Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYBHS2039 | ÖRNEK OLAY ANALİZİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ortaya çıkan/çıkabilecek sorunların çözümünü, örnek olay yöntem ve tekniği kullanarak öğrencilerle birlikte çözümlemektir. Böylece öğrenciler, daha önceki yarıyıllarda öğrenmiş oldukları teorik bilgileri uygulayarak, iş yaşamında ortaya çıkabilecek benzer sorunları çözümleme yeteneğini kazanmış olacaklardır.
Öğr. Gör. B.Murat ŞANLI
1 | Örnek Olay Analizi Yöntemini anlama |
2 | Kurumsal bilgileri iş hayatına uyarlayabilme |
3 | Örnek olaylar üzerinde tartışabilme |
4 | Yeni düşüncelerin kuruma etkisini analiz edebilme |
5 | Daha iyi çözüm önerileri geliştirme adına beyin fırtınası ve grup çalışması yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gerçek iş yaşamında karşılaşılan veya karşılaşılması muhtemel sorunlar, programda dört yarıyıl boyunca alınan diğer tüm derslerdeki teorik bilgiler yardımı ile bu derste ele alınarak, incelenecek ve çözüm yolları önerilecektir. Örneklerle hangi durumda, nasıl davranmanın, konuyu nasıl ele almanın en iyi yaklaşım olduğu pekiştirilmeye çalışılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Örnek olay çalışmasının tanımı | Tartışma, Çözüm bulma | |
2 | Örnek olay çalışmasının amaçları | Tartışma, Çözüm bulma | |
3 | Örnek olay çözümünde dikkat edilmesi gereken konular | Tartışma, Çözüm bulma | |
4 | Örnek olayın çözümlenmesi aşamaları | Tartışma, Çözüm bulma | |
5 | Mevcut durumun analizi, problemin ve temel unsurların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi | Tartışma, Çözüm bulma | |
6 | Alternatif hareket seçeneklerinin formüle edilmesi ve tartışılması | Tartışma, Çözüm bulma | |
7 | Seçeneklerin değerlendirilmesi ve kıyaslanması | Tartışma, Çözüm bulma | |
8 | ARA SINAV | Yazılı sınav | |
9 | Problemi çözecek seçeneğin seçimi çalışması, uygulanır hale getirilmesi | Tartışma, Çözüm bulma | |
10 | Örnek olay analizinde kaçınılması gereken hatalar | Tartışma, Çözüm bulma | |
11 | Örnek olay çözümünün sözlü ve yazılı olarak ifade edilmesi | Tartışma, Çözüm bulma | |
12 | Örnek olay çalışmasından kaçınma nedenleri | Tartışma, Çözüm bulma | |
13 | Örnek olay çalışması ile stratejik yönetim ve toplam kalite yönetiminin bağdaştırılması | Tartışma, Çözüm bulma | |
14 | İzletilecek videolar üzerinden çıkarsamalar yaptırılması | Tartışma, Çözüm bulma | |
15 | Genel tekrar yapılması, ders değerlendirmesi, dersin katkısının tartışılması | Tartışma, Çözüm bulma | |
16 | FİNAL SINAVI | Yazılı sınav |
Büro Yönetimi ve Sekreterlikte Örnek Olay Analizi- Nuran ÖZTÜRK BAŞPINAR
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Rehberli Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 5 | 1 | 5 |
Makale Kritik Etme | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 |