Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYRTV2015 | RADYO VE TELEVİZYON PROGRAMCILIĞI | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste, Türkiye özelinde ve Dünya genelinde radyo ve TV yayıncılık tarihini ana hatlarıyla tanımlayarak yayıncılığa özgü temel kavramları (işlev, teknoloji, mevzuat, izleyici, sahiplik vb.) birbiriyle ilişkilendirerek değerlendirilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda öğrencilerin yayıncılığa ilişkin kuramsal bilgilerin yanında pratik uygulamalara ilişkin temel bilgi ile de donanması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Oğuz Han Öztay
1 | Radyo-TV program türlerini sıralar. |
2 | Radyo ve televizyonun sosyal işlevlerini yorumlar. |
3 | Yayıncılık örgütlenmelerini ve farklı yapılanmaları tanır |
4 | Radyo ve TV stüdyosunu ve araçlarını tanır. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Bu dersi başarıyla tamamlayabilmek için aşağıdaki yükümlülükleri yerine getirmeniz gerekmektedir: 1. Dersi takip etmek, okumalarınızı zamanında yapmak, 2. Sınavların tamamına katılmak ve geçer puan almak. 3. Dönem boyunca verilen ödevleri zamanında teslim etmek.
Bu ders, radyo ve televizyon yayıncılığının tarihsel olarak nasıl geliştiğini, Türkiye’deki tarihini, yayıncılığı belirleyen ekonomik ve toplumsal koşullarla, izleyici özelliklerini farklı toplumbilimsel yaklaşımları kullanarak irdeler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Dersin tanıtılması, dersin kapsamının ve amaçlarının tanıtılması | ||
2 | Radyo yayıncılığı ve televizyon yayıncılığı: İlk dönemleri, 1980’ler ve 1990’lar, yeni yayıncılık teknolojilerinin gelişmesi, kamuve tecimsel yayıncılık. | ||
3 | Türkiye’de radyo ve televizyon yayıncılığının tarihi, TRT’nin kuruluşu, ticari yayıncılığa geçiş, özel yayıncıların ortaya çıkışı, frekans spektrumuyla ilgili sorunlar. | ||
4 | Türkiye’de medya sahipliğinin özellikleri, medya endüstrisi | ||
5 | Televizyon programlarında Anlatı yapısı | Televizyon anlatı yapısı hakkında araştırma yapmak ve Erol Mutlu'nun Televizyonu anlamak isimli kitabını okumak. | |
6 | Televizyon Programlarında Akış ve Format | ||
7 | Televizyon Programcılığında Program Türlerinin Sınıflandırılması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Radyo Programcılığının Temel Kavramları | ||
10 | Radyo Yayıncılığınında Program Türlerinin Sınıflandırılması | ||
11 | Teçhizat tanıtımı | Bir medya merkezini ziyaret ederek öğrencilere radyo ve TV stüdyolarındaki teknik teçhizatın tanıtımı yapılır. | |
12 | Yayın kuruluşlarının yapısı, yayıncılar ve işletmeciler, yayın akışlarının hazırlanması, yayının yürütülmesi. | ||
13 | Yayıncılıkta izleyici kavramı. İzleyici ölçümleri nasıl yapılıyor? Rating ve share gibi kavramlar neyi açıklıyor? Dijital teknoloji izleyicinin konumunu nasıl değiştiriyor? | ||
14 | Genel Değerlendirme | ||
15 | Final Sınavı |
Tekinalp, Ş. (2003). Camera Obscura'dan Synopticon'a Radyo ve Televizyon. İstabul: Der yayınları. Demir, Y. ve Özgür, Z. (2014). Radyo ve Televizyonda Program Yapımı. Eskişehir: AÜ Yayınları. Aziz, A. (2006). Televizyon ve Radyo Yayıncılığı. Ankara: Turhan. Mutlu, E. (2008). Televizyonu Anlamak. Ayraç Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Tartışma | 1 | 10 |
Alan Gezisi | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Alan Gezisi | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |