GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYGTB1036 Gıda Ekonomisi ve İşletmeciliği Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı Gıda sanayinin tarım ve sanayi sektörlerinden etkileşimini dikkate alarak alt sektörler halinde incelenmesi , firma organizasyonları, gıda firmalarının kuruluş yeri seçimi, üretim-maliyet ve kapasite analizleri ile işletmecilik temel fonksiyonlarının (üretim, finansman, pazarlama) ve yardımcı fonksiyonların firmaların faaliyetleri üzerine etkilerinin tartışılması.


Öğr. Gör. Özlem SOYSONA AR


1 Gıda işletme ve yönetimi ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2 Gıda işletmelerinde kuruluş işlemleri ve kuruluş yeri seçimi kavramını öğrenir.
3 Yönetim ve yönetimin gelişimi hakkında bilgi edinir.
4 Üretim işlemi hakkında bilgi edinir.
5 Pazarlama yönetimi ve halkla ilişkiler hakkında bilgi edinir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Gıda sektöründe ve mikro düzeyde gıda firmalarında pazarlama problemleri ve onların çözüm yollarının irdelenmesi. Sektörde faaliyet gösteren firmaların ekonomik analizlerinin yapılması, bilanço ve finansal analizlerden elde edilen verilerin yorumlanmasıdır


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Gıda sanayiinin Türkiye Ekonomisi içerisindeki yeri ve önemi
2 İşletme kavramı , işletme yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve işletme türleri
3 İşletmelerin kuruluşu ve kuruluş yeri seçimi
4 Gıda işletmelerinde yönetim ve yönetimin tarihsel gelişimi
5 Yönetim işlevi ve fonksiyonları
6 Üretim işlevi ve fonksiyonları
7 Pazarlama işlevi ve fonksiyonları
8 Pazarlama işlevi ve fonksiyonları
9 Gıda işletmelerinde personel yönetimi
10 Gıda işletmelerinde personel yönetimi
11 Gıda işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ve halkla ilişkiler
12 Gıda sisteminde piyasa düzenleri ve endüstrileşme
13 Alternatif gıda pazarlama sistemleri ve etkinliği
14 Gıda işletmelerinin globalizasyonu

Çetin, B. Gıda Ekonomisi ve İşletmeciliği, Vipaş AŞ., Bursa, 1999. Güneş, T., Tarımsal Pazarlama, AÜ Ziraat Fakültesi, Yay. No:1467, Ankara, 1996. ÇETİN, B., A. AKPINAR, D. ÖZSAYIN, The use of information and Communication Technologies as a Critical Success Factor for Marketing in Turkish Agri-Food Companies, Food Reviews International, Vol:20 (3) 2004 ÇETİN,B., Gıda Sanayi İşletme Ekonomisi, Nobel Yayınları No:1296, ISBN 978-605-395-092-9, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 172s, 2008.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 45

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 1 1 5 3
ÖÇ 2 1 1 5 3
ÖÇ 3 1 1 5 3
ÖÇ 4 1 1 5 3
ÖÇ 5 1 1 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek