Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYSCE2054 | Çevre ve Enerji | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Çevre ve Enerji dersinin amacı, öğrencilere çevre sorunlarını anlama, enerji kaynaklarını etkili bir şekilde yönetme ve sürdürülebilir çözümler üretme becerilerini kazandırarak, çevresel ve enerji alanlarında bilinçli ve sorumlu bireyler yetiştirmektir. Bu ders, öğrencilerin çevresel etkileri minimize etme ve enerji verimliliğini artırma konularında liderlik rolü üstlenmelerini hedefler.
Öğr. Gör. Erhan AKAGÜNDÜZ
1 | Enerji ve doğa konularını tanımlar |
2 | Enerji çeşitlerini sınıflandırır |
3 | Yenilenebilir enerji kaynaklarını tartışır |
4 | Yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları üzerine bilgilendirme |
5 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanım alanlarına karar verir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Termodinamik Temel Kavramları ve Kanunları Çerçevesinde Çevre Sorunları, Enerji Kavramları, Enerjinin Tarihsel Gelişimi, Enerji: Çevre ve Gelişme için Seçenekler, Enerji Eldesinin Çevreye Etkileri, Ekosistemlerde Enerji, Enerji ve Ekonomik Büyüme, Sürdürülebilir Kalkınma, Yeraltı ve Yerüstü Enerji Kaynakları, Çevre Sorunları Kapsamında Yeni Enerji Kaynakları (Güneş Enerjisi, Rüzgar Enerjisi, Biyokütle Enerjisi, Dalga Enerjisi, Jeotermal Enerji), Türkiye’nin Enerji Kaynakları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Enerjinin Temel Kavramları | ||
2 | Termodinamik Temel Kavramları ve Kanunları Çerçevesinde Çevre Sorunları | ||
3 | Enerjinin Tarihsel Gelişimi | ||
4 | Yenilenebilir enerji kaynakları | ||
5 | Güneş enerjisi teknolojileri | ||
6 | Rüzgar enerjisinin prensipleri, rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri | ||
7 | Jeotermal enerji | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Biokütle enerjisi | ||
10 | Su enerjisi (hidroelektrik) | ||
11 | Dalga ve gel-git enerjisi | ||
12 | Hidrojen Enerjisi ve Geleceği | ||
13 | Sürdürülebilir Kalkınma | ||
14 | Yeraltı ve Yerüstü Enerji Kaynakları | ||
15 | Final Sınavı |
1.Bulunden,,J.,Sarre, P., ‘ Energy Resources and Environment” The Open University, London, 1996 2. Wilson ,R. E., Lissaman, P.B.S. ‘Applied Aerodynamics of Wind Power Machines’ , Oregon State University Report, 1974
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 61 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |