GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYMIR2025 KONSERVASYON I Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Öğrenciye sanat eserinin nesiller boyu özelliğini kaybetmeyecek şekilde korunmasını öğrenmeyi sağlamak.


ÖĞR.GÖR.CEMALETTİN SARIMURAT


1 Konservasyon ile ilgili çalışmaların her aşamasını teorik olarak tanımlar.
2 Alanlarıyla ilgili restorasyon ve konservasyon uygular.
3 Restorasyonu ve konservasyonu yapılacak olan malzemenin karşılaşabileceği tüm olumsuz dış ve iç etkenlerden nasıl korunması gerektiğini analiz eder.
4 Konservasyon ve restorasyon özelliklerini ayırt eder.
5 Restorasyon ve konservasyon alanlarında ekip çalışması yapabilir.


Yok


Yok


Sanat eserlerinin yapısına ve taşıdığı özgün niteliklerine bağlı kalarak korumak,bozulmasına yol açan nedenleri saptamak ve en ekili koruma yöntemi ile eserin ömrünü uzatmak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Konservasyona giriş bozulma ve bozulmaya karşı koruma yöntemleri
2 Nem kaynaklı sorunlar, Nem in Ölçümü ve Denetimi
3 Kültürel varlıkların etkileri, sıcaklık etkisi
4 Işık ve ışığın bileşimi (Slayt Üzerinde Anlatım )
5 Işık ve ışığın etkileri ve denetimi (Slayt Üzerinde Anlatım )
6 Hava kirliliği ve etkileri (Slayt Üzerinde Anlatım)
7 Biyolojik etkenler (Slayt Üzerinde Anlatım)
8 Ara Sınav
9 Temel konservasyon laboratuarı bilgisi (Slayt Üzerinde Anlatım)
10 Konservasyon laboratuar malzemesinin tanımı (Slayt Üzerinde Anlatım)
11 Laboratuarda bulunan organik çözücülerin tanımlanması (Slayt Üzerinde Anlatım)
12 Mekaniksel temizleme (Slayt Üzerinde Anlatım)
13 Metallerde oksit ve tuz tabakalarının farklı kimyasal maddelerle temizlenmesi (Slayt Üzerinde Anlatım)
14 Genel Değerlendirme
15 Final Sınavı

1.Taşların Bozulma Nedenler Koruma Yöntemleri. Yazar : Ayşe Gülçin KÜÇÜKKAYA. Yayın Evi :BİRSEN, 2.Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu Yazar : Doğan KUBAN. Yayın Evi : YEM, 3.Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Yazar : Zeynep AHUNBAY Yayın evi : YEM, 4.Van Kalesi Analı Kız Tapınak Restorasyon



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Takım/Grup Çalışması 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 74

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4 3
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek