Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYBPR2032 | SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Bu ders, Bilgisayar Programcılığı öğrencilerinin ve profesyonellerinin yeni medya hakkında bilimsel ve güncel bilgilerle donanmaları; yeni medyanın yapı ve mimarisi hakkında incelikli bir kavrayışa sahip olmaları; ve yeni medya ve sosyal medya hesaplarının takibi ve yönetimi konusunda bilgi ve becerilerle donanmaları için tasarlanmıştır.
Öğr. Gör. Dr. Serbest ZİYANAK
1 | Yeni medya ve sosyal medyanın mimarisini kavrayacak |
2 | Yeni medya ve sosyal medya takip, ölçme ve değerlendirme araçları hakkında bilgi sahibi olacak |
3 | Sosyal medya mecralarını etkin bir şekilde kullanabilmek için gerekli bilgi ve becerilere sahip olacaklardır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Günümüzde yeni medya ve sosyal medya kurumlar (özel, kamu ve sivil toplum) açısından son derece büyük bir önem taşımaktadır. Siyasal, ekonomik, kültüre ve toplumsal yaşamımızın önemli bir parçası olan yeni medya mecra ve çevrelerinde kurumların nasıl bir varlık ve performans gösterdiği ayırt edici bir konu olarak öne çıkmaktadır. Bu dersin amacı da öğrencileri yeni medya mecralarını ve sosyal medyayı daha iyi anlamalarını; alandaki gelişme ve trendleri takip etmelerini; ve alanda etkin bir performans sergilemelerini sağlamaya yönelik bilgi ve becerilerle donatmaktır. Ders • Yeni medyayı ve sosyal medyayı anlamaya • Yeni medyayı ve sosyal medyayı takibe (ölçme-değerlendirme) • Yeni medya ve sosyal medyayı yönetmeye odaklanan üç ana bölümden oluşmaktadır. Karşılıklı etkileşime dayanan bir halkla ilişkiler faaliyeti için sosyal medyanın sunduğu olanaklar sınırsızdır. Halkla ilişkiler profesyonellerinin ve öğrencilerin hem fırsatları hem de tehditleri sağlıklı bir şekilde değerlendirmeleri ve ele almaları hedeflenmektedir. Bu dersi alan öğrencilerden: ● Yeni medya ortamlarının mimarisini anlamaları ● Sosyal medyanın işleyiş dinamiklerine vakıf olmaları ● Halkla ilişkiler süreç ve faaliyetleri ile yeni medya arasındaki ilişkiyi kavramaları ● Kurumlar için sosyal medya kullanım becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders ve izlence tanıtımı | ||
2 | Gelenekselden yeniye medya | ||
3 | Dijital Pazarlama nedir? | ||
4 | Yeni medya ve sosyal medya kullanıcısını anlamak | ||
5 | Sosyal medyada itibar yönetimi ve Dijital PR | ||
6 | Sosyal medya içerik yönetimi ve analizi | ||
7 | Sosyal Medyada kriz yönetimi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Dijital Medya Planlama | ||
10 | Dijital Medya Raporlama | ||
11 | Sosyal Medyada Medya Planlama | ||
12 | Sosyal Medyada Niteliksel ve Niceliksel araştırma metodları | ||
13 | Vaka analizleri ve sunumlar | ||
14 | Vaka analizleri ve sunumlar | ||
15 | Vaka analizleri ve sunumlar | ||
16 | Final |
Ders kitabı ve İnternet
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Seminer | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 94 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 |