Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYGES1006 | TEMEL TASARIM İLKELERİ II | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Bilgilenme ve deneyimin en etkili aracı, uygulamalı görsel bilmedir. Görsel yetiye sahip olmadan, yaratıcı düşünme ve eyleme hiçbir alanda ulaşılamaz. Gözleme, görüp-bilme, özümseme, görsel düşünme, uygulamalı deneyimlerle yaratıcı kişiliği örgütleme, Estetik nesne örüntüsünü oluşturan öğe ve ilkeleri kavrama, anlama ve yapmayla sağlanır ilkesinden hareketle; öğrencinin görsel yolla kendini tanıması ve ifade etmesi yollarını keşfetmesi, görsel algı sürecindeki ve algısal bilginin görünür hale getirilmesindeki tüm güçlerin disipline edilip yeteneklendirilmesi, yaratıcılık örgüsünün disipline edilmesi. Düşüncenin, bilginin kusurlu gölgesi sayılan algısal bilmenin, hem egemen kılınması, hem de yetkinleştirilmesi. Öğrenciyi; yaratıcı ve yapıcı, görsel estetik iletişimi gerçekleştiren ve bireysel özgünlüğü olan birey olarak yetiştirmek.
ÇİĞDEM ERTAN
1 | Çizgi,oran orantı,biçim,hareket,kompozisyon gibi desen öğelerinin kavratılması. |
Yok
Yok
Aşağıda belirtilen Sanatın Elemanları ve İlkeleri ile ilgili teorik bilgiler verilir, iki ve üç boyutlu uygulama çalışmaları yaptırılır. A) Sanatın Elemanları: Çizgi, Renk, Biçim, Form, Doku, Değer (valör), Aralık (Espas). B) Sanatın İlkeleri: Denge, Ritim, Hareket, Zıtlık, Bütünlük, Vurgu, Örnek (Motif).
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Birinci dönemin genel değerlendirilmesi ve ikinci dönem hakkında bilgi verilmesi. Dönem için gerekli araç ve materyallerin istenmes | uygulama | |
2 | Renk konusuna giriş. Işık renkleri, Pigment renkleri, Renk duyumu, Ana ve ara renkler, komplementer renkler. Renk olgusu ve etkileri, | uygulama | |
3 | Renk Kontrastları, Renk Çemberi ve uygulaması, karşılıklı ( yalın) renk kontrastı, renk Çemberi uygulaması ve renklerin siyah- beyaz değer karşılıkla | uygulama | |
4 | Yüzeyin geometrik veya serbest biçimlerde parçalanarak rengin açık-koyu kontrastı ile formların oluşturulması uygulamasının altı renkle yapılması | uygulama | |
5 | Sıcak-Soğuk Renk Kontrastı ve Uygulaması | uygulama | |
6 | Renkli Etüt Çalışması (Doğal ve Yapay Obje) | uygulama | |
7 | vize | uygulama | |
8 | Renk Armonisi: Gözleme dayalı somut kompozisyon çalışması ile veya belli bir sanat ürününden (Resim ) yararlanarak tek renk- iki renk- üç renk armoni | uygulama | |
9 | Renk Armonisi: Gözleme dayalı somut kompozisyon çalışması ile veya belli bir sanat ürününden (Resim ) yararlanarak tek renk- iki renk- üç renk armoni | uygulama | |
10 | Kadrajlama yöntemi ile renkli kompozisyon seçimleri yapılacak. Renkli fotoğraf dergi vs. seçilen kompozisyonlar içinden tercih edilen birinin büyütülm | uygulama | |
11 | 11. hafta çalışmasına devam edilecek, Üç boyutlu tasarım konusunda teorik bilgi verilecek çizim yöntemi ve kağıt malzeme ile araştırmaların yaptırılma | uygulama | |
12 | 12. hafta konularına devam edilecek | uygulama | |
13 | 12. hafta çalışmasına devam edilecek, daha önceki çalışmalar gözden geçirilerek eksik çalışmaların tamamlanması. Genel değerlendirme ve final sınavı i | uygulama | |
14 | çalışmasına devam edilecek, daha önceki çalışmalar gözden geçirilerek eksik çalışmaların tamamlanması. Genel değerlendirme ve final sınavı i | uygulama | |
15 | final | uygulama |
1- Mümtaz Işıngör, Resim-I. Temel Sanat Eğitimi. MEB Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 |