Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UNVOD2308 | MEDYA VE ŞİDDET | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
"Medya ve Şiddet" dersi, medyanın şiddet içeriklerini üretme, yayma ve temsil etme biçimlerini eleştirel bir şekilde incelemeyi amaçlar. Ders, şiddetin medya aracılığıyla normalleştirilmesi, estetize edilmesi ve toplumsal algılar üzerindeki etkilerini analiz ederek öğrencilerin medya ve şiddet arasındaki ilişkiye yönelik eleştirel bir bilinç geliştirmesini sağlar. Ayrıca, şiddetin medya tüketicileri üzerindeki psikolojik, sosyolojik ve kültürel etkilerini araştırarak medya içeriklerinin etik sorumluluğunu tartışmayı hedefler. Bu bağlamda, medya profesyonellerinin şiddet içeriklerini üretirken dikkat etmesi gereken etik ilkelere de vurgu yapılır.
Öğr. Gör. Dr. Ergin SARI
1 | Medya İçeriklerinde Şiddetin Temsilini Analiz Etme Becerisi |
2 | Şiddetin Toplumsal Algılar Üzerindeki Etkilerini Değerlendirme |
3 | Medya Etiği ve Sorumlu Yayıncılık İlkelerini Anlama |
4 | Şiddet İçerikli Medyanın Psikolojik ve Sosyolojik Sonuçlarını İnceleme |
5 | Şiddet Temalı İçeriklerin Alternatif Üretim Yöntemlerini Geliştirme |
Birinci Öğretim
DERSİN ÖN KOŞULU BULUNMAMAKTADIR
YOK
"Medya ve Şiddet" dersi, medyada şiddet içeriklerinin temsil biçimlerini, bu içeriklerin toplumsal algılar üzerindeki etkilerini, şiddetin normalleşmesini ve medya etiği bağlamındaki sorunları ele alır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Medya ve Şiddet: Kavramsal Çerçeve ve Tanımlar | ||
2 | Şiddetin Medyada Tarihsel ve Kültürel Temsili | ||
3 | Medya Türlerinde Şiddet: Sinema, Televizyon ve Dijital Platformlar | ||
4 | Haber Medyasında Şiddetin Sunumu ve Etik Sorunlar | ||
5 | Çocuklar ve Gençler Üzerinde Şiddet İçeriklerinin Etkileri | ||
6 | Medya ve Şiddet İlişkisine Dair Psikolojik Yaklaşımlar | ||
7 | Toplumsal Şiddet ve Medyanın Rolü: Örnek Olaylar | ||
8 | Dijital Şiddet: Siber Zorbalık ve Online Taciz | ||
9 | Oyun Endüstrisi ve Şiddet: Video Oyunlarının Etkileri | ||
10 | Şiddetin Estetize Edilmesi ve Popüler Kültürde Kullanımı | ||
11 | Şiddet Karşıtı Medya Kampanyaları ve Stratejiler | ||
12 | Medya Okuryazarlığı ve Şiddet İçeriklerini Eleştirel Okuma | ||
13 | Medya Etiği: Şiddet İçerikleri Üzerine Etik Tartışmalar | ||
14 | Gelecek Perspektifleri: Alternatif Medya ve Şiddet Temsilinden Kaçınma |
DERS NOTLARI, MEDYA METİNLERİNDEN ÖRNEKLER (DİZİ, GAZETE HABERİ, DİJİTAL İÇERİKLER VS)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 |