GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYSCE2054 Çevre ve Enerji Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Çevre ve Enerji dersinin amacı, öğrencilere çevre sorunlarını anlama, enerji kaynaklarını etkili bir şekilde yönetme ve sürdürülebilir çözümler üretme becerilerini kazandırarak, çevresel ve enerji alanlarında bilinçli ve sorumlu bireyler yetiştirmektir. Bu ders, öğrencilerin çevresel etkileri minimize etme ve enerji verimliliğini artırma konularında liderlik rolü üstlenmelerini hedefler.


Öğr. Gör. Erhan AKAGÜNDÜZ


1 Enerji ve doğa konularını tanımlar
2 Enerji çeşitlerini sınıflandırır
3 Yenilenebilir enerji kaynaklarını tartışır
4 Yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları üzerine bilgilendirme
5 Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanım alanlarına karar verir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Termodinamik Temel Kavramları ve Kanunları Çerçevesinde Çevre Sorunları, Enerji Kavramları, Enerjinin Tarihsel Gelişimi, Enerji: Çevre ve Gelişme için Seçenekler, Enerji Eldesinin Çevreye Etkileri, Ekosistemlerde Enerji, Enerji ve Ekonomik Büyüme, Sürdürülebilir Kalkınma, Yeraltı ve Yerüstü Enerji Kaynakları, Çevre Sorunları Kapsamında Yeni Enerji Kaynakları (Güneş Enerjisi, Rüzgar Enerjisi, Biyokütle Enerjisi, Dalga Enerjisi, Jeotermal Enerji), Türkiye’nin Enerji Kaynakları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş ve Enerjinin Temel Kavramları
2 Termodinamik Temel Kavramları ve Kanunları Çerçevesinde Çevre Sorunları
3 Enerjinin Tarihsel Gelişimi
4 Yenilenebilir enerji kaynakları
5 Güneş enerjisi teknolojileri
6 Rüzgar enerjisinin prensipleri, rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri
7 Jeotermal enerji
8 Ara Sınav
9 Biokütle enerjisi
10 Su enerjisi (hidroelektrik)
11 Dalga ve gel-git enerjisi
12 Hidrojen Enerjisi ve Geleceği
13 Sürdürülebilir Kalkınma
14 Yeraltı ve Yerüstü Enerji Kaynakları
15 Final Sınavı

1.Bulunden,,J.,Sarre, P., ‘ Energy Resources and Environment” The Open University, London, 1996 2. Wilson ,R. E., Lissaman, P.B.S. ‘Applied Aerodynamics of Wind Power Machines’ , Oregon State University Report, 1974



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 16 16
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 61

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 2 2 3 2 1 1 3 3 2 2 3 2 3
ÖÇ 2 2 2 2 3 2 2 2 3 2 2 3 3 4 5
ÖÇ 3 2 4 2 4 3 2 2 5 2 3 5 3 5 5
ÖÇ 4 3 4 5 4 5 4 3 4 3 5 3 4 4 5
ÖÇ 5 5 5 4 3 5 4 3 5 2 5 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek