Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYRTV2031 | ETKİLİ İLETİŞİM VE DİKSİYON | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Diksiyon nedir ve nasıl kullanılır öğrenmek. Sözlü iletişimi doğru ses, nefes, gramer, vurgu, durak, üslup ve beden dili kullanarak daha güzel icra edebilmek.
Bilal AKKÖPRÜ
1 | Diksiyonun tanımını ve içeriğini bilmek, |
2 | Sesin ve ses organlarının yapısını öğrenmek, |
3 | Doğru nefes alabilmek, |
4 | Gramer bilgisine sahip olmak ve sesleri doğru çıkarabilme, |
5 | Doğru ses, ara, gramer, nefes alma, gibi yöntemlerle güzel konuşabilmek, |
6 | Beden dili diksiyon uyumunu yakalamak, |
7 | Artikülasyonu gerçekleştirebilme, |
8 | Tekerlemeler gibi zorlayıcı alıştırmalarda başarılı olabilmek |
9 | Bir kalabalık karşısında sesini duyurabilmek ve kalabalığa doğru hitap edebilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu dersin konuları ve alıştırmalar ders dışında da ve mümkünse bir yıl boyunca yapılmalıdır.
Diksiyonun tanımı ve temel kavramları;. Sesin yapısı ve ses organları; Diksiyon alıştırmaları; Durak ve türleri; Nefes alma türleri ve doğru nefes; Gramer bilgisi ve vurgu; Sessizlerin okunuşu; Seslilerin Okunuşu; Artikülasyon; Tekerlemeler ve Beden dili.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | • Diksiyonun tanımı ve özellikleri. • Diksiyon eğitimini temel anlamda nasıl ve hangi amaçla kullanılacaktır. | Temel diksiyon alıştırmaları. Başlangıç | |
2 | Sesin yapısı ve diksiyonu etkileyen temel unsurlar “ses organları” | Temel diksiyon alıştırmaları | |
3 | Nefes türleri ve Doğru nefes alma. | Nefes Alıştırmaları | |
4 | Temel diksiyon çalışmaları ve ses alıştırmaları. | Ses alıştırmaları | |
5 | Konuşmada duraklar ve durakların doğru kullanımı. | Durak kullanımı alıştırmaları. | |
6 | Sessizlerin Söylenişi | Alıştırma: Sessizler | |
7 | Seslilerin söylenişi. | Alıştırma: sesliler. | |
8 | Artikülasyon (boğulmama) nedir?, nasıl yapılır? | Boğumlanma çalışmaları. | |
9 | Ses açma ve işitme çalışmaları. | Sesi duyurabilme çalışmaları. | |
10 | Diksiyon geliştirme çalışmaları kapsamında metin okuma. | Metin okuma. | |
11 | Tekerlemeler | Tekerlemeler | |
12 | Gevşeme ve rahatlama çalışmaları. | Gevşeme egzersizleri. | |
13 | Diksiyon uygulamaları, genel değerlendirme. | Alıştırmalar | |
14 | Etkili iletişim ve beden dili. | Uygulamalar |
Mehmet Kaplan. (2010). Diksiyon : 10 Derste Güzel Konuşma Sanatı. Çanakkale: Çanakkale Kitaplığı Akademi. John Adair. (2013). Etkili İletişim: Yönetim Silahlarının En Önemlisi. İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |