GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYSIY2053 İLETİŞİM FELSEFESİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans



Ders, öncelikle öğrenciyi insan iletişimiyle ilgili bilgibilimsel, ontolojik ve etik felsefi sorunlarla tanıştırmayı hedeflemektedir. Bu tanışıklıkla öğrencilerin iletişim ve iletişimin olanağı üzerine bir sorgulama başlatmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerin dil, hakikat, insan eyleminin amaçlılığı ve akılcılığı arasındaki ilişkiden kaynaklanan iletişim sorunlarını kavramaları amaçlanmaktadır. Öğrencinin kuramsal ve pratik sorunlar karşısında savlayıcı söylemin ve kuramsal bilgisinin yükseltilmesini hedeflemektedir. İletişimin ne olduğu soruları çevresinde merkezileşen ve iletişim pratiğini anlamaya yönelen çeşitli savların felsefi dayanaklarıyla birlikte tartışmaya açılmasını amaçlamaktadır. Bunu gerçekleştirirken, iletişim felsefesini geleneksel (eskiçağ ve ortaçağ) ile çağdaş yaklaşımların nasıl ele aldıkları üzerinde belli oranda durmayı da amaçlamaktadır.


Öğr. Gör. Ahmet BODAKÇİ


1 Ders kapsamında haftalık okumalar verilecektir
2 Okumalar çerçevesinde serbest tartışmalar yapılarak anlatılan konunun etrafında düşünülmesi sağlanacaktır
3 Öğrenciler seçtikleri bir iletişim sorunsalı ve bağlantılı filozofun sunumunu yapacaktır.
4
5
6


Yok


Yok


Ders, iletişim felsefesinin önemli konularından olan görme ve görsellik (sight, seeing and visuality) odaklıdır. Günümüz görme ve görsellik kültürünün arka planındaki felsefi düşünceler, yaklaşımlar üzerinde durulmaktadır. Görme ve görselliğin tarihsel gelişimi, temel dinamikleri, görselliğin ideolojik ve politik yapılanışı ve anlamı tartışılarak örnekler üzerinden de incelenmektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Görme ve iletişim ilişkisi Araştırma
2 Fenomenolojik yaklaşımda görme ve görsellik Araştırma
3 Husserl ve Heidegger felsefelerinde görme ve bakış Araştırma
4 Marleu Ponty felsefesinde görme ve bakış Araştırma
5 Modernite ve görsellik Araştırma
6 18. ve 19. yy'da görme kültürü Araştırma
7 20. yy'da görme ve bakışın öne çıkması Araştırma
8 Ara Sınav
9 Post modernite ve görsellik Araştırma
10 Görmenin ideolojisi ve politikası üzerine sorgulamalar Araştırma
11 Örnek çözümlemeler üzerinden tartışmalar Araştırma
12 Örnek çözümlemeler üzerinden tartışmalar Araştırma
13 Örnek çözümlemeler üzerinden tartışmalar Araştırma
14 Örnek çözümlemeler üzerinden tartışmalar Araştırma
15 Genel değerlendirme Araştırma
16 Final Sınavı

- Vision in Context, Teresa Brennan, Martin Jay -The Visual Culture Reader, Nicholas Mirzoeff, - Vision and Visuality, Hal Foster - Downcast Eyes, Martin Jay - Modernity and the Hegemony of Vision, David Michael Levin - Looking in the Art of Viewing, Mieke Bal - Selective History of Theories of Visual Perception: 1650-1950



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 20 20
Okuma 2 2 4
Toplam İş Yükü (saat) 44

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 4 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek