4 3
ÖÇ 4 3 4 3 4 3 4 4 5 3 5 5 3 4 4 5 3 3 4 5 5 3 5 5 5
ÖÇ 5 5 3 5 3 4 5 5 4 4 3 5 5 4 5 4 5 5 4 4 4 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek