GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYGES2017 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Ders 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders; bir araştırma makalesinde rapor nasıl hazırlanır. Bir araştırmacı hangi vizyonda olmalıdır. Araştırmacı her türlü okumayı ve verilerle açıklamaya yapabilmeyi amaçlar


Doç. Dr. Menderes KOYUNCU


1 1. Bilim, Bilimsel yöntem ve raporlaştırma açıklayabilme 2. Araştırma, Araştırma Eğitimi kavramını tanımlama 3. Makale Hazırlama Biçimleri açıklayabilme 4. Kaynak Tarama yapabilme 5. İçerik ve Format kavramını tanımlama 6. Raporlaştırma Basamaklarını açıklayabilme 7. Raporlaştırma basamaklarının açıklanabilmesi 8. kaynak yazım biçimlerini açıklayabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Araştırma , araştırma eğitimi, araştırmacı da bulması gereken özellikler gibi temel kavramalar, makalenin içerik biçimi, aktarma şekli, alıntılar ve ölçüsü, dipnot ve biçimleri , kaynak gösterme gibi bir makalenin yazılış şeklini içermektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin İçeriği 1. Hafta (Konu ve Uygulama) Bilim, Bilimsel Yöntem ve raporlaştırma Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Bilim, bilimsel yöntem ve rapor kavramlarını açıklayabilme • Yazı kavramını açıklayabilme ( Yaratıcı yazı ve Öğretici yazı arasındaki ilişkiyi irdeleme) Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 2. Hafta (Konu ve Uygulama) Bilimsel yöntem basamakları Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Güçlüğün varlığı •Probleme dönüştürülmesi •Hipotez • Verilerin toplanması • Deneme ve değerlendirmenin yapılması • Raporlaştırma Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 3. Hafta (Konu ve Uygulama) Bilimsel yöntem basamakları Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Güçlüğün varlığı •Probleme dönüştürülmesi •Hipotez • Verilerin toplanması • Deneme ve değerlendirmenin yapılması • Raporlaştırma Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 4. Hafta (Konu ve Uygulama) Bilimsel yöntem basamakları Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Güçlüğün varlığı •Probleme dönüştürülmesi •Hipotez • Verilerin toplanması • Deneme ve değerlendirmenin yapılması • Raporlaştırma Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 5. Hafta (Konu ve Uygulama) Araştırma ve Araştırma Eğitimi Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Araştırmanın oldukça farklı tanımlamasının varlığı bilme bunları irdeleyebilme • Araştırma eğitiminin yöntem ve teknikleri konusunu açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 6. Hafta (Konu ve Uygulama) İçerik ve Biçim Kavramları Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Makale yazmada ( biçim ve içerik) temel ilkelerini açıklayabilme • Biçimin raporlaştırmadaki önemini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 7. Hafta (Konu ve Uygulama) Makale hazırlamada ana bölümler Ders çıktılarıyla ilişkilendirme •Ön bölüm nedir hangi alt başlıklardan oluşur bunları açıklayabilme • makale başlığı, Giriş, Yöntem, Bulgular, yorum ve sonuç kısımlarını yazabilme teknik özelliklerini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 8. Hafta (Konu ve Uygulama) Makale hazırlamada ana bölümler Ders çıktılarıyla ilişkilendirme •Ön bölüm nedir hangi alt başlıklardan oluşur bunları açıklayabilme • Makale başlığı, Giriş, Yöntem, Bulgular, yorum ve sonuç kısımlarını yazabilme teknik özelliklerini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 9. Hafta (Konu ve Uygulama) Makale hazırlamada ana bölümler Ders çıktılarıyla ilişkilendirme •Ön bölüm nedir hangi alt başlıklardan oluşur bunları açıklayabilme • Makale başlığı, Giriş, Yöntem, Bulgular, yorum ve sonuç kısımlarını yazabilme teknik özelliklerini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 10. Hafta (Konu ve Uygulama) Aktarmalar Ders çıktılarıyla ilişkilendirme •Aktarma ve alıntı nedir? Makale yazmada önemini açıklayabilme • Dolaylı ve dolaysız aktarmaları arasındaki farkı irdeleyebilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 11. Hafta (Konu ve Uygulama) Aktarmalar Ders çıktılarıyla ilişkilendirme •Aktarma ve alıntı nedir? Makale yazmada önemini açıklayabilme • Dolaylı ve dolaysız aktarmaları arasındaki farkı irdeleyebilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 12. Hafta (Konu ve Uygulama) Literatür Tarama Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Literatür taramanın temel özelliklerini açıklayabilme •Web taramalarında anahtar kelimelerin önemini kavrayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 13. Hafta (Konu ve Uygulama) Dipnot ve Dipnot biçimleri Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Dipnot yazımını açıklayabilme • Dipnot çizgisini belirleme • Dipnot sayısının fazlalığı yazı formatına etkisini irdeleyebilme • Dipnot biçimlerini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar 14. Hafta (Konu ve Uygulama) Kaynak yazımı ve Kaynak gösterme Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Kaynak yazım biçimlerini ( Makale, kitap, bildiri v.b) açıklayabilme • Makalede kaynak göstermenin önemini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar Değerlendirme Yarıyıl içi etkinlikleri (% belirtiniz) Ara sınav %40 Kısa sınav - Ödev Uygulama - Yarı yıl sonu etkinlikleri (% belirtiniz) Final sınavı %60 Kısa sınav - Ödev - Uygulama - Yardımcı kaynak önerisi (kitap, makale, link) Karasar, N., 1991. Araştırmaklarda Rapor Hazırlama, Sanem matbaacılık san ve Tic A.Ş. 5. Basım, Ankara. Süreli yayınlar, Web araçları Öğrenci Dönem Süreç Değerlendirmesi (Dönem Sonu Doldurulacaktır) Hedeflere ulaşma (1-5 arasında puanlama) - -
