Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYGES1009 | TEMEL TASARIM İLKELERİ I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Çiğdem ERTAN
1 | Nokta çizgi ile özgün yüzey düzenlemek |
2 | Açık-koyu ve ışık-gölge karakalem tekniği ile objeleri hacimlendirmek |
3 | Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenlemek. |
4 | Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak |
5 | Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak |
Birinci Öğretim
None
None
1- Nokta çizgi ile özgün yüzey düzenlemek 2- Açık-koyu ve ışık-gölge karakalem tekniği ile objeleri hacimlendirmek 3- Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenlemek. 4- Yüzey düzenlemelerini renklendirmek 5- Farklı tekniklerle obje renklendirmek 6- Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak 7- Strüktür uygulamaları yapmak
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel Sanat Eğitiminin önemini kavrar. | ||
2 | Çizgi, çizgi türleri, çizgi elemanı üzerinden değer kavramı (ince-kalın / açık-koyu) yön, kavram, yaratıcı çizgisel çalışmalar, çizgi ile hacim anlatımı (üç boyutluluk). Çizgisel çeşitlilik birliktelikleri. | İlgili uygulamalar yaptırılır. | |
3 | Çizgi, çizgi türleri, çizgi elemanı üzerinden değer kavramı (ince-kalın / açık-koyu) yön, kavram, yaratıcı çizgisel çalışmalar, çizgi ile hacim anlatımı (üç boyutluluk). Çizgisel çeşitlilik birliktelikleri. | İlgili uygulamalar yaptırılır. | |
4 | Çizgi, çizgi türleri, çizgi elemanı üzerinden değer kavramı (ince-kalın / açık-koyu) yön, kavram, yaratıcı çizgisel çalışmalar, çizgi ile hacim anlatımı (üç boyutluluk). Çizgisel çeşitlilik birliktelikleri. | İlgili uygulamalar yaptırılır. | |
5 | Işığın tarifi, leke ve lekenin anlatımı (kurşun kalem değerleriyle nötr-gri çubuğu). ışık-gölge / açık-koyu tanımlamaları. Temel geometrik formlar üzerinde lekesel tercihlerle, ışık kaynağı konumuna göre üç boyutlu anlatım etkileri. | İlgili uygulamalar yaptırılır. | |
6 | Işığın tarifi, leke ve lekenin anlatımı (kurşun kalem değerleriyle nötr-gri çubuğu). ışık-gölge / açık-koyu tanımlamaları. Temel geometrik formlar üzerinde lekesel tercihlerle, ışık kaynağı konumuna göre üç boyutlu anlatım etkileri. | lgili uygulamalar yaptırılır. | |
7 | Ara Sınav | ||
8 | Doku, dokunun tanımı, doku çeşitlemeleri. Strüktür ve tekstür kavramı farklılıkları. Çeşitli doku araştırmaları ve çalışmaları. Doku ile biçim, form ilişkilerinin anlatımı. Elimizdeki malzemelerle doku etkileri yaratmak, görsel anlatımda nokta değerleri. | lgili uygulamalar yaptırılır. | |
9 | Doku, dokunun tanımı, doku çeşitlemeleri. Strüktür ve tekstür kavramı farklılıkları. Çeşitli doku araştırmaları ve çalışmaları. Doku ile biçim, form ilişkilerinin anlatımı. Elimizdeki malzemelerle doku etkileri yaratmak, görsel anlatımda nokta değerleri. | lgili uygulamalar yaptırılır. | |
10 | Doku, dokunun tanımı, doku çeşitlemeleri. Strüktür ve tekstür kavramı farklılıkları. Çeşitli doku araştırmaları ve çalışmaları. Doku ile biçim, form ilişkilerinin anlatımı. Elimizdeki malzemelerle doku etkileri yaratmak, görsel anlatımda nokta değerleri. | lgili uygulamalar yaptırılır. | |
11 | Çizgi, leke, dokunun kompozisyon fikriyle, birlikte kullanımı. iki boyutlu ve üç boyutlu hacim etkilerinin perspektif fikri çerçevesinde oluşumu. | lgili uygulamalar yaptırılır. | |
12 | Çizgi, leke, dokunun kompozisyon fikriyle, birlikte kullanımı. iki boyutlu ve üç boyutlu hacim etkilerinin perspektif fikri çerçevesinde oluşumu. | lgili uygulamalar yaptırılır. | |
13 | Temel tasarlamada kullanılan terimlerin genel bir değerlendirilmesi. Kurallı-kuralsız / statik-dinamik), görsel denge ve görsel ritm, boşluk-doluluk oranları, şekil-zemin ilişkileri, bütünlük, devamlılık-süreklilik, zıtlık, egemenlik vb. proje üretmek. | lgili uygulamalar yaptırılır. | |
14 | Temel tasarlamada kullanılan terimlerin genel bir değerlendirilmesi. Kurallı-kuralsız / statik-dinamik), görsel denge ve görsel ritm, boşluk-doluluk oranları, şekil-zemin ilişkileri, bütünlük, devamlılık-süreklilik, zıtlık, egemenlik vb. proje üretmek. | lgili uygulamalar yaptırılır. | |
15 | final |
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 |