Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYSVB2062 | VATANDAŞLIK BİLGİSİ II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Vatandaşlık Eğitimi dersinin konuluş amacı; demokrasinin gerektirdiği niteliklere sahip vatandaşlar yetiştirip, onların sorgulayan, araştıran, demokrasinin ve onun değerlerinin önemini bilen, sorunlara eleştirel bakabilen, kendi düşüncelerini ifade edebilen, başkalarının düşüncelerine saygılı, barış içinde bir arada yaşama kültürüne sahip, doğruları ve yanlışları herhangi bir etki altında kalmaksızın, aklın ve bilimin süzgecinden geçirdikten sonra kabul eden ve toplum sorunlarına duyarlı bireyler yetiştirmektir.
Öğr. Gör. Mustafa KIZILTAŞ
1 | Araştıran, Sorgulayan, eleştirel bakabilen saygılı, barışçıl ve bilimin önemini kavrayan bir insan olmayı başarır. |
2 | Temel hak ve sorumlulukları ile İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
3 | Türkiye Cumhuriyeti devletini, tarihini, hukuksal geçmişini ve bugün sahip olduğu değerleri bilir |
4 | Etkili ve ideal bir vatandaşın nasıl olduğunu bilir ve kendini buna uyarlamaya çabalar. |
Vatandaşlık Bilgisi- I dersini almak
Yok
Toplumsal Düzen Kuralları, Hukuk, Hukukun çeşitleri, Hukukta Yaptırım, Hukukun kaynakları, Hukukta boşluk doldurma, Hukukta borç ilişkisi, Hukukta kişilik, ehliyet, Hakların Kazanılması, kaybedilmesi ve Hakların çeşitleri, Devlet, devlet çeşitleri ve hükümet çeşitleri, Türkiye'de anayasacılık hareketleri (1808-2018), 1982 Anayasası, Anayasal nitelikli kamu kurumları, İdare Hukukunun bölümleri, İdare Hukukuna egemen olan ilkeler İle İdari Sözleşmeler, İdarenin Kolluk Faaliyetleri, Kamu görevlileri, Memura Uygulanan Disiplin ve Ceza Kovuşturması ve Türkiye’nin İdari Yapısı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal Düzen Kuralları, Hukuk, Hukukun çeşitleri, Hukukta Yaptırım | ||
2 | Hukukun kaynakları, Hukukta boşluk doldurma, Hukukta borç ilişkisi | ||
3 | Devlet (Millet, toprak ve egemenlik), devlet çeşitleri (monarşi, oligarşi ve demokrasi-cumhuriyet) | ||
4 | Hükumet çeşitleri (Meclis Hükumeti, Parlamenter, Yarı Başkanlık ve Başkanlık Sistemi) | ||
5 | İnsan Hakları | ||
6 | İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi ve İnsan Haklarının Cumhuriyet dönemindeki gelişimi | ||
7 | İnsan haklarının Ulusal ve uluslararası düzeyde Korunması | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Demokrasi ve Demokrasi ile ilgi temel Kavramlar | ||
10 | Dünyada ve Türkiye'de Demokrasinin Tarihsel gelişimi | ||
11 | Demokrasi Türleri (Doğrudan demokrasi ve Temsili Demokrasi) | ||
12 | Osmanlı İmparatorluğunda ve Türkiye'de anayasacılık hareketleri | ||
13 | 1982 Anayasasında Cumhuriyetin Temel İlkeleri ile Temel hak ve Özgürlükler bölümü | ||
14 | 1982 Anayasası-Yasama-Yürütme ve Yargı | ||
15 | Anayasal nitelikli kamu kurumları (YÖK ve Üniversiteler TRT ve RTÜK, EPDK, Türk Dil Kurumu ve Türk Tarih Kurumu, vb) | ||
16 | DÖNEM SONU SINAVI |
1. Vatandaşlık Bilgisi, Zihni MEREY, Pegem Yayınları, Ankara 2. Vatandaşlık Bilgisi, Remzi Y. KINCAL, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3. Vatandaşlık Bilgisi, Ahmet ÇİFTÇİ, Gazi Kitabevi, Ankara 4. Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Ömer ANAYURT, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Okuma | 1 | 7 | 7 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 61 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |