Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYSIY2053 | İLETİŞİM FELSEFESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Ders, öncelikle öğrenciyi insan iletişimiyle ilgili bilgibilimsel, ontolojik ve etik felsefi sorunlarla tanıştırmayı hedeflemektedir. Bu tanışıklıkla öğrencilerin iletişim ve iletişimin olanağı üzerine bir sorgulama başlatmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerin dil, hakikat, insan eyleminin amaçlılığı ve akılcılığı arasındaki ilişkiden kaynaklanan iletişim sorunlarını kavramaları amaçlanmaktadır. Öğrencinin kuramsal ve pratik sorunlar karşısında savlayıcı söylemin ve kuramsal bilgisinin yükseltilmesini hedeflemektedir. İletişimin ne olduğu soruları çevresinde merkezileşen ve iletişim pratiğini anlamaya yönelen çeşitli savların felsefi dayanaklarıyla birlikte tartışmaya açılmasını amaçlamaktadır. Bunu gerçekleştirirken, iletişim felsefesini geleneksel (eskiçağ ve ortaçağ) ile çağdaş yaklaşımların nasıl ele aldıkları üzerinde belli oranda durmayı da amaçlamaktadır.
Öğr. Gör. Ahmet BODAKÇİ
1 | Ders kapsamında haftalık okumalar verilecektir |
2 | Okumalar çerçevesinde serbest tartışmalar yapılarak anlatılan konunun etrafında düşünülmesi sağlanacaktır |
3 | Öğrenciler seçtikleri bir iletişim sorunsalı ve bağlantılı filozofun sunumunu yapacaktır. |
4 | |
5 | |
6 |
Yok
Yok
Ders, iletişim felsefesinin önemli konularından olan görme ve görsellik (sight, seeing and visuality) odaklıdır. Günümüz görme ve görsellik kültürünün arka planındaki felsefi düşünceler, yaklaşımlar üzerinde durulmaktadır. Görme ve görselliğin tarihsel gelişimi, temel dinamikleri, görselliğin ideolojik ve politik yapılanışı ve anlamı tartışılarak örnekler üzerinden de incelenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Görme ve iletişim ilişkisi | Araştırma | |
2 | Fenomenolojik yaklaşımda görme ve görsellik | Araştırma | |
3 | Husserl ve Heidegger felsefelerinde görme ve bakış | Araştırma | |
4 | Marleu Ponty felsefesinde görme ve bakış | Araştırma | |
5 | Modernite ve görsellik | Araştırma | |
6 | 18. ve 19. yy'da görme kültürü | Araştırma | |
7 | 20. yy'da görme ve bakışın öne çıkması | Araştırma | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Post modernite ve görsellik | Araştırma | |
10 | Görmenin ideolojisi ve politikası üzerine sorgulamalar | Araştırma | |
11 | Örnek çözümlemeler üzerinden tartışmalar | Araştırma | |
12 | Örnek çözümlemeler üzerinden tartışmalar | Araştırma | |
13 | Örnek çözümlemeler üzerinden tartışmalar | Araştırma | |
14 | Örnek çözümlemeler üzerinden tartışmalar | Araştırma | |
15 | Genel değerlendirme | Araştırma | |
16 | Final Sınavı |
- Vision in Context, Teresa Brennan, Martin Jay -The Visual Culture Reader, Nicholas Mirzoeff, - Vision and Visuality, Hal Foster - Downcast Eyes, Martin Jay - Modernity and the Hegemony of Vision, David Michael Levin - Looking in the Art of Viewing, Mieke Bal - Selective History of Theories of Visual Perception: 1650-1950
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 44 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 |