GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYGES1009 TEMEL TASARIM İLKELERİ I Ders 1 1 5,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.


Çiğdem ERTAN


1 Nokta çizgi ile özgün yüzey düzenlemek
2 Açık-koyu ve ışık-gölge karakalem tekniği ile objeleri hacimlendirmek
3 Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenlemek.
4 Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak
5 Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak

Birinci Öğretim


None


None


1- Nokta çizgi ile özgün yüzey düzenlemek 2- Açık-koyu ve ışık-gölge karakalem tekniği ile objeleri hacimlendirmek 3- Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenlemek. 4- Yüzey düzenlemelerini renklendirmek 5- Farklı tekniklerle obje renklendirmek 6- Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak 7- Strüktür uygulamaları yapmak


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Temel Sanat Eğitiminin önemini kavrar.
2 Çizgi, çizgi türleri, çizgi elemanı üzerinden değer kavramı (ince-kalın / açık-koyu) yön, kavram, yaratıcı çizgisel çalışmalar, çizgi ile hacim anlatımı (üç boyutluluk). Çizgisel çeşitlilik birliktelikleri. İlgili uygulamalar yaptırılır.
3 Çizgi, çizgi türleri, çizgi elemanı üzerinden değer kavramı (ince-kalın / açık-koyu) yön, kavram, yaratıcı çizgisel çalışmalar, çizgi ile hacim anlatımı (üç boyutluluk). Çizgisel çeşitlilik birliktelikleri. İlgili uygulamalar yaptırılır.
4 Çizgi, çizgi türleri, çizgi elemanı üzerinden değer kavramı (ince-kalın / açık-koyu) yön, kavram, yaratıcı çizgisel çalışmalar, çizgi ile hacim anlatımı (üç boyutluluk). Çizgisel çeşitlilik birliktelikleri. İlgili uygulamalar yaptırılır.
5 Işığın tarifi, leke ve lekenin anlatımı (kurşun kalem değerleriyle nötr-gri çubuğu). ışık-gölge / açık-koyu tanımlamaları. Temel geometrik formlar üzerinde lekesel tercihlerle, ışık kaynağı konumuna göre üç boyutlu anlatım etkileri. İlgili uygulamalar yaptırılır.
6 Işığın tarifi, leke ve lekenin anlatımı (kurşun kalem değerleriyle nötr-gri çubuğu). ışık-gölge / açık-koyu tanımlamaları. Temel geometrik formlar üzerinde lekesel tercihlerle, ışık kaynağı konumuna göre üç boyutlu anlatım etkileri. lgili uygulamalar yaptırılır.
7 Ara Sınav
8 Doku, dokunun tanımı, doku çeşitlemeleri. Strüktür ve tekstür kavramı farklılıkları. Çeşitli doku araştırmaları ve çalışmaları. Doku ile biçim, form ilişkilerinin anlatımı. Elimizdeki malzemelerle doku etkileri yaratmak, görsel anlatımda nokta değerleri. lgili uygulamalar yaptırılır.
9 Doku, dokunun tanımı, doku çeşitlemeleri. Strüktür ve tekstür kavramı farklılıkları. Çeşitli doku araştırmaları ve çalışmaları. Doku ile biçim, form ilişkilerinin anlatımı. Elimizdeki malzemelerle doku etkileri yaratmak, görsel anlatımda nokta değerleri. lgili uygulamalar yaptırılır.
10 Doku, dokunun tanımı, doku çeşitlemeleri. Strüktür ve tekstür kavramı farklılıkları. Çeşitli doku araştırmaları ve çalışmaları. Doku ile biçim, form ilişkilerinin anlatımı. Elimizdeki malzemelerle doku etkileri yaratmak, görsel anlatımda nokta değerleri. lgili uygulamalar yaptırılır.
11 Çizgi, leke, dokunun kompozisyon fikriyle, birlikte kullanımı. iki boyutlu ve üç boyutlu hacim etkilerinin perspektif fikri çerçevesinde oluşumu. lgili uygulamalar yaptırılır.
12 Çizgi, leke, dokunun kompozisyon fikriyle, birlikte kullanımı. iki boyutlu ve üç boyutlu hacim etkilerinin perspektif fikri çerçevesinde oluşumu. lgili uygulamalar yaptırılır.
13 Temel tasarlamada kullanılan terimlerin genel bir değerlendirilmesi. Kurallı-kuralsız / statik-dinamik), görsel denge ve görsel ritm, boşluk-doluluk oranları, şekil-zemin ilişkileri, bütünlük, devamlılık-süreklilik, zıtlık, egemenlik vb. proje üretmek. lgili uygulamalar yaptırılır.
14 Temel tasarlamada kullanılan terimlerin genel bir değerlendirilmesi. Kurallı-kuralsız / statik-dinamik), görsel denge ve görsel ritm, boşluk-doluluk oranları, şekil-zemin ilişkileri, bütünlük, devamlılık-süreklilik, zıtlık, egemenlik vb. proje üretmek. lgili uygulamalar yaptırılır.
15 final

Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 15 4 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 4 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 2 2 2 1 4 5 3 4
ÖÇ 2 3 1 2
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek