Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYBPR1007 | WEB TASARIMI TEMELLERİ | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Web yayıncılığının ilkelerinin bilinmesini sağlamak. Web içeriği geliştirme becerilerini kazandırmak.
Öğr. Gör. Serbest ZİYANAK
1 | Web kavramını açıklar. |
2 | Web sitesi tasarlar. |
3 | Web sitesi yayınlar. |
4 | Web sitesinin öğelerini anlatır. |
5 | Web sayfası kaynaklarına ulaşır. |
6 | İnternet temelli öğretmenin kuramsal temellerini açıklar. |
7 | Web temelli öğrenmenin avantajları ve dezavantajlarını sıralar. |
8 | Web temelli öğretimde karşılaşabileceği sorunları tartışır. |
Yok
Yok
Web yayıncılığı ve Site tasarım süreci, HTML’e giriş, Bağlantılar ve Internet adreslerinin kullanımı, Web editörünün kullanımı, HTML ile resim ve görüntülerin kullanımı, HTML ile sayfa tasarımı, arka planlar, renkler ve metinler, HTML ile tablolar ve listeler, HTML ile çerçeve ve katman kullanımı, HTML form ve form elemanları, HTML şablonlarının kullanımı, HTML ve diğer ortam türleri, HTML ve diğer ortam türleri, Biçimlendirmede Stil sayfalarının kullanımı, HTML ile Dinamik sayfalar oluşturma, Web Tasarımında yenilikler XML, RSS, Blog, Web sitesi projesi ve uygulamaları, İnternet/web destekli/temelli öğrenmede temel kavramlar; İnternet/web destekli/temelli öğrenmenin kuramsal temelleri; avantaj ve dezavantajları; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede bir ders iskeleti oluşturma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede tasarım ilkelerini kullanma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede etkileşimi uygun biçimde kullanma, Web temelli/destekli öğrenme ortamlarında karşılaşılabilecek temel teknik problemler ve çözüm yolları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | WWW servisinin tarihçesi ve kullanım alanları | ||
2 | Web servisinin yapısı | ||
3 | Web yayıncılığı ve site tasarım süreci | ||
4 | HTML ve XHTML kavramı ve yapısı | ||
5 | HTML etiketleri | ||
6 | XML kavramı ve uygulamaları | ||
7 | RSS kavramı ve uygulamaları | ||
8 | Blog kavramı ve uygulamaları | ||
9 | Vize sınavı | ||
10 | Öğrenme içeriğinin webde kullanımı | ||
11 | Webde öğrenme içeriği geliştirme | ||
12 | Web destekli öğrenmede tasarım ilkelerini kullanma | ||
13 | Web temelli öğrenmede etkileşim kullanımı | ||
14 | Web temelli öğrenmede etkileşim kullanımı | ||
15 | Web destekli öğrenmede karşılaşılan sorunlar ve çözümleri | ||
16 | Final sınavı |
Yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 1 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 8 | 3 | 2 | 3 |