2 2. Hafta (Konu ve Uygulama) Bilimsel yöntemin adımları Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Zorluk varlığı • Probleme dönüştürme • Hipotez • Veri toplama • Deney ve değerlendirme yapma •
3 3. Hafta (Konu ve Uygulama) Bilimsel yöntem basamakları Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Güçlüğün varlığı •Probleme dönüştürülmesi •Hipotez • Verilerin toplanması • Deneme ve değerlendirmenin yapılması • Raporlaştırma Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar
4 4. Hafta (Konu ve Uygulama) Bilimsel yöntem basamakları Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Güçlüğün varlığı •Probleme dönüştürülmesi •Hipotez • Verilerin toplanması • Deneme ve değerlendirmenin yapılması • Raporlaştırma Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar
5 5. Hafta (Konu ve Uygulama) Araştırma ve Araştırma Eğitimi Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Araştırmanın oldukça farklı tanımlamasının varlığı bilme bunları irdeleyebilme • Araştırma eğitiminin yöntem ve teknikleri konusunu açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar
6 Konu ve Uygulama) İçerik ve Biçim Kavramları Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Makale yazmada ( biçim ve içerik) temel ilkelerini açıklayabilme • Biçimin raporlaştırmadaki önemini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar
7 Makale hazırlamada ana bölümler Ders çıktılarıyla ilişkilendirme •Ön bölüm nedir hangi alt başlıklardan oluşur bunları açıklayabilme • makale başlığı, Giriş, Yöntem, Bulgular, yorum ve sonuç kısımlarını yazabilme teknik özelliklerini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar
8 Makale hazırlamada ana bölümler Ders çıktılarıyla ilişkilendirme •Ön bölüm nedir hangi alt başlıklardan oluşur bunları açıklayabilme • Makale başlığı, Giriş, Yöntem, Bulgular, yorum ve sonuç kısımlarını yazabilme teknik özelliklerini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar
9 Makale hazırlamada ana bölümler Ders çıktılarıyla ilişkilendirme •Ön bölüm nedir hangi alt başlıklardan oluşur bunları açıklayabilme • Makale başlığı, Giriş, Yöntem, Bulgular, yorum ve sonuç kısımlarını yazabilme teknik özelliklerini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar
10 Aktarmalar Ders çıktılarıyla ilişkilendirme •Aktarma ve alıntı nedir? Makale yazmada önemini açıklayabilme • Dolaylı ve dolaysız aktarmaları arasındaki farkı irdeleyebilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumala
11 Quotations Association with course outcomes •What is transfer and quotation? To be able to explain its importance in writing an article • To be able to examine the difference between direct and indirect transfers Learning-teaching processes Lecture, question-answer and discussion Material type Source books, periodicals, Web tools Educational area (classroom, workshop, laboratory, etc.) Class (Slide) Student's individual study (homework, library, field work, etc.) Individual readings
12 Literatür Tarama Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Literatür taramanın temel özelliklerini açıklayabilme •Web taramalarında anahtar kelimelerin önemini kavrayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar
13 Dipnot ve Dipnot biçimleri Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Dipnot yazımını açıklayabilme • Dipnot çizgisini belirleme • Dipnot sayısının fazlalığı yazı formatına etkisini irdeleyebilme • Dipnot biçimlerini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması (ödev, kütüphane, saha çalışması vb.) Bireysel okumalar
14 Kaynak yazımı ve Kaynak gösterme Ders çıktılarıyla ilişkilendirme • Kaynak yazım biçimlerini ( Makale, kitap, bildiri v.b) açıklayabilme • Makalede kaynak göstermenin önemini açıklayabilme Öğrenme-öğretme süreçleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma Materyal türü Kaynak kitaplar, süreli yayınlar, Web araçları Eğitim alanı (sınıf, atölye, laboratuvar vb.) Sınıf ( Slayt) Öğrencinin bireysel çalışması

KASAR, N. 1991. Araştırmada Rapor hazırlama. Sanem Matbaacılık San. ve Tic. A.Ş. Bahçelievler/ Ankara. Web2,0 araçları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 20 20
Rapor Hazırlama 1 5 5
Rapor Sunma 1 2 2
Makale Yazma 1 5 5
Makale Kritik Etme 1 5 5
Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 3 4 4 3 4 3 4 3 4 4 3 4 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek