| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MYRTV2031 | ETKİLİ İLETİŞİM VE DİKSİYON | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Diksiyon nedir ve nasıl kullanılır öğrenmek. Sözlü iletişimi doğru ses, nefes, gramer, vurgu, durak, üslup ve beden dili kullanarak daha güzel icra edebilmek.
Bilal AKKÖPRÜ
| 1 | Diksiyonun tanımını ve içeriğini bilmek, |
| 2 | Sesin ve ses organlarının yapısını öğrenmek, |
| 3 | Doğru nefes alabilmek, |
| 4 | Gramer bilgisine sahip olmak ve sesleri doğru çıkarabilme, |
| 5 | Doğru ses, ara, gramer, nefes alma, gibi yöntemlerle güzel konuşabilmek, |
| 6 | Beden dili diksiyon uyumunu yakalamak, |
| 7 | Artikülasyonu gerçekleştirebilme, |
| 8 | Tekerlemeler gibi zorlayıcı alıştırmalarda başarılı olabilmek |
| 9 | Bir kalabalık karşısında sesini duyurabilmek ve kalabalığa doğru hitap edebilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu dersin konuları ve alıştırmalar ders dışında da ve mümkünse bir yıl boyunca yapılmalıdır.
Diksiyonun tanımı ve temel kavramları;. Sesin yapısı ve ses organları; Diksiyon alıştırmaları; Durak ve türleri; Nefes alma türleri ve doğru nefes; Gramer bilgisi ve vurgu; Sessizlerin okunuşu; Seslilerin Okunuşu; Artikülasyon; Tekerlemeler ve Beden dili.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | • Diksiyonun tanımı ve özellikleri. • Diksiyon eğitimini temel anlamda nasıl ve hangi amaçla kullanılacaktır. | Temel diksiyon alıştırmaları. Başlangıç | |
| 2 | Sesin yapısı ve diksiyonu etkileyen temel unsurlar “ses organları” | Temel diksiyon alıştırmaları | |
| 3 | Nefes türleri ve Doğru nefes alma. | Nefes Alıştırmaları | |
| 4 | Temel diksiyon çalışmaları ve ses alıştırmaları. | Ses alıştırmaları | |
| 5 | Konuşmada duraklar ve durakların doğru kullanımı. | Durak kullanımı alıştırmaları. | |
| 6 | Sessizlerin Söylenişi | Alıştırma: Sessizler | |
| 7 | Seslilerin söylenişi. | Alıştırma: sesliler. | |
| 8 | Artikülasyon (boğulmama) nedir?, nasıl yapılır? | Boğumlanma çalışmaları. | |
| 9 | Ses açma ve işitme çalışmaları. | Sesi duyurabilme çalışmaları. | |
| 10 | Diksiyon geliştirme çalışmaları kapsamında metin okuma. | Metin okuma. | |
| 11 | Tekerlemeler | Tekerlemeler | |
| 12 | Gevşeme ve rahatlama çalışmaları. | Gevşeme egzersizleri. | |
| 13 | Diksiyon uygulamaları, genel değerlendirme. | Alıştırmalar | |
| 14 | Etkili iletişim ve beden dili. | Uygulamalar |
Mehmet Kaplan. (2010). Diksiyon : 10 Derste Güzel Konuşma Sanatı. Çanakkale: Çanakkale Kitaplığı Akademi. John Adair. (2013). Etkili İletişim: Yönetim Silahlarının En Önemlisi. İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılık.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 75 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 |
| ÖÇ 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 |
| ÖÇ 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 |
| ÖÇ 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
| ÖÇ 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 |
| ÖÇ 6 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 |
| ÖÇ 7 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 |
| ÖÇ 8 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 |
| ÖÇ 9 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 |