GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYMAT1001 Matematik Ders 1 1 5,00

Önlisans


Türkçe


Öğrenciye ders kapsamındaki konuları verimli bir şekilde öğreterek gerekli ve yeterli matematik temeli oluşturmak, meslek derslerindeki Matematik konularını daha iyi anlamasını ve öğrendiği matematik konularını mesleğinde kullanmasını sağlamak, aritmetik işlemleri yapabilme, üs ve kök hesabı yapabilme, cebirsel işlemleri yapabilme, çarpanlara ayırma işlemi yapabilme, rasyonel ifadeleri en sade şekilde yazabilme, denklem çözebilme, denklem sistemi çözebilme, mesleki uygulamalarla ilgili basit denklemler kurarak çözebilme, fonksiyonu kavrayabilme, fonksiyonlarda değer bulabilme


Öğr.Gör. Sevda ÖZDEMİR ÇALIKUŞU


1 Matematik bilgilerini bölüm içi derslerinde problem ve hesaplamalarına uygulayabilme
2 2 Matematik problemlerini tanımlama, çözme ve modelleme becerisi kazanabilme
3 Verileri çözümleme ve yorumlama becerisi kazanabilme
4 Analitik ve hızlı düşünme becerisi kazanabilme
5 Mantıklı ve çok yönlü düşünmeyi günlük hayatına aktarabilme
6 Matematiksel okuyabilme ve yazabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Temel Matematik bilgileri; Sayı kümeleri ve bunlar üzerinde tanımlı dört işlem; Bölme-bölünebilme; Obeb-Okek; Üslü ve Köklü sayılar; Mutlak değer; Denklem türleri, denklem kurabilme ve çözüm Teknikleri; Oran-Orantı; Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma; Bağıntı ve Fonksiyon


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Temel Kavramlar-1 (Rakam, Sayı Kavramları; Sayı Kümeleri; Tam Sayılar ) Rehber öğretmen eşliğinde sayısal problem çözümü -
2 Temel Kavramlar-2 (Rasyonel Sayılar; Ondalıklı Sayılar; Taban aritmetiği, Faktöriyel) Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
3 Temel Kavramlar-3 ( Bölme-Bölünebilme, Asal çarpanlara ayırma ve OBEB-OKEK problemleri) Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
4 Eşitsizlikler Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
5 Mutlak Değer ve Özellikleri, Basit Eşitsizlikler Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
6 Üslü ve Köklü Sayılar Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
7 Birinci Dereceden Denklemler (Bir bilinmeyenli denklemler ve İki bilinmeyenli denklemler ve denklem sistemlerinin çözüm Metodları) Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
8 ARA SINAV - -
9 Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma (Ortak Paranteze Alma, İki kare ve iki küp farkı, toplamı, tam kare, üçlü terimlerinin çarpanlara ayrılması) Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
10 İkinci Dereceden Denklemler(İkinci derece denklemlerin Diskriminant yardımı ve çarpanlara ayırma yöntemi ile çözülmesi) Eşitsizlikler Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
11 Oran-Orantı ve Problemler (Sayı-Kesir, Yaş ve Hareket Problemleri) Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
12 Problemler-2 (Yüzde-Kar-Zarar-Karışım, İşçi-Havuz ve Grafik Problemleri) Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
13 Kümeler- Bağıntı ve Fonksiyon (Tanımı ve Çeşitleri) Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
14 Fonksiyonlar(Ters fonksiyon ve Bileşke Fonksiyon ve grafik çizimi) Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü -
15 FİNAL SINAVI - -

1. Hüseyin Halilov , Hilmi Hacısalihoğlu, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik 2. Birkan Durak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 80
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 2 4 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 4 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 4 24
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 3 4 2 2
ÖÇ 3 3 4 2
ÖÇ 4 2 3
ÖÇ 5 3 2
ÖÇ 6 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek