Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYBPR2006 | Görsel Programlama III | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
C# ile Görsel Programlama III dersinin amacı, öğrencilere C# dilindeki gelişmiş programlama konularını, özellikle de görsel programlama alanında uygulama odaklı becerileri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilerin karmaşık arayüzler oluşturmayı, veri tabanı işlemlerini yönetmeyi, ağ programlama ve güvenlik konularını anlamayı, mobil ve çok platformlu uygulamalar geliştirmeyi ve modern C# dil özelliklerini kullanmayı hedefler.
Öğr. Gör. Erhan AKAGÜNDÜZ
1 | Karmaşık arayüz tasarımları oluşturabilir |
2 | Veri tabanı yönetimi konusunda derinlemesine anlayış geliştirir |
3 | Grafik ve animasyon kullanımında yetkinlik kazanır |
4 | Ağ programlama, güvenlik, mobil uygulama geliştirme ve modern C# özelliklerinde ilerleme sağlarlar |
5 | Öğrenciler bağımsız projeler geliştirip sunum yaparak uygulamalı deneyim kazanırlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gelişmiş arayüz tasarımı, veri tabanı işlemleri, grafik ve animasyon kullanımı, çoklu iş parçacığı programlaması, ağ programlama, güvenlik konuları, mobil uygulama geliştirme. İleri seviye uygulamalar geliştirerek, gerçek dünya senaryolarında ileri düzeyde beceriler kazanma ve bağımsız bir proje geliştirerek sunum yapabilme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Gelişmiş arayüz tasarımı ve özelleştirilmiş denetimlerin oluşturulması | Bilgisayar Uygulaması | |
2 | Veri tabanı işlemlerinin karmaşıklığı ve performansı üzerine derinlemesine bir inceleme | Bilgisayar Uygulaması | |
3 | Grafik ve animasyonların daha karmaşık senaryolar için kullanılması | Bilgisayar Uygulaması | |
4 | Çoklu iş parçacığı programlaması ve paralel işlemlerin etkin kullanımı | Bilgisayar Uygulaması | |
5 | Ağ programlama üzerine uygulamalar ve veri alışverişi için WebSocket kullanımı | Bilgisayar Uygulaması | |
6 | WPF uygulamalarında gelişmiş UI tasarımı ve animasyon kullanımı | Bilgisayar Uygulaması | |
7 | Veri bağlama ve MVVM mimarisinin derinlemesine incelenmesi, uygulamaların güncellenmesi ve ölçeklenmesi | Bilgisayar Uygulaması | |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | |
9 | Uygulama güvenliği konuları ve OAuth ile kimlik doğrulama | Bilgisayar Uygulaması | |
10 | Web servisleri ve RESTful API'lerin kullanımı, veri alışverişi ve etkileşimi | Bilgisayar Uygulaması | |
11 | Veri görselleştirme ve grafik araçlarının kullanımı ile interaktif veri analizi uygulamaları | Bilgisayar Uygulaması | |
12 | Modern C# dil özelliklerinin kullanımı ve yazılım tasarım desenlerinin uygulanması | Bilgisayar Uygulaması | |
13 | Asenkron programlama, thread'ler ve task'lerin kullanımı üzerine uygulamalı çalışmalar | Bilgisayar Uygulaması | |
14 | Öğrencilerin bağımsız olarak bir proje geliştirmesi, sunumu ve değerlendirilmesi | Bilgisayar Uygulaması | |
15 | Final Sınavı | Değerlendirme |
1-) Visual Studio 2010 ile Her Yönüyle C# 4.0, Volkan Aktaş. 2-) Pro C# 9.0 and .NET 5"by Andrew Troelsen ve Philip Japikse 3-) Advanced C# Programming Cookbook by Jay Hilyard ve Stephen Teilhet 4-) C# in Depth" by Jon Skeet
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Proje Sunma | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 104 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 1 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |