Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYRTV2012 | HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Bir iletişim biçimi olarak halkla ilişkiler disiplinine yönelik kavramların tanınması, halkla ilişkilerin işleyiş biçimlerinin açıklanmasıdır. Ayrıca, reklamcılık gerek sosyo-kültürel gerekse ekonomik açıdan günümüzde etkinliğini giderek arttıran bir sektör durumundadır. Bu bağlamda, reklam ve reklamcılığı ilgilendiren tüm kavramların, süreç içinde verilen tüm kararların ve süreçte yer alan tüm kurumların ders kapsamında detaylı olarak incelenmesi yapılacaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Oğuz Han Öztay
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanlarına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanlarında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilmek |
3 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanlarında içerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilmek, irdeleyebilmek ve kullanabilmek. |
4 | Reklamın temel kavramlarının öğrenilmesi. |
5 | Reklam kampanyalarının düzenlenmesi ve medya planlanmasının öğrenilmesi. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yok.
-
Bu derste halkla ilişkilerin , stratejik iletişimin ve reklamcılığın tanımları, kavramları anlatılmaktadır. Halkla ilişkilerin önde gelen alanlarının irdelendiği derste, farklı örgütlerde halkla ilişkiler işlevinin rolü ve amaçları, gerçek hayattan örnek vakalar eşliğinde incelenmektedir. Ayrıca pazarlama iletişimi, markalama, reklam, medyada duyurum, medya okuryazarlığı, kurumsal iletişim gibi bazı ilişkili konular karşılaştırmalı olarak tartışılmaktadır. Ayrıca, en iyi reklamcılık örneklerin analizi ile bu ders, etkileşim ve katılım için kullanılan kavramlar, yapılar ve en popüler medya ile aşina olunmasına yardımcı olacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Halkla İlişkilere Genel Bir Bakış, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkilere Yakın Kavramlar. | ||
2 | Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler, İşletme Açısından İzlenen Amaçlar, Toplumsal Açıdan İzlenen Amaçlar. | ||
3 | Halkla İlişkilerde Yönetim Süreci, Araştırma, Planlama, Uygulama, Denetim | ||
4 | Halkla İlişkiler Yönetiminde Hedef Kitle, Kurum İçi Hedef Kitle, Kurum Dışı Hedef Kitle, Medyayla İlişkiler. | ||
5 | Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları, Basılı Araçlar, Sözlü Araçlar, Görsel Ve İşitsel Araçlar, Çeşitli Etkinlikler. | ||
6 | Halkla İlişkilerde İmaj Ve İmaj Yönetimi. | ||
7 | Halkla İlişkiler Ve Sosyal Medya. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımak | ||
10 | Reklam iletişim sürecini kavramak | ||
11 | Reklam iletişiminin öğelerini kavramak | ||
12 | Reklam türlerini tanımak ve işlevlerini kavramak. | ||
13 | Reklam kampanya planlaması çerçevesinde reklam amaçları ve kampanya stratejileri kavramak | ||
14 | Reklam uygulamaları çerçevesinde senaryo, sinopsis, treatman, demostrasyon, illüstrasyon çalışmalarını kavramak |
Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden. Halkla ilişkiler ve İletişim, Yeşim Kalyon.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 3 | 7 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 91 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |