GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYGES1006 TEMEL TASARIM İLKELERİ II Ders 1 2 4,00

Önlisans



Bilgilenme ve deneyimin en etkili aracı, uygulamalı görsel bilmedir. Görsel yetiye sahip olmadan, yaratıcı düşünme ve eyleme hiçbir alanda ulaşılamaz. Gözleme, görüp-bilme, özümseme, görsel düşünme, uygulamalı deneyimlerle yaratıcı kişiliği örgütleme, Estetik nesne örüntüsünü oluşturan öğe ve ilkeleri kavrama, anlama ve yapmayla sağlanır ilkesinden hareketle; öğrencinin görsel yolla kendini tanıması ve ifade etmesi yollarını keşfetmesi, görsel algı sürecindeki ve algısal bilginin görünür hale getirilmesindeki tüm güçlerin disipline edilip yeteneklendirilmesi, yaratıcılık örgüsünün disipline edilmesi. Düşüncenin, bilginin kusurlu gölgesi sayılan algısal bilmenin, hem egemen kılınması, hem de yetkinleştirilmesi. Öğrenciyi; yaratıcı ve yapıcı, görsel estetik iletişimi gerçekleştiren ve bireysel özgünlüğü olan birey olarak yetiştirmek.


ÇİĞDEM ERTAN


1 Çizgi,oran orantı,biçim,hareket,kompozisyon gibi desen öğelerinin kavratılması.


Yok


Yok


Aşağıda belirtilen “Sanatın Elemanları ve İlkeleri” ile ilgili teorik bilgiler verilir, iki ve üç boyutlu uygulama çalışmaları yaptırılır. A) Sanatın Elemanları: Çizgi, Renk, Biçim, Form, Doku, Değer (valör), Aralık (Espas). B) Sanatın İlkeleri: Denge, Ritim, Hareket, Zıtlık, Bütünlük, Vurgu, Örnek (Motif).


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Birinci dönemin genel değerlendirilmesi ve ikinci dönem hakkında bilgi verilmesi. Dönem için gerekli araç ve materyallerin istenmes uygulama
2 Renk konusuna giriş. Işık renkleri, Pigment renkleri, Renk duyumu, Ana ve ara renkler, komplementer renkler. Renk olgusu ve etkileri, uygulama
3 Renk Kontrastları, Renk Çemberi ve uygulaması, karşılıklı ( yalın) renk kontrastı, renk Çemberi uygulaması ve renklerin siyah- beyaz değer karşılıkla uygulama
4 Yüzeyin geometrik veya serbest biçimlerde parçalanarak rengin açık-koyu kontrastı ile formların oluşturulması uygulamasının altı renkle yapılması uygulama
5 Sıcak-Soğuk Renk Kontrastı ve Uygulaması uygulama
6 Renkli Etüt Çalışması (Doğal ve Yapay Obje) uygulama
7 vize uygulama
8 Renk Armonisi: Gözleme dayalı somut kompozisyon çalışması ile veya belli bir sanat ürününden (Resim ) yararlanarak tek renk- iki renk- üç renk armoni uygulama
9 Renk Armonisi: Gözleme dayalı somut kompozisyon çalışması ile veya belli bir sanat ürününden (Resim ) yararlanarak tek renk- iki renk- üç renk armoni uygulama
10 Kadrajlama yöntemi ile renkli kompozisyon seçimleri yapılacak. Renkli fotoğraf dergi vs. seçilen kompozisyonlar içinden tercih edilen birinin büyütülm uygulama
11 11. hafta çalışmasına devam edilecek, Üç boyutlu tasarım konusunda teorik bilgi verilecek çizim yöntemi ve kağıt malzeme ile araştırmaların yaptırılma uygulama
12 12. hafta konularına devam edilecek uygulama
13 12. hafta çalışmasına devam edilecek, daha önceki çalışmalar gözden geçirilerek eksik çalışmaların tamamlanması. Genel değerlendirme ve final sınavı i uygulama
14 çalışmasına devam edilecek, daha önceki çalışmalar gözden geçirilerek eksik çalışmaların tamamlanması. Genel değerlendirme ve final sınavı i uygulama
15 final uygulama

1- Mümtaz Işıngör, Resim-I. Temel Sanat Eğitimi. MEB Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 4 48
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 2 5 3 5 4 3 4 5 4 4 5 3 5 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek