Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYRTV2014 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Geleneksel ve dijital medyanın ekonomi politiğini kavrayarak sorgulayıcı bir perspektif kazanma, dijital medyadaki risk ve olanakların farkına varma, güvenilir internet kaynaklarına ulaşarak araştırma yapabilme, çevrimiçi ortamdaki bilgi düzensizlikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgi düzensizliklerine karşı koyma yollarını öğrenerek bunu pratik olarak gündelik hayatında uygulayabilme.
Dr. Öğretim üyesi Oğuz Han Öztay
1 | Öğrenci medya okuryazarlığına yönelik kavramları anlar. |
2 | Öğrenciler medyaya yönelik eleştirel düşünme kabiliyeti geliştirir. |
3 | Öğrenciler dijital medya üzerinden doğru ve güvenilir kaynaklara nasıl ulaşabileceğini öğrenir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu yok
-
Medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramların öğretimi, bilişim hukuğuna giriş ve TİB, BTK, RTÜK gibi kurumların medya okuryazarlığı bağlamında incelenmesi, Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı, ailelerin medya okuryazarlığı durumu ve eğitimi, medya analizi, dijital oyunlar, filtreleme programlarının değerlendirilmesi, Değerler-ahlaki gelişim ve internet, Medya Okuryazarlığı müfredatı ve ders içeriği, Medya Okuryazarlığı dersine yönelik araştırma sonuçları, bu dersi alan öğrencilerin olumlu ve olumsuz ders deneyimleri, materyal geliştirme, dersin süreç ve sonuç değerlendirmesi, ders planlarının oluşturulması, ders sonunda da öğretmen adaylarının alan bilgilerini ve kaynaklarını paylaşmaları için bir uygulama topluluğu oluşturulması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Medya Okuryazarlığı Temel Tanım ve Kavramları | ||
2 | Türkiye'de Medya Okuryazarlığını İlgilendiren Kurumların İncelenmesi | ||
3 | Dünyada ve Türkiye'de Medya Okuryazarlığı | ||
4 | Medya Okuryazarlığı Modelleri ve Analiz Teknikleri | ||
5 | Dijital Oyunlar, Şiddet ve Siber Zorbalık | ||
6 | Kitle iletişim ve Medya | ||
7 | Değerler, Ahlaki Gelişim ve İnternet | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Medya Okuryazarlığı Araştırmaları | ||
10 | Medya Okuryazarlığı Teorileri | ||
11 | Dijital Medya Okuryazarlığı: Riskler ve Olanaklar | ||
12 | Dijital Medyada Güvenilir Kaynaklara Ulaşma | ||
13 | Dijital Medyada Araştırma Yapma ve Pratik Uygulamaları | ||
14 | Dönem sonu değerlendirme |
Medya Okuryazarlığı, Meltem Bostancı, Nobel Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 68 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |