Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYBHS1030 | SEKRETERLİK İŞ İLİŞKİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders, çalışma yaşamında işçi ve işveren ilişkilerini düzenleyen evrensel ve ulusal temel kavram ve ilkeleri uygulamadan örneklerle açıklamayı ve işçi ve işveren taraflarının karşılıklı hak ve yükümlülüklerini düzenleyen 4857 Sayılı İş Kanunu ile 6356 Sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu'nun temel hükümlerine ilişkin bilgilerin aktarılmasını amaçlamaktadır. Dersin bir diğer amacı öğrencileri geniş anlamıyla sosyal politika alanıyla tanıştırmak ve ilgili kurumsal yapı, güncel kavram ve uygulamaları tanıtmaktır.
Öğr. Gör. Murat ŞANLI
1 | Çalışma yaşamında işçi ve işveren tarafları arasındaki ilişkileri düzenleyen uluslararası ilkeler ve normlar hakkında bilgi sahibidir. |
2 | Türkiye'de işçi ve işveren tarafları arasındaki ilişkileri düzenleyen çalışma yasaları ve mevzuatı hakkında bilgi sahibidir. |
3 | İş sözleşmelerinin hazırlanması, düzenlenmesi, takibi ve sona erdirilmesi ile ilgili işlemleri yürütülmesinde görev alabilir |
4 | Toplu sözleşme sürecinin hazırlık, yürütülme ve uygulanmasının takibi aşamalarında ve sendika ile olan ilişkilerin yürütülmesinde görev alabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İş sözleşmesinin yapılması, sona ermesi, çalışma ve dinlenme süreleri bireysel iş hukuku kapsamında; sendikalar, toplu iş sözleşmesi sürecinin temel unsurları, toplu iş uyuşmazlıkları ve çözüm yolları toplu iş hukuku kapsamında derinlemesine incelenecektir. Çalışma ilişkilerinin hukuki boyutlarının ardından, ülkemizde ve dünyada sosyal politika alanına hem kuramsal hem uygulama bakımından odaklanılacak. Bu bölümde, insana yakışır iş, istihdamın durumu, bakım hizmetleri, dezavantajlı gruplar, esnek çalışma, gelir eşitsizliği, uzaktan çalışma konuları ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Örgüt ve Yönetim Kuramları | ||
2 | Davranışı, İnsan ilişkilerini ve Performansı Anlamak | ||
3 | Kişilik ve İnsan İlişkileri | ||
4 | Tutum ve Algılar: İnsan İlişkileri Açısından Bir Bakış | ||
5 | Öğrenme Stilleri ve Çalışma Yaşamı | ||
6 | Kültür ve Çalışma Yaşamı | ||
7 | Kültür ve Çalışma Yaşamı | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Duygusal Zeka ve Çalışan Davranışları | ||
10 | Duygusal Zeka ve Çalışan Davranışları | ||
11 | Benlik Kavramı ve Çalışan Davranışları | ||
12 | Benlik Kavramı ve Çalışan Davranışları | ||
13 | Duygular ve Çalışan Davranışları | ||
14 | Duygular ve Çalışan Davranışları | ||
15 | İletişim Süreci |
Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku (Ankara: Seçkin, 2019). Murat Demircioğlu ve Tankut Centel, İş Hukuku, 20. baskı (İstanbul: Beta Yayınları, 2019) Aysen Tokol ve Yusuf Alper, Sosyal Politika (Bursa: Dora Yayıncılık, 2020)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 81 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |