GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UNVOD2308 MEDYA VE ŞİDDET Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Önlisans



"Medya ve Şiddet" dersi, medyanın şiddet içeriklerini üretme, yayma ve temsil etme biçimlerini eleştirel bir şekilde incelemeyi amaçlar. Ders, şiddetin medya aracılığıyla normalleştirilmesi, estetize edilmesi ve toplumsal algılar üzerindeki etkilerini analiz ederek öğrencilerin medya ve şiddet arasındaki ilişkiye yönelik eleştirel bir bilinç geliştirmesini sağlar. Ayrıca, şiddetin medya tüketicileri üzerindeki psikolojik, sosyolojik ve kültürel etkilerini araştırarak medya içeriklerinin etik sorumluluğunu tartışmayı hedefler. Bu bağlamda, medya profesyonellerinin şiddet içeriklerini üretirken dikkat etmesi gereken etik ilkelere de vurgu yapılır.


Öğr. Gör. Dr. Ergin SARI


1 Medya İçeriklerinde Şiddetin Temsilini Analiz Etme Becerisi
2 Şiddetin Toplumsal Algılar Üzerindeki Etkilerini Değerlendirme
3 Medya Etiği ve Sorumlu Yayıncılık İlkelerini Anlama
4 Şiddet İçerikli Medyanın Psikolojik ve Sosyolojik Sonuçlarını İnceleme
5 Şiddet Temalı İçeriklerin Alternatif Üretim Yöntemlerini Geliştirme

Birinci Öğretim


DERSİN ÖN KOŞULU BULUNMAMAKTADIR


YOK


"Medya ve Şiddet" dersi, medyada şiddet içeriklerinin temsil biçimlerini, bu içeriklerin toplumsal algılar üzerindeki etkilerini, şiddetin normalleşmesini ve medya etiği bağlamındaki sorunları ele alır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Medya ve Şiddet: Kavramsal Çerçeve ve Tanımlar
2 Şiddetin Medyada Tarihsel ve Kültürel Temsili
3 Medya Türlerinde Şiddet: Sinema, Televizyon ve Dijital Platformlar
4 Haber Medyasında Şiddetin Sunumu ve Etik Sorunlar
5 Çocuklar ve Gençler Üzerinde Şiddet İçeriklerinin Etkileri
6 Medya ve Şiddet İlişkisine Dair Psikolojik Yaklaşımlar
7 Toplumsal Şiddet ve Medyanın Rolü: Örnek Olaylar
8 Dijital Şiddet: Siber Zorbalık ve Online Taciz
9 Oyun Endüstrisi ve Şiddet: Video Oyunlarının Etkileri
10 Şiddetin Estetize Edilmesi ve Popüler Kültürde Kullanımı
11 Şiddet Karşıtı Medya Kampanyaları ve Stratejiler
12 Medya Okuryazarlığı ve Şiddet İçeriklerini Eleştirel Okuma
13 Medya Etiği: Şiddet İçerikleri Üzerine Etik Tartışmalar
14 Gelecek Perspektifleri: Alternatif Medya ve Şiddet Temsilinden Kaçınma

DERS NOTLARI, MEDYA METİNLERİNDEN ÖRNEKLER (DİZİ, GAZETE HABERİ, DİJİTAL İÇERİKLER VS)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 3 3 5 3 3 3 4 3 4 3 4
ÖÇ 2 5 4 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 4 4 5 3 4 3 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 5 4 4 4 3 3 3 3 4 3 3
ÖÇ 5 3 4 3 4 3 3 3 3 2 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek