GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYRTV2014 MEDYA OKURYAZARLIĞI Ders 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Geleneksel ve dijital medyanın ekonomi politiğini kavrayarak sorgulayıcı bir perspektif kazanma, dijital medyadaki risk ve olanakların farkına varma, güvenilir internet kaynaklarına ulaşarak araştırma yapabilme, çevrimiçi ortamdaki bilgi düzensizlikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgi düzensizliklerine karşı koyma yollarını öğrenerek bunu pratik olarak gündelik hayatında uygulayabilme.


Dr. Öğretim üyesi Oğuz Han Öztay


1 Öğrenci medya okuryazarlığına yönelik kavramları anlar.
2 Öğrenciler medyaya yönelik eleştirel düşünme kabiliyeti geliştirir.
3 Öğrenciler dijital medya üzerinden doğru ve güvenilir kaynaklara nasıl ulaşabileceğini öğrenir.

Birinci Öğretim


Ön koşulu yok


-


Medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramların öğretimi, bilişim hukuğuna giriş ve TİB, BTK, RTÜK gibi kurumların medya okuryazarlığı bağlamında incelenmesi, Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı, ailelerin medya okuryazarlığı durumu ve eğitimi, medya analizi, dijital oyunlar, filtreleme programlarının değerlendirilmesi, Değerler-ahlaki gelişim ve internet, Medya Okuryazarlığı müfredatı ve ders içeriği, Medya Okuryazarlığı dersine yönelik araştırma sonuçları, bu dersi alan öğrencilerin olumlu ve olumsuz ders deneyimleri, materyal geliştirme, dersin süreç ve sonuç değerlendirmesi, ders planlarının oluşturulması, ders sonunda da öğretmen adaylarının alan bilgilerini ve kaynaklarını paylaşmaları için bir uygulama topluluğu oluşturulması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Medya Okuryazarlığı Temel Tanım ve Kavramları
2 Türkiye'de Medya Okuryazarlığını İlgilendiren Kurumların İncelenmesi
3 Dünyada ve Türkiye'de Medya Okuryazarlığı
4 Medya Okuryazarlığı Modelleri ve Analiz Teknikleri
5 Dijital Oyunlar, Şiddet ve Siber Zorbalık
6 Kitle iletişim ve Medya
7 Değerler, Ahlaki Gelişim ve İnternet
8 Ara sınav
9 Medya Okuryazarlığı Araştırmaları
10 Medya Okuryazarlığı Teorileri
11 Dijital Medya Okuryazarlığı: Riskler ve Olanaklar
12 Dijital Medyada Güvenilir Kaynaklara Ulaşma
13 Dijital Medyada Araştırma Yapma ve Pratik Uygulamaları
14 Dönem sonu değerlendirme

Medya Okuryazarlığı, Meltem Bostancı, Nobel Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Ev Ödevi 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 68

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 3 4 4 3 4 3 4 4 3 3 2
ÖÇ 2 4 4 3 4 4 3 4 3 3 4 3 3
ÖÇ 3 4 3 3 3 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